Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale – modificări (Legea nr. 177/2019)

18 oct. 2019
Vizualizari: 2512
Art. 19 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 prevedea:

„Art. 19

În cadrul procesului de certificare a calității în domeniul serviciilor sociale, Ministerul Muncii și Justiției Sociale și instituțiile aflate în subordinea sa, respectiv Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, Departamentul pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați au responsabilitatea organizării și derulării activităților de standardizare și de acreditare pentru serviciile sociale din domeniile de activitate pe care le coordonează”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 se modifică  și va avea următorul conținut:

„Art. 19

În cadrul procesului de certificare a calității în domeniul serviciilor sociale, Ministerul Muncii și Justiției Sociale și instituțiile aflate în subordinea sa, respectiv Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, au responsabilitatea organizării și derulării activităților de standardizare și de licențiere pentru serviciile sociale din domeniile de activitate pe care le coordonează”.

 

Art. 20 alin. (1) lit. a)-b) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 20 alin. (1), lit. a)-b) prevedeau:

„(1) Principalele activități în domeniul standardizării sunt următoarele:

a) elaborarea și publicarea procedurilor utilizate în cadrul procesului de acreditare, a instrucțiunilor și ghidurilor metodologice, a materialelor informative;

b) elaborarea/revizuirea criteriilor, indicatorilor și standardelor minime care stau la baza acreditării furnizorilor și serviciilor sociale, precum și pentru recunoașterea nivelelor de calitate ale acestora;”.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 20 alin. (1), lit. a)-b) se modifică  și vor avea următorul conținut:

„(1) Principalele activități în domeniul standardizării sunt următoarele:

a) elaborarea și publicarea procedurilor utilizate în cadrul procesului de acreditare și a celui de licențiere, a instrucțiunilor și ghidurilor metodologice, a materialelor informative;

b) elaborarea/revizuirea criteriilor, a indicatorilor și a standardelor minime care stau la baza acreditării furnizorilor și a licențierii serviciilor sociale, precum și pentru recunoașterea nivelurilor de calitate ale acestora;”.

 

Art. 20 alin. (2) partea introductivă și lit. a)-b^1) și lit. f) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 20, alin. (2) partea introductivă și lit. a)-b^1) și lit. f) prevedeau:

„(2) Principalele activități în domeniul acreditării sunt următoarele:

a) analizarea documentației prevăzute de lege în vederea acreditării inițiale/reacreditării furnizorilor și serviciilor sociale, precum și a stabilirii nivelelor de calitate;

b) întocmirea dosarelor de acreditare/reacreditare, înaintarea spre aprobare conducerii Ministerului Muncii și Justiției Sociale a propunerii de acordare a certificatului de acreditare pentru furnizori;

b^1) întocmirea dosarelor de acreditare/reacreditare a serviciilor sociale și înaintarea, după caz, conducerii Ministerului Muncii și Justiției Sociale, Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, Departamentului pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați a propunerii de acordare a licenței de funcționare și încadrarea în clasele de calitate pentru serviciile sociale;

(…)

f) realizarea de activități de monitorizare a furnizorilor și serviciilor sociale acreditate, precum și a menținerii nivelelor de calitate ale serviciilor sociale și administrarea Registrului electronic unic al serviciilor sociale”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 20, alin. (2) partea introductivă și lit. a)-b^1) și lit. f) se modifică  și vor avea următorul conținut:

„(2) Principalele activități în domeniul acreditării furnizorilor de servicii sociale și licențierii serviciilor sociale sunt următoarele:

a) analizarea documentației prevăzute de lege în vederea acreditării furnizorilor, a licențierii serviciilor sociale, precum și a stabilirii nivelurilor de calitate;

b) întocmirea dosarelor de acreditare, înaintarea spre aprobare conducerii Ministerului Muncii și Justiției Sociale a propunerii de acordare a certificatului de acreditare pentru furnizori;

b^1) întocmirea dosarelor de licențiere, respectiv de obținere a unei noi licențe pentru serviciile sociale și înaintarea, după caz, conducerii Ministerului Muncii și Justiției Sociale, Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, a propunerii de acordare a licenței de funcționare și încadrarea în clasele de calitate pentru serviciile sociale;

(…)

f) realizarea de activități de monitorizare a furnizorilor acreditați și a serviciilor sociale licențiate, precum și a menținerii nivelurilor de calitate ale serviciilor sociale și administrarea Registrului electronic unic al serviciilor sociale”.

