Legea nr. 248/2013 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social – republicare

6 oct. 2015
2 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 5 (2 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 797

Despre

  • M. Of. 740 din 2 octombrie 2015
  • Legea nr. 248/2013
  • Republicare

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul normativ republicatSumar
Legea nr. 248/2013
(M. Of. 740 din 2 octombrie 2015)
Cap. I („Dispoziții generale”)
Cap. II („Atribuțiile Consiliului Economic și Social”)
Cap. III („Organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social”)
Cap. IV („Alte dispoziții”)
Cap. V („Dispoziții tranzitorii și finale”)

 

GALA LADY LAWYER, ediția a VI-a

În M. Of. 740 din 2 octombrie 2015, s-a republicat Legea nr. 248/2013 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social.

Respectiva lege a fost republicată în temeiul art. IV din Legea nr. 222/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2013 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social (M. Of. nr. 567 din 29 iulie 2015), dându-se textelor o nouă numerotare.

Legea nr. 248/2013 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 24 iulie 2013, suferind ulterior numeroase modificări.

 

Legea nr. 248/2015 are următoarea structură:

 

Cap. I („Dispoziții generale”)

Cap. II („Atribuțiile Consiliului Economic și Social”)

Cap. III („Organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social”)

Cap. IV („Alte dispoziții”)

Cap. V („Dispoziții tranzitorii și finale”)

 

Organism consultativ al Parlamentului și al Guvernului

Art. 1 la primul alineat prevede: Consiliul Economic și Social este organism consultativ al Parlamentului și al Guvernului României în domeniile de specialitate stabilite prin respectiva lege.

Potrivit alineatului următor, Consiliul Economic și Social este instituție publică de interes național, tripartită, autonomă, constituită în scopul realizării dialogului tripartit la nivel național dintre organizațiile patronale, organizațiile sindicale și reprezentanți ai asociațiilor și fundațiilor neguvernamentale ai societății civile.

 

Consiliul Economic și Social

Art. 2 prevede la primul alineat: Consiliul Economic și Social este consultat obligatoriu asupra proiectelor de acte normative inițiate de Guvern sau a propunerilor legislative ale deputaților ori senatorilor. Rezultatul acestei consultări se concretizează în avize la proiectele de acte normative.

În continuare, prevede faptul că domeniile de specialitate ale Consiliului Economic și Social sunt:

a) politicile economice;

b) politicile financiare și fiscale;

c) relațiile de muncă, protecția socială, politicile salariale și egalitatea de șanse și de tratament;

d) agricultură, dezvoltare rurală, protecția mediului și dezvoltare durabilă;

e) protecția consumatorului și concurență loială;

f) cooperație, profesii liberale și activități independente;

g) drepturi și libertăți cetățenești;

h) politicile în domeniul sănătății;

i) politicile în domeniul educației, tineretului, cercetării, culturii și sportului.

Potrivit alineatului următor, Consiliul Economic și Social se poate autosesiza sau poate fi sesizat de orice autoritate publică ori de organizațiile patronale sau sindicale reprezentative la nivel național, precum și de reprezentanții societății civile asupra unor stări de fapt, evoluții ori evenimente economico-sociale de interes național.

În sfârșit, la ultimul alineat stabilește faptul că, în situațiile prevăzute la alin. (3), Consiliul Economic și Social emite puncte de vedere și recomandări pe care le comunică autorităților, instituțiilor sau organizațiilor patronale, sindicale ori ale societății civile cu atribuții, competențe sau interese în domeniu. În lipsa unui consens între părțile reprezentate în Consiliul Economic și Social, secretariatul tehnic va transmite, după caz, punctele de vedere sau recomandările formulate de fiecare parte.

 

Atribuții Consiliului Economic și Social

Art. 5 reglementează atribuțiile Consiliului Economic și Social. Acestea sunt:

a) avizează proiectele de acte normative din domeniile de specialitate prevăzute la art. 2 alin. (2), inițiate de Guvern, precum și propunerile legislative ale deputaților și senatorilor, invitând inițiatorii la dezbaterea actelor normative;

b) elaborează, la solicitarea Guvernului, a Parlamentului sau din proprie inițiativă, analize și studii privind realitățile economice și sociale;

c) semnalează Guvernului sau Parlamentului apariția unor fenomene economice și sociale care impun elaborarea unor noi acte normative.

Legea nr. 248/2013 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social – republicare was last modified: octombrie 5th, 2015 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter