Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale – republicată

3 nov. 2017
Vizualizari: 7029

La solicitarea unor instituții publice, Ministerul Apărării Naționale poate da în comodat, conform dispozițiilor Codului civil, imobile necesare desfășurării unor activități proprii ale acestora, pe termen limitat, care nu poate depăși 6 luni, cu posibilitatea de prelungire cu aceeași perioadă, cu obligația plății contravalorii utilităților.

În scopul întreținerii poligoanelor, Ministerul Apărării Naționale poate să acorde un drept de uz gratuit conform Codului civil, pentru pășunat și desfășurarea de activități agricole pe terenurile aferente poligoanelor militare aflate în administrarea sa atunci când nu se desfășoară activități militare, încheind, în acest sens, protocoale cu autoritățile publice locale, pe perioadă determinată.

Lucrările de investiții, modernizare și extindere a obiectivelor cu caracter militar din domeniul apărării naționale sunt de utilitate publică de interes național prin efectul prezentei legi, Ministerul Apărării Naționale având calitatea de expropriator în condițiile prevăzute de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare.

Terenurile aflate în domeniul public sau privat al statului, necesare realizării de lucrări la obiectivele menționate la alin. (9), care se scot din circuitul agricol sau din fondul forestier național, sunt scutite de plata tuturor taxelor prevăzute de legislația în vigoare și de plata contravalorii sau compensării acestora.

Sumele obținute de Ministerul Apărării Naționale potrivit dispozițiilor art. 58 alin. (1) prin valorificarea activelor fixe corporale de natura terenurilor, amenajărilor de terenuri și clădiri se utilizează exclusiv pentru realizarea programelor de înzestrare.

Sumele obținute de Ministerul Apărării Naționale din valorificarea bunurilor prevăzute la alin. (1) se virează la o poziție distinctă de venituri ale bugetului de stat.

După virarea sumelor conform alin. (2) se autorizează Ministerul Finanțelor Publice, la propunerea Ministerului Apărării Naționale, să majoreze veniturile bugetului de stat la o poziție distinctă, precum și cheltuielile bugetului de stat și cheltuielile curente și de capital prevăzute în bugetul Ministerului Apărării Naționale.

Sumele rămase neutilizate la sfârșitul anului bugetar, determinate ca diferență între veniturile încasate potrivit alin. (2) și plățile efectuate, se virează de către unitatea Trezoreriei Statului, la solicitarea Ministerului Apărării Naționale, din contul de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate într-un cont de disponibil deschis pe numele Ministerului Apărării Naționale la Trezoreria Statului.

Sumele virate în contul prevăzut la alin. (4) se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către Ministerul Apărării Naționale în contul de venituri ale bugetului de stat, urmând procedura de la alin. (3), și se utilizează în anul următor cu aceeași destinație.

Ministerul Apărării Naționale poate angaja și executa, la cerere, prin unitățile sale, prestări de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, în domeniile și în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale.

Structurile Ministerului Apărării Naționale prestează servicii cu caracter obligatoriu prevăzute de lege. Tarifele aferente acestor servicii, inclusiv cele în regim de urgență, se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.

Ministerul Apărării Naționale poate organiza și executa, prin unitățile sale, cursuri de pregătire, calificare și perfecționare a pregătirii, în domeniile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b).

Sumele rezultate în urma executării activităților prevăzute la alin. (1) – (3) constituie venituri proprii ale activităților finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă Ministerul Apărării Naționale, și se utilizează pentru finanțarea cheltuielilor curente și de capital.

La cererea forțelor armate străine, precum și a comandamentelor, bazelor militare străine sau reprezentanțelor militare ale unor organizații internaționale înființate pe teritoriul României, potrivit legii, Ministerul Apărării Naționale poate asigura sprijin logistic atât pe teritoriul statului național, cât și în afara acestuia.

Asigurarea sprijinului logistic se poate realiza cu suportarea cheltuielilor din bugetul aprobat Ministerului Apărării Naționale. Creditele bugetare utilizate în acest scop se reconstituie cu fondurile rambursate în cursul aceluiași exercițiu bugetar de forțele armate străine, comandamentele, bazele militare străine sau reprezentanțele militare ale unor organizații internaționale înființate pe teritoriul României.

În aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Apărării Naționale este abilitat să încheie contracte în nume propriu sau în numele partenerilor străini.