 

Art. 20 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 20, alin. (3) prevedea:

„(3) Instituțiile aflate în subordinea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, respectiv Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, Departamentul pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați au obligația de a transmite lunar listele nominale cu serviciile sociale licențiate din domeniile de activitate pe care le coordonează, împreună cu copia licențelor de funcționare provizorie/licențelor de funcționare emise în acest sens”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 20, alin. (3) se modifică  și va avea următorul conținut:

„(3) Instituțiile aflate în subordinea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, respectiv Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, au obligația de a transmite lunar listele nominale cu serviciile sociale licențiate din domeniile de activitate pe care le coordonează, împreună cu copia licențelor de funcționare provizorii/licențelor de funcționare emise în acest sens”.

 

Art. 21 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 20 alin. (1), lit. a) și alin. (2) prevedeau:

„(1) Activitatea de evaluare în teren, prevăzută de prezenta lege, se realizează după cum urmează:

a) de inspectorii sociali, în cazul serviciilor sociale pentru care se solicită acreditarea/reacreditarea, potrivit art. 11 alin. (5) lit. b);

(…)

(2) Responsabilitatea privind veridicitatea datelor din rapoartele de evaluare și monitorizare privind respectarea condițiilor de acreditare, precum și a recomandărilor efectuate aparține persoanelor care le-au întocmit și semnat”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 20 alin. (1), lit. a) și alin. (2) se modifică  și vor avea următorul conținut:

„(1) Activitatea de evaluare în teren, prevăzută de prezenta lege, se realizează după cum urmează:

a) de inspectorii sociali, în cazul serviciilor sociale pentru care se solicită licențierea, respectiv obținerea unei noi licențe de funcționare, potrivit art. 11 alin. (6) lit. b);

(…)

(2) Responsabilitatea privind veridicitatea datelor din rapoartele de evaluare și monitorizare privind respectarea condițiilor de licențiere, precum și a măsurilor dispuse aparține persoanelor care le-au întocmit și semnat”.

 

Art. 22 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 prevedea:

„Art. 22

Deciziile de acordare/respingere a acreditării, a celor de încadrare în clase de calitate, precum și certificatul de acreditare și licența de funcționare se semnează după cum urmează:

a) de către ministrul muncii și justiției sociale sau de persoana desemnată de acesta, pentru toate deciziile de acordare/respingere a acreditării, precum și certificatul de acreditare;

b) de către conducătorul Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, Departamentului pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați, în funcție de specificul serviciilor sociale, pentru deciziile de acordare/respingere a licențelor de funcționare provizorie/licențelor de funcționare și a celor de încadrare în clase de calitate;

c) de către ministrul muncii și justiției sociale sau de persoana desemnată de acesta, pentru deciziile de acordare/respingere a licenței de funcționare și a celor de încadrare în clase de calitate, în cazul serviciilor care nu se încadrează la lit. b)”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 se modifică  și va avea următorul conținut:

„Art. 22

Deciziile de acordare/respingere a acreditării sau a licențierii, de acordare a unui nou certificat de acreditare, respectiv a unei noi licențe de funcționare, cele de încadrare în clase de calitate, precum și certificatul de acreditare și licența de funcționare se semnează după cum urmează:

a) de către ministrul muncii și justiției sociale sau de către persoana desemnată de acesta, pentru deciziile de acordare/respingere a acreditării, precum și pentru certificatul de acreditare;

b) de către conducătorul Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, în funcție de specificul serviciilor sociale, pentru deciziile de acordare/respingere a licențelor de funcționare provizorii/licențelor de funcționare, pentru licențele de funcționare provizorii/licențele de funcționare, precum și pentru deciziile de încadrare în clase de calitate;

c) de către ministrul muncii și justiției sociale sau de către persoana desemnată de acesta, pentru deciziile de acordare/respingere a licențelor de funcționare provizorii/licențelor de funcționare, pentru licențele de funcționare provizorii/licențele de funcționare, precum și pentru deciziile de încadrare în clase de calitate, în cazul serviciilor care nu se încadrează în prevederile lit. b)”.

 

Art. 23 lit. a)-b) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 23, lit. a)-b) prevedeau:

„În cadrul procesului de asigurare a calității în domeniul serviciilor sociale, inspectorii sociali au următoarele atribuții:

a) verificarea sistematică, în baza unor proceduri clare și transparente de evaluare, monitorizare și control, a respectării criteriilor și standardelor minime care au stat la baza acreditării furnizorilor și serviciilor sociale, precum și a indicatorilor aferenți nivelelor de calitate;

b) realizarea propunerilor de suspendare sau de retragere a acreditării și aplicarea sancțiunilor prevăzute de prezenta lege;”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 23, lit. a)-b) se modifică  și vor avea următorul conținut:

„În cadrul procesului de asigurare a calității în domeniul serviciilor sociale, inspectorii sociali au următoarele atribuții:

a) verificarea sistematică, în baza unor proceduri clare și transparente de evaluare, monitorizare și control, a respectării criteriilor și a standardelor minime care au stat la baza acreditării furnizorilor și a licențierii serviciilor sociale, precum și a indicatorilor aferenți nivelurilor de calitate;

b) realizarea propunerilor de retragere a acreditării, precum și a celor de suspendare sau retragere a licențierii și aplicarea sancțiunilor prevăzute de prezenta lege;”.

