2.368 views
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Legea nr. 346/2006 (M. Of. nr. 654 din 28 iulie 2006) | Legea nr. 76/2015 (M. Of. nr. 264 din 21 aprilie 2015) | – modifică: art. 7, art. 22, art. 31 alin. (1), art. 54 – introduce: art. 13 alin. (5), art. 311 |
În M. Of. nr. 264 din 21 aprilie 2015, s-a publicat Legea nr. 76/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale (M. Of. nr. 654 din 28 iulie 2006).
Vom prezenta, în continuare, modificările aduse Legii nr. 346/2006 prin Legea nr. 76/2015:
Art. 7 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 prevedea faptul că structurile centrale aveau în subordine, după caz, state majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamente, direcţii, instituţii militare de învăţământ, instituţii de cercetare ştiinţifică, formaţiuni şi alte structuri.
Potrivit noii reglementări, art. 7 prevede: „(1) Structurile centrale, precum şi cele din compunerea acestora pot avea în subordine, după caz, direcţii generale, direcţii, comandamente, centre, oficii, servicii, secţii, birouri, compartimente, instituţii de învăţământ, instituţii de cercetare ştiinţifică şi alte structuri.
(2) Statul Major General are în subordine, pe lângă structurile prevăzute la alin. (1), şi structura de forţe”.
Art. 13 alin. (5) Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
La art. 13, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5).
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (5) prevede: „Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice securităţii naţionale în domeniul militar, Direcţia generală de informaţii a apărării execută misiuni independente sau integrate la nivel strategic, operativ şi tactic, în ţară şi în străinătate, inclusiv cu structuri combatante proprii”.
Art. 22 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 22 prevedea faptul că structura de forţe a armatei cuprindea următoarele categorii de forţe: forţele terestre, forţele aeriene şi forţele navale, precum şi alte forţe.
Potrivit noii reglementări, art. 22 prevede: „(1) Structura de forţe a armatei cuprinde forţele terestre, forţele aeriene şi forţele navale, denumite în continuare categorii de forţe, state majore, comandamente, forţe pentru operaţii speciale, forţe de sprijin, precum şi alte forţe.
(2) Categoriile de forţe au în compunere, pe lângă structurile prevăzute la art. 23-25 [Art. 23: Forţele terestre sunt formate din: Statul Major al Forţelor Terestre, comandamente operaţionale de nivel operativ şi tactic, structuri luptătoare, structuri de sprijin de luptă, structuri logistice, structuri pentru operaţii speciale, unităţi de instrucţie, instituţii militare de învăţământ şi alte structuri stabilite potrivit legii. Art. 24: Forţele aeriene se compun din: Statul Major al Forţelor Aeriene, comandamente operaţionale, structuri luptătoare, structuri de sprijin de luptă, structuri logistice, structuri pentru operaţii speciale, unităţi de instrucţie, instituţii militare de învăţământ şi alte structuri stabilite potrivit legii. Art. 25: Forţele navale se compun din: Statul Major al Forţelor Navale, comandamente operaţionale/de flotă, structuri luptătoare, structuri de sprijin de luptă, structuri logistice, structuri pentru operaţii speciale, unităţi de instrucţie, instituţii militare de învăţământ şi alte structuri stabilite potrivit legii] , state majore, comandamente şi mari unităţi”.
Art. 31 alin. (1) Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 31 alin. (1) prevedea: Conducerea operaţională a forţelor pentru operaţii speciale se exercita de şeful Statului Major General, iar în situaţia participării la operaţii militare în afara teritoriului statului naţional, potrivit înţelegerilor tehnice încheiate cu partenerii străini.
Potrivit noii reglementări, art. 31 alin. (1) prevede: „Conducerea forţelor pentru operaţii speciale, cu excepţia celor prevăzute la art. 13 alin. (5) [Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice securităţii naţionale în domeniul militar, Direcţia generală de informaţii a apărării execută misiuni independente sau integrate la nivel strategic, operativ şi tactic, în ţară şi în străinătate, inclusiv cu structuri combatante proprii], se exercită de şeful Statului Major General, prin structura stabilită prin ordin al ministrului apărării naţionale, iar în situaţia participării la operaţii militare în afara teritoriului statului naţional, potrivit înţelegerilor tehnice încheiate cu partenerii străini, în baza tratatelor la care România este parte”.
Art. 311 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
După art. 31 se introduce un nou articol, art. 311.
Potrivit noii reglementări, art. 311 prevede: „(1) Ministerul Apărării Naţionale poate constitui structuri de conducere şi de forţe care să fie puse la dispoziţia NATO pentru îndeplinirea misiunilor specifice. Acestea se integrează în structura de comandă şi control, precum şi în structura de forţe ale NATO.
(2) Nivelul de autoritate care poate fi exercitat asupra structurilor române se stabileşte conform procedurilor NATO”.
Art. 54 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 54 alin. (1) prevedea faptul că, la cererea forţelor armate străine, Ministerul Apărării putea asigura sprijin logistic atât pe teritoriul statului naţional, cât şi în afara acestuia.
Art. 54 alin. (2) stabilea faptul că asigurarea sprijinului logistic se putea realiza cu suportarea cheltuielilor din bugetul aprobat Ministerului Apărării. Creditele bugetare utilizate în acest scop se reconstituiau cu fondurile rambursate în cursul aceluiaşi exerciţiu bugetar de forţele armate străine.
Potrivit art. 54 alin. (3), în aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Apărării era abilitat să încheie contracte în nume propriu sau în numele partenerilor străini.
Potrivit noii reglementări, art. 54 prevede: „(1) La cererea forţelor armate străine, precum şi a comandamentelor, bazelor militare străine sau reprezentanţelor militare ale unor organizaţii internaţionale înfiinţate pe teritoriul României, potrivit legii, Ministerul Apărării Naţionale poate asigura sprijin logistic atât pe teritoriul statului naţional, cât şi în afara acestuia.
(2) Asigurarea sprijinului logistic se poate realiza cu suportarea cheltuielilor din bugetul aprobat Ministerului Apărării Naţionale. Creditele bugetare utilizate în acest scop se reconstituie cu fondurile rambursate în cursul aceluiaşi exerciţiu bugetar de forţele armate străine, comandamentele, bazele militare străine sau reprezentanţele militare ale unor organizaţii internaţionale înfiinţate pe teritoriul României.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Apărării Naţionale este abilitat să încheie contracte în nume propriu sau în numele partenerilor străini.
(4) Bunurile şi serviciile achiziţionate de Ministerul Apărării Naţionale în vederea asigurării sprijinului logistic prevăzut la alin. (1) sunt scutite de la plata taxelor în măsura în care forţele armate străine, comandamentele, bazele militare străine sau reprezentanţele militare ale unor organizaţii internaţionale înfiinţate pe teritoriul României beneficiază de astfel de scutiri potrivit legii”.