Story Highlights
- M. Of. nr. 214 din 31 martie 2015
- Legea nr. 59/2015
- Certificarea încadrării vehiculelor în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.G. nr. 81/2000 (M. Of. nr. 413 din 30 august 2000; cu modif. si compl. ult.) |
Legea nr. 59/2015 (M. Of. nr. 214 din 31 martie 2015) |
– modifică: art. 2 alin. (3) lit. d), art. 5 alin. (1) – introduce: art. 2 alin. (3) d1) și d2) |
În M. Of. nr. 214 din 31 martie 2015, s-a publicat Legea nr. 59/2015 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică (M. Of. nr. 413 din 30 august 2000; cu modif. si compl. ult.) aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările și completările ulterioare.
Vom prezenta, în continuare, modificările aduse O.G. nr. 81/2000 prin Legea nr. 59/2015
Art. 2 alin. (3) lit. d) O.G. nr. 81/2000 (modificată prin Legea nr. 59/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 2 alin. (3) lit. d) prevedea faptul că erau supuse inspecției tehnice periodice și autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere și pentru învățarea conducerii auto – la 6 luni și autovehicule speciale ambulanță – la un an.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (3) lit. d) prevede faptul că sunt supuse inspecției tehnice periodice și: „autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi sau în regim de închiriere – la 6 luni”.
Art. 2 alin. (3) lit. lit. d1) și d2) O.G. nr. 81/2000 (modificată prin Legea nr. 59/2015)
Noua reglementare
La art. 2 alin. (3), după lit. d) se introduc două noi litere, lit. d1) și d2).
Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (3) lit. d1) prevede faptul că sunt supuse inspecției tehnice periodice și : „autovehicule utilizate pentru învățarea conducerii auto – la un an, cu excepția autovehiculelor utilizate pentru învățarea conducerii auto care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, pentru care periodicitatea este de 6 luni;
Art. 2 alin. (3) lit. d2) prevede faptul că sunt supuse inspecției tehnice periodice și: „autovehicule speciale ambulanță – la un an”.
Art. 5 alin. (1) O.G. nr. 81/2000 (modificată prin Legea nr. 59/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 5 alin. (1) prevedea faptul că inspecția tehnică periodică la vehiculele agreate pentru transportul mărfurilor periculoase sau pentru transportul de mărfuri perisabile, la vehiculele destinate exclusiv transportului de butelii de gaze, la remorcile-cisternă lente destinate transportului de mărfuri periculoase, la autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri șezând și care au o vechime mai mare de 12 ani inclusiv, cu excepția troleibuzelor, la vehiculele istorice, la autovehiculele destinate competițiilor sportive, la vehiculele cu caracteristici speciale, la mașinile și utilajele autopropulsate pentru lucrări, la vehiculele radiate din evidență care au fost înmatriculate ori înregistrate anterior în România, precum și inspecția tehnică în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare sau a certificatului de înregistrare se efectuează de R.A.R., în conformitate cu reglementările prevăzute la art. 1 [Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot circula și pot fi utilizate pe drumurile publice din România numai dacă starea lor tehnică este conformă cu Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.].
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (1) prevede: „Inspecția tehnică periodică la vehiculele agreate pentru transportul mărfurilor periculoase, la vehiculele destinate exclusiv transportului de butelii de gaze, la remorcile-cisternă lente destinate transportului de mărfuri periculoase, la vehiculele istorice, la autovehiculele destinate competițiilor sportive, la vehiculele cu caracteristici speciale, la vehiculele înregistrate prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. m) [mașini și utilaje autopropulsate pentru lucrări, cu excepția celor prevăzute la art. 65 (mașini și utilajel autopropulsate pentru lucrări cu o viteză maximă constructivă care nu depășește 25 km/h, autovehiculele cu șenile, tramvaiele și vehiculele cu tracțiune animală) – la 2 ani.], la vehiculele radiate din evidență care au fost înmatriculate ori înregistrate anterior în România în vederea înmatriculării sau a înregistrării, precum și inspecția tehnică în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare ori a certificatului de înregistrare se efectuează numai de personalul R.A.R., în conformitate cu reglementările prevăzute la art. 1 [Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot circula și pot fi utilizate pe drumurile publice din România numai dacă starea lor tehnică este conformă cu Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.]”.