 

Art. 24 alin. (1) lit. b)-c) și lit. f)-g) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 24 alin. (1), lit. b)-c) și lit. f)-g) prevedeau:

„(1) Principalele activități derulate de inspectorii sociali pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 23 sunt următoarele:

(…)

b) efectuarea, în termenele stabilite, a acțiunilor de monitorizare și control, precum și a celor de evaluare privind respectarea condițiilor de acreditare și de încadrare în clase de calitate;

c) elaborarea rapoartelor de evaluare, monitorizare și control;

(…)

f) propunerea suspendării sau retragerii acreditării, a revizuirii încadrării în clasele de calitate;

g) aplicarea măsurilor stabilite prin decizia de suspendare sau de retragere a acreditării”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 24 alin. (1), lit. b)-c) și lit. f)-g) se modifică  și vor avea următorul conținut:

„(1) Principalele activități derulate de inspectorii sociali pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 23 sunt următoarele:

(…)

b) efectuarea, în termenele stabilite, a acțiunilor de monitorizare și control, precum și a celor de evaluare privind respectarea condițiilor de acreditare, de licențiere și de încadrare în clase de calitate;

c) elaborarea rapoartelor de evaluare, monitorizare și control, precum și a procesului-verbal de control, după caz;

(…)

f) propunerea retragerii acreditării, a suspendării sau retragerii licențierii/licențierii provizorii, a revizuirii încadrării în clasele de calitate;

g) aplicarea măsurilor stabilite prin decizia de retragere a acreditării sau a celei de suspendare ori de retragere a licențierii;”.

 

Art. 24 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 24 alin. (1), după lit. g) se introduce o nouă literă, lit. h), cu următorul conținut:

„(1) Principalele activități derulate de inspectorii sociali pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 23 sunt următoarele:

(…)

h) solicitarea verificării de către instituțiile cu atribuții de control din domeniul sănătății publice, al apărării împotriva incendiilor, al sănătății și securității în muncă sau, după caz, de către alte autorități publice cu atribuții de control, în funcție de domeniul de competență, în situația existenței unor suspiciuni de nerespectare a legii, potrivit competențelor lor legale și comunicării exprese a rezultatului verificării efectuate de către aceste instituții sau autorități”.

 

Art. 24 alin. (2)-(3) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 24, alin. (2)-(3) prevedeau:

„(2) Pentru fiecare serviciu social acreditat, pe perioada pentru care a fost acordată licența de funcționare, sunt planificate obligatoriu cel puțin două misiuni de inspecție, reacreditarea serviciului social realizându-se în baza raportului de monitorizare din cadrul celei mai recente misiuni de inspecție.

(3) Inspectorii sociali pot demara acțiuni de control în regim de urgență, la sesizarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, a beneficiarilor de servicii sociale sau a altor persoane fizice ori juridice interesate”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 24, alin. (2)-(3) se modifică  și vor avea următorul conținut:

„(2) Pentru fiecare serviciu social licențiat, în perioada pentru care a fost acordată licența de funcționare sunt planificate obligatoriu inspecții anuale, eliberarea unei noi licențe de funcționare realizându-se în baza raportului de monitorizare, întocmit cu cel mult 3 luni înainte de data expirării licenței de funcționare.

(3) Inspectorii sociali pot demara activități de control în regim de urgență, la sesizarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, a Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, a Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități sau a Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, a beneficiarilor de servicii sociale sau a altor persoane fizice ori juridice interesate”.

 

Cap. IV titlul secț. a 3-a „SECȚIUNEA a 3-a Suspendarea și retragerea licențierii/acreditării” din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la cap. IV, titlul secț. a 3-a prevedea:

„Secțiunea a 3-a

Suspendarea și retragerea acreditării”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la cap. IV, titlul secț. a 3-a se modifică  și va avea următorul conținut:

„SECȚIUNEA a 3-a

Suspendarea și retragerea licențierii/acreditării”.