Bunurile și serviciile achiziționate de Ministerul Apărării Naționale în vederea asigurării sprijinului logistic prevăzut la alin. (1) sunt scutite de la plata taxelor în măsura în care forțele armate străine, comandamentele, bazele militare străine sau reprezentanțele militare ale unor organizații internaționale înființate pe teritoriul României beneficiază de astfel de scutiri potrivit legii.

Prin derogare de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare, la solicitarea instituțiilor publice, în alte situații decât cele prevăzute de această ordonanță de urgență, ministrul apărării naționale poate ordona executarea unor misiuni care presupun măsuri și acțiuni urgente, fără a afecta capacitatea operațională a armatei. Misiunile includ misiuni de căutare-salvare, evacuare, transport aerian, naval și terestru și alte activități de acest gen.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Executarea misiunilor prevăzute la alin. (1) se finanțează din fondurile alocate cu această destinație în bugetul Ministerului Apărării Naționale.

Normele metodologice privind executarea misiunilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.

Fondurile necesare desfășurării activităților în Ministerul Apărării Naționale se asigură de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.

Pentru asigurarea execuției bugetare, în Ministerul Apărării Naționale:

a) prin derogare de la art. 20 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, ordonatorii de credite secundari și terțiari sunt desemnați prin ordin al ministrului apărării naționale;
b) prin derogare de la art. 20 alin. (3) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, directorul Statului Major al Apărării este ordonator secundar de credite și asigură finanțarea structurilor subordonate nemijlocit, ai căror comandanți/șefi au calitatea de ordonator terțiar de credite.

Ministerul Apărării Naționale are dreptul, numai în îndeplinirea atribuțiilor sale, să solicite și să obțină, în condițiile legii, de la autoritățile administrației publice centrale și locale, de la operatorii economici și de la orice alte persoane juridice sau persoane fizice, informații, date ori documente.

Se abilitează ministrul apărării naționale să emită ordine și instrucțiuni privind: ordinea interioară în unitate, serviciul interior, instrucția de front, onorurile și ceremoniile militare, serviciul la bordul navelor militare, tragerile cu armament de infanterie, muzicile militare, disciplina militară, garnizoanele militare, educația fizică militară, zborul aviației militare.

În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi*), Ministerul Apărării elaborează și supune spre aprobare Guvernului proiectul de hotărâre privind organigrama structurilor centrale și numărul total de posturi ale acestora.

Numărul de posturi ale Ministerului Apărării Naționale, finanțate de la bugetul de stat, se stabilește prin documentele de planificare a apărării, aprobate potrivit legii, cu încadrarea în fondurile prevăzute în buget, la titlul cheltuieli de personal.
––––
*) Legea nr. 346/2006 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 28 iulie 2006.

Prevederile prezentei legi se completează cu dispozițiile Legii nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, în măsura în care acestea nu conțin dispoziții contrare.

Prevederile art. 15 alin. (3) referitoare la asimilarea funcției de director general cu cea de secretar de stat intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007. Până la această dată, rangul directorului general al Direcției generale de informații a apărării este de subsecretar de stat.

La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 14/2001 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 7 februarie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 389/2001, precum și orice alte dispoziții contrare.

NOTĂ:

Reproducem mai jos prevederile art. III și V din Legea nr. 167/2017, care nu sunt încorporate în forma republicată a Legii nr. 346/2006 și care se aplică în continuare ca dispoziții proprii ale actelor modificatoare:

„ART. III

În cuprinsul alineatului (2) al articolului 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 4/2000 privind înființarea Institutului Național de Medicină Aeronautică și Spațială «General doctor aviator

Victor Anastasiu», aprobată prin Legea nr. 279/2001, sintagma «sub autoritatea Ministerului Apărării Naționale» se înlocuiește cu sintagma «în compunerea Ministerului Apărării Naționale»”.

„ART. V

În cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele denumiri se înlocuiesc după cum urmează:

a) «Statul Major General», cu denumirea «Statul Major al Apărării»;
b) «Direcția management resurse umane», cu denumirea «Direcția generală management resurse umane»;
c) «Direcția financiar-contabilă», cu denumirea «Direcția generală financiar-contabilă»;
d) «Departamentul pentru politica de apărare și planificare», cu denumirea «Departamentul pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale»;
e) «Departamentul pentru relația cu Parlamentul și informare publică», cu denumirea «Departamentul pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului»”.

Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale – republicată was last modified: noiembrie 12th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.