Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale – publicare

10 ian. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 722

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul normativ

Forumul Național de Drept Bancar, ediția a II-a
Sumar
Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaționale (M. Of. nr. 10 din 8 ianuarie 2020)

S-a publicat Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaționale.

 

În M. Of. nr. 10 din 8 ianuarie 2020 s-a publicat Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaționale.

Astfel, prin respectivul act normativ se reglementează aspecte precum autorizarea și funcționarea administratorilor și a fondurilor de pensii ocupaționale, dar și supravegherea desfășurării activității acestora ori avizarea și funcționarea instituțiilor de credit pentru desfășurarea activității de depozitare și de custodie a activelor fondurilor de pensii ocupaționale.

 

În continuare, vă prezentăm cele mai importante dispoziții ale Legii nr. 1/2020 privind pensiile ocupaționale.

 

Structura

 

– Cap. I („Obiectul și domeniul de aplicare”);

– Cap. II („Administratorul”);

Secț. 1 („Autorizarea administratorului”);

Secț. 2 („Cerințe privind organizarea”);

Conferința națională de executare silită, ediția a XI-a, Online

Secț. 3 („Condiții de funcționare”);

Secț. 4 („Reguli prudențiale”);

Secț. 5 („Finanțarea activității administratorului”);

– Cap. III („Schema de pensii ocupaționale și prospectul”);

Secț. 1 („Schema de pensii ocupaționale”);

Secț. 2 („Prospectul”);

– Cap. IV („Fondul”);

Secț. 1 („Înființarea și autorizarea fondurilor”);

Secț. 2 („Supravegherea specială și administrarea specială”);

Secț. 3 („Transferul participanților”);

– Cap. V („Participanți, contribuții și conturi ale participanților”);

– Cap. VI („Activități transfrontaliere”);

– Cap. VII („Investițiile și evaluarea activelor fondurilor”);

– Cap. VIII („Provizionul tehnic”);

– Cap. IX („Plata drepturilor participanților”);

– Cap. X („Obligații de raportare și transparență”);

– Cap. XI („Depozitarul activelor”);

– Cap. XII („Auditorul financiar”);

– Cap. XIII („Supravegherea activității”);

– Cap. XIV („Răspunderea juridică”);

– Cap. XV („Accesul la informații și secretul profesional”);

– Cap. XVI („Dispoziții finale”).

 

Prezentare generală

 

Conform art. 1, dispozițiile actului normativ se vor aplica astfel: pentru autorizarea și funcționarea administratorilor și a fondurilor de pensii ocupaționale, precum și pentru supravegherea activității desfășurate de acestea în România, pe teritoriul celorlalte state membre și pe teritoriul statelor terțe. De asemenea, aceleași prevederi sunt aplicabile și pentru avizarea și funcționarea instituțiilor de credit pentru desfășurarea activității de depozitare și de custodie a activelor fondurilor de pensii ocupaționale, precum și pentru avizarea auditorilor financiari, pentru activitatea desfășurată în calitate de auditor al administratorilor și al fondurilor de pensii ocupaționale. Totodată, în baza prevederilor Legii nr. 1/2020 se va desfășura și supravegherea entităților anterior menționate.

În ceea ce privește domeniul de aplicare al respectivului act normativ, acesta vizează:

– fondurile de pensii ocupaționale;

– administratorii de fonduri de pensii ocupaționale;

– depozitarii, numai cu privire la activitatea de depozitare și custodie a activelor fondurilor de pensii ocupaționale;

– auditorii financiari;

– angajatorii;

– Fondul de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private.

Așadar, administrarea fondurilor se poate realiza de către una dintre următoarele entități:

– societățile de pensii constituite în baza Legii nr. 1/2020;

– societățile de pensii, societățile de administrare a investițiilor și societățile de asigurare de viață care sunt autorizate să administreze fonduri de pensii facultative și/sau fonduri de pensii administrate privat;

– societățile de administrare a investițiilor și societățile de asigurare de viață, autorizate în condițiile prezentei legi de către A.S.F., pentru activitatea de administrare a fondurilor.

Conform art. 10, fondatorii înregistrează societatea de pensii la ONRC, în condițiile prevăzute de Legea societăților nr. 31/1990, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei pentru autorizarea de constituire. Pe de altă parte, depășirea termenului, din motive imputabile entității, duce la pierderea valabilității deciziei de autorizare de constituire. Mai mult, obținerea deciziei de autorizare de constituire a unei societăți de pensii nu garantează și obținerea autorizării de administrare.

În vederea administrării de fonduri de pensii ocupaționale, capitalul social minim necesar este echivalentul în lei, calculat la cursul de schimb al BNR la data constituirii, al sumei de 1,5 milioane euro. Administratorul are obligația să păstreze pe întreaga durată de funcționare nivelul de capital social menționat, iar capitalul social minim al administratorului societate de pensii este subscris și vărsat integral, exclusiv în numerar, la momentul constituirii, într-un cont deschis la o bancă, persoană juridică română, sau la o sucursală a unei bănci străine autorizate să funcționeze pe teritoriul României.

Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaționale – publicare was last modified: ianuarie 10th, 2020 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter