Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor – modificări (O.U.G. nr. 40/2016)

12 iul. 2016
Vizualizari: 1934

Despre

  • M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016
  • O.U.G. nr. 40/2016
  • Legea nr. 90/2001

Actul modificat Actul modificatorSumar
Legea nr. 90/2001
(M. Of. nr. 164 din 2 aprilie 2000; cu modif. ult.)
O.U.G. nr. 40/2016
(M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016)
modifică: art. 21, art. 33 alin. (2)

În M. Of. nr. 490 din 30 iunie 2016, a fost publicată O.U.G. nr. 40/2016 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

În continuare, vom prezenta modificările aduse Legii nr. 90/2001 prin O.U.G. nr. 40/2016.

Art. 21 din Legea nr. 90/2001 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 prevedea faptul că atribuțiile Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru.

În continuare, era prevăzut faptul că atribuțiile aparatului propriu de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru.

De asemenea, personalului prevăzut la alin. (1) nu i se aplică prevederile legii privind Statutul funcționarului public.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 dispune următoarele:

(1) Cancelaria Prim-Ministrului este structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, membru al Guvernului.

(2) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului își desfășoară activitatea secretari de stat și consilieri de stat, precum și un director de cabinet, cu rang de secretar de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului. Numărul acestora este stabilit prin hotărâre a Guvernului.

(3) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului funcționează Consiliul științific independent, organism consultativ care emite propuneri și opinii cu privire la studiile și rapoartele elaborate în domenii de importanță strategică.

(4) Cancelaria Prim-Ministrului are următoarele atribuții principale:

a) coordonează la nivel interinstituțional procesul de formulare și implementare a strategiilor și politicilor publice în mod integrat și în acord cu Programul de guvernare;

b) contribuie, în domeniul strategiilor guvernamentale, la formularea de opțiuni prealabile de politici publice și la fundamentarea strategiilor și a direcțiilor de acțiune la nivel guvernamental;

c) asigură, în domeniul coordonării interinstituționale și al politicilor publice, coordonarea elaborării și implementării politicilor guvernamentale transpuse inclusiv prin acte normative, cu accent pe coerența și cooperarea interministerială, în mod integrat și în acord cu Programul de guvernare;

d) menține, în domeniul reprezentării, legături cu ambasadele străine în România și cu organismele internaționale reprezentate în țară, în scopul informării acestora, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc domeniile de activitate ale Guvernului;

e) asigură și coordonează, în domeniul comunicării și în cel al relațiilor cu presa, producerea integrată și unitară a mesajului public guvernamental; coordonează activitatea purtătorilor de cuvânt din ministere în ceea ce privește comunicarea priorităților guvernamentale;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

f) coordonează domeniul tehnologiei informației la nivelul întregii administrații publice centrale;

g) coordonează realizarea și implementarea Parteneriatului pentru o guvernare deschisă, împreună cu Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic;

h) inițiază, alături de Secretariatul General al Guvernului, sau avizează, după caz, proiecte de acte normative în domeniul său de activitate.

(5) Atribuțiile detaliate, organizarea, funcționarea, structura organizatorică și numărul maxim de posturi ale Cancelariei Prim-Ministrului se aprobă prin hotărâre a Guvernului”.

 

Art. 33 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 (modificată prin O.U.G. nr. 40/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 33 alin. (2) stabilea faptul că Secretariatul General al Guvernului îndeplinește atribuțiile de minister de resort față de Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” și față de Regia Autonomă „Locato”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 33 alin. (2) prevede următoarele:

Secretariatul General al Guvernului îndeplinește atribuțiile de minister de resort față de Regia Autonomă «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat» și față de Regia Autonomă «Monitorul Oficial»”.

Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor – modificări (O.U.G. nr. 40/2016) was last modified: iulie 10th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.