Finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională – modificări (Legea nr. 142/2015)

17 iun. 2015
Vizualizari: 1379

Despre

  • M. Of. nr. 415 din 11 iunie 2015
  • Legea nr. 142/2015
  • O.G. nr. 27/2014 privind finanţarea instituţiilor de învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională
Actul modificatActul modificatorSumar
O.G. nr. 27/2014
(M. Of. nr. 638 din 29 august 2014)
Legea nr. 142/2015
(M. Of. nr. 415 din 11 iunie 2015)
modifică: art. 2 alin. (1)
introduce: art. 21


În M. Of. nr. 415 din 11 iunie 2015, s-a publicat Legea nr. 142/2015 pentru aprobarea O.G. nr. 27/2014 privind finanțarea instituțiilor de învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională (M. Of. nr. 638 din 29 august 2014).

Legea nr. 142/2015 aprobă, dar și modifică O.G. nr. 27/2014. Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse O.G. nr. 27/2014 prin Legea nr. 142/2015:

Art. 2 alin. (1) O.G. nr. 27/2014 (modificată prin Legea nr. 142/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2 alin. (1) prevedea faptul că veniturile proprii ale instituțiilor de învățământ superior proveneau din: încasări din prestări de servicii de educație, cercetare-dezvoltare, transfer tehnologic, formare profesională și culturală, sume obținute pe bază de contracte câștigate în urma unor competiții publice, liberalități, sponsorizări, dobânzi, taxe, fonduri asigurate în baza unor parteneriate internaționale pentru organizarea de programe de educație și formare profesională, încasări din prestări servicii și închirieri de bunuri, valorificări de bunuri, sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetele instituțiilor în subordinea cărora funcționează, fonduri externe nerambursabile, alte venituri conform legii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (1) prevede: „Veniturile proprii ale instituțiilor de învățământ superior provin din: încasări din prestări de servicii de educație, cercetare-dezvoltare, transfer tehnologic, formare profesională și culturală, sume obținute pe bază de contracte câștigate în urma unor competiții publice, liberalități, sponsorizări, dobânzi, taxe, fonduri asigurate în baza unor parteneriate internaționale pentru organizarea de programe de educație și formare profesională, încasări din activități editoriale, din prestări servicii și închirieri de bunuri, valorificări de bunuri, sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetele instituțiilor în subordinea cărora funcționează, fonduri externe nerambursabile, alte venituri conform legii”.

 

Art. 21 O.G. nr. 27/2014 (modificată prin Legea nr. 142/2015)

Noua reglementare

După art. 2, se introduce un nou articol, art. 21.

Potrivit noii reglementări, art. 21 are următorul conținut: „(1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (6) [Creditele bugetare aprobate pentru un ordonator principal de credite nu pot fi virate și utilizate pentru finanțarea altui ordonator principal de credite. De asemenea, creditele bugetare aprobate la un capitol nu pot fi utilizate pentru finanțarea altui capitol] din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, bunurile și serviciile de natura echipamentului studenților și promoțiilor de absolvenți din instituțiile de învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, necesare desfășurării activităților prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) pct. (i) [(i) drepturile bănești cuvenite studenților pe timpul școlarizării, echiparea, cazarea, hrănirea, transportul și rechizitele necesare pentru educare, formare profesională și culturală], lit. d) [d) cheltuielile determinate de organizarea și desfășurarea activităților specifice sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, astfel: (i) participarea la exerciții, tabere de instrucție, antrenamente de alertare, trageri cu armamentul din dotare și alte activități de instruire prevăzute în planurile cu principalele activități; (ii) pregătirea și participarea/intervenția cu mijloacele și resursele necesare la situații de urgență generate de inundații, fenomene meteorologice periculoase, dezastre naturale sau accidente ce reprezintă evenimente cu caracter militar; (iii) asigurarea forțelor și mijloacelor necesare pentru securizarea locației în care este dispusă instituția de învățământ, printr-un sistem de pază și intervenție specializat, după caz; (iv) asigurarea măsurilor privind protecția fizică, protecția documentelor clasificate, protecția industrială, protecția personalului, protecția informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații – INFOSEC, precum și gestionarea documentelor clasificate naționale, ale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord și ale Uniunii Europene, precum și a arhivelor constituite; (v) activitatea structurilor de armament, geniu, chimic, logistic, transmisiuni și altor structuri militare; (vi) participarea personalului la misiuni specifice în țară și în străinătate; (vii) activități de pregătire fizică și profesională specifică armei; (viii) alte activități, în condițiile legii] și lit. e) pct. (iii) și (iv) [(iii) efectuarea de reparații capitale a infrastructurii instituției de învățământ superior; (iv) activitățile specifice de utilizare, întreținere și operaționalizare a navelor școală pentru efectuarea practicii studenților/cursanților], pot fi achiziționate și de organele de specialitate ale administrației publice centrale și ale altor instituții publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, din bugetele proprii.

(2) Bunurile și serviciile prevăzute la alin. (1) pot fi utilizate, cu titlu gratuit, de către instituțiile de învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, în condițiile protocoalelor încheiate în acest sens”.

Finanțarea instituțiilor de învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională – modificări (Legea nr. 142/2015) was last modified: iunie 17th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.