Despre
- M. Of. nr. 202 din 26 martie 2015
- Legea nr. 57/2015
- Art. 33 din O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.G. nr. 99/2000 (M. Of. nr. 603 din 31 august 2007; cu modif. și compl. ult.) | Legea nr. 57/2015 (M. Of. nr. 202 din 26 martie 2015) | – modifică: art. 33 alin. (1) lit. a) – introduce: art. 33 alin. (3) |
În M. Of. nr. 202 din 26 martie 2015, s-a publicat Legea nr. 57/2015 pentru modificarea și completarea art. 33 din O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață (M. Of. nr. 603 din 31 august 2007; cu modif. și compl. ult.).
Art. 33 alin. (1) lit. a) O.G. nr. 99/2000 (modificată prin Legea nr. 57/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 33 alin. (1) lit. a) prevedea faptul că orice comerciant care anunța o reducere de preț trebuia să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul redus trebuia să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
Potrivit noii reglementări, art. 33 alin. (1) lit. a) prevede: „Orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”.
Art. 33 alin. (3) (modificată prin Legea nr. 57/2015)
La art. 33, după alin. (2) , se introduce un nou alineat, alin. (3).
Potrivit noii reglementări, art. 33 alin. (3) prevede: „Produsele aflate la comercializare cu preț redus/oferte promoționale, cu 3 zile înainte de expirarea datei durabilității minimale/datei-limită de consum aferente produselor alimentare sau a termenului de valabilitate/datei de minimă durabilitate aferente produselor nealimentare, se sortează și se expun la comercializare, pe rafturi sau în standuri, delimitate vizibil, cu informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor. Nerespectarea prevederilor prezentului alineat este considerată practică comercială incorectă și se sancționează conform reglementărilor legale în vigoare”.