Legea nr. 165/2016 privind siguranţa operaţiunilor petroliere offshore – modificări (O.G. nr. 11/2017)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Legea nr. 165/2016 (M. Of. nr. 572 din 28 iulie 2016) | O.G. nr. 11/2017 (M. Of. nr. 666 din 11 august 2017) | – modifică: art. 8 alin. (7) și (8) – introduce: art. 8 alin. (13^1) – (13^9) |
În M. Of. nr. 666 din 11 august 2017, a fost publicată O.G. nr. 11/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 165/2016 privind siguranța operațiunilor petroliere offshore.
În continuare, vom prezenta modificările aduse Legii nr. 165/2016 prin O.G. nr. 11/2017.
Art. 8 alin. (7) și (8) din Legea nr. 165/2016 (modificat prin O.G. nr. 11/2017)Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 8 alin. (7) și (8) prevedea faptul că:
„(7) În anul 2016 finanțarea autorității competente se va realiza cu încadrarea în bugetul aprobat al Secretariatului General al Guvernului prin Legea bugetului de stat pe anul 2016 nr. 339/2015 și în numărul total de personal aferent ordonatorului principal de credite și instituțiilor publice finanțate prin bugetul acestuia.
(8) Pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor alin. (5) și (6), Secretariatul General al Guvernului este abilitat să introducă modificări în bugetul pe anul 2016 cu încadrarea în cheltuielile aprobate”.
Potrivit noii reglementări, art. 8 alin. (7) și (8) dispune următoarele:
„(7) În anul 2017 finanțarea autorității competente se va realiza cu încadrarea în bugetul aprobat al Secretariatului General al Guvernului prin Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr. 6/2017 și în numărul total de posturi aferent ordonatorului principal de credite și instituțiilor publice finanțate prin bugetul acestuia.
(8) Pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor alin. (5) și (6), Secretariatul General al Guvernului este abilitat să introducă modificări în bugetul pe anul 2017, cu încadrarea în cheltuielile aprobate”.
Art. 8 alin. (13^1) – (13^9) din Legea nr. 165/2016 (modificat prin O.G. nr. 11/2017)
La art. 8, după alin. (13), se introduc nouă noi alineate, alin. (13^1) – (13^9).
Potrivit noii reglementări, art. 8 alin. (13^1) – (13^9) dispune următoarele:
„(13^1) În cadrul autorității competente funcționează un consiliu de administrație format din 5 membri, numiți pentru un mandat de 5 ani, după cum urmează:
a) președintele autorității competente;
b) doi reprezentanți ai Secretariatului General al Guvernului;
c) un reprezentant al Ministerului Energiei;
d) un reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice.
(13^2) Consiliul de administrație este condus de președintele autorității competente.
(13^3) Membrii consiliului de administrație sunt cetățeni români cu domiciliul în România, cu o bună reputație, având studii superioare tehnice, economice sau juridice, cu o vechime de minimum 10 ani în funcții de conducere în instituțiile publice ori în companii din domeniul petrolului, energiei electrice sau al gazelor naturale.
(13^4) Membrii consiliului de administrație prevăzuți la alin. (13^1) lit. b) – d) beneficiază de o indemnizație lunară reprezentând 10% din indemnizația președintelui autorității competente. Indemnizația se acordă în lunile în care consiliul de administrație desfășoară cel puțin o ședință.
(13^5) Membrii consiliului de administrație sunt desemnați prin ordin de către conducătorii autorităților publice prevăzute la alin. (13^1) lit. b) – d).
(13^6) Mandatul de membru al consiliului de administrație încetează în următoarele situații:
a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
b) prin demisie;
c) la apariția unei stări de incompatibilitate sau dacă împotriva acestuia a fost pronunțată o condamnare penală cu pedeapsă privativă de libertate, rămasă definitivă;
d) prin revocare de către autoritatea care l-a desemnat;
e) prin deces.
(13^7) Consiliul de administrație are următoarele atribuții:
a) avizează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli;
b) aprobă, la propunerea președintelui, tarifele pentru lucrările și serviciile efectuate de autoritatea competentă în favoarea titularilor de acord petrolier, operatorilor și proprietarilor;
c) aprobă strategia de dezvoltare instituțională a autorității competente, programele de activitate și programele de cooperare;
d) aprobă planurile anuale în vederea supravegherii eficiente, în conformitate cu cerințele prevăzute la art. 20 alin. (3);
e) aprobă raportul de activitate al autorității competente, care urmează a fi transmis Guvernului.
(13^8) Salarizarea personalului autorității competente se face la nivelul maxim al drepturilor salariale prevăzut pentru funcțiile publice din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, majorat cu până la 50%.
(13^9) Asimilarea funcțiilor specifice ale personalului autorității competente cu funcțiile publice din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se face prin ordin al ordonatorului principal de credite, avizat în condițiile legii”.