 

Art. 27 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 27 prevedea:

„Art. 27

(1) Suspendarea acreditării serviciului social reprezintă interzicerea funcționării acestuia pe o perioadă determinată de maximum 3 luni și se dispune în următoarele situații:

a) nerespectarea recomandărilor și termenelor-limită stabilite pentru remedierea neregulilor constatate și consemnate în rapoartele de evaluare, monitorizare și control privind asigurarea calității serviciilor sociale;

b) neacceptarea controlului sau refuzul colaborării cu organele de control în efectuarea acestuia;

c) la recomandarea expresă a altor organisme cu atribuții de control din domeniul sănătății publice, al pazei contra incendiilor, al sănătății și securității în muncă.

(2) Retragerea acreditării serviciului social reprezintă interzicerea funcționării acestuia și se dispune în următoarele situații:

a) dacă la expirarea termenului de suspendare nu au fost remediate neregulile constatate care au condus la măsura respectivă;

b) în situația prevăzută la art. 11 alin. (5) lit. d);

c) dacă, din cauza gravității faptelor constatate, se apreciază că se încalcă drepturile fundamentale ale beneficiarilor”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 se modifică  și va avea următorul conținut:

„Art. 27

(1) Suspendarea licențierii serviciului social reprezintă interzicerea funcționării acestuia pe o perioadă determinată de maximum 3 luni și se dispune în următoarele situații:

a) neîndeplinirea măsurilor dispuse și nerespectarea termenelor-limită stabilite pentru remedierea neregulilor constatate și consemnate în rapoartele de evaluare, monitorizare și control, precum și în procesul-verbal de control privind asigurarea calității serviciilor sociale;

b) neacceptarea controlului sau refuzul colaborării cu organele de control în efectuarea acestuia;

c) la recomandarea expresă a altor organisme cu atribuții de control.

(2) Retragerea licențierii serviciului social reprezintă interzicerea funcționării acestuia și se dispune în următoarele situații:

a) dacă s-a retras certificatul de acreditare ca furnizor de servicii sociale, odată cu retragerea acestuia;

b) dacă la expirarea termenului de suspendare nu au fost remediate neregulile constatate care au condus la măsura respectivă;

c) în situația prevăzută la art. 11 alin. (6) lit. d);

d) dacă, din cauza gravității faptelor constatate, se apreciază că se încalcă drepturile fundamentale ale beneficiarilor, punându-se în pericol viața acestora”.

 

Art. 29 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 29 prevedea:

„Art. 29

Deciziile privind suspendarea sau retragerea acreditării se pot contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 29 se modifică  și va avea următorul conținut:

„Art. 29

(1) Deciziile privind retragerea acreditării, suspendarea sau retragerea licențierii se pot contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Soluționarea oricărei noi cereri de acreditare, precum și soluționarea cererilor de licențiere a serviciilor sociale, depuse de furnizorul contestatar, se suspendă până la soluționarea definitivă de către instanța de judecată a contestației la decizia de suspendare sau de retragere a acreditării, în condițiile Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) În situația în care obiectul contestației îl reprezintă exclusiv decizia de suspendare sau de retragere a licențierii unui anumit serviciu social, soluționarea oricărei cereri de obținere a unei noi licențe de funcționare pentru serviciul social respectiv se suspendă până la soluționarea definitivă a contestației de către instanța de judecată”.

 

Art. 31 lit. c)-d) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 31, lit. c)-d) prevedeau:

„Următoarele fapte constituie contravenții și se sancționează după cum urmează:

(…)

c) nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (5) lit. d), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;

d) nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 11 alin. (10) și art. 14 alin. (5) și (7), cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 31, lit. c)-d) se modifică și vor avea următorul conținut:

„Următoarele fapte constituie contravenții și se sancționează după cum urmează:

(…)

c) nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (6) lit. d), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;

d) nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 11 alin. (11) și art. 14 alin. (5) și (7), cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;”.

 

Art. 32 alin. (1) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 32, alin. (1) prevedea:

„(1) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 31 se realizează de către inspectorii sociali”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 32, alin. (1) se modifică  și va avea următorul conținut:

„(1) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 31 se realizează de către inspectorii sociali și de către celelalte organe de control ale Ministerului Muncii și Justiției Sociale, în cadrul controalelor de fond sau tematice proprii dispuse de ministrul muncii și justiției sociale”.

 

Sintagmele „Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați” și „niveluri de calitate” din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (introdus prin Legea nr. 177/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în tot textul actului normativ, 32, sintagmele „Departamentul pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați” și „nivele de calitate” se înlocuiesc cu sintagmele „Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați” și „niveluri de calitate”.

Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale – modificări (Legea nr. 177/2019) was last modified: octombrie 18th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.