Organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Militare – modificări (Legea nr. 140/2015)

18 iun. 2015
2 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 5 (2 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 2567

Despre

  • M. Of. nr. 416 din 11 iunie 2015
  • Legea nr. 140/2015
  • modificarea Legii nr. 56/2012 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 
Actul modificatActul modificatorSumar
Legea nr. 56/2012
(M. Of. nr. 195 din 26 martie 2012)
Legea nr. 140/2015
(M. Of. nr. 416 din 11 iunie 2015)
modifică: titlul legii, art. 1 alin. (1) și (2), art. 10 alin. (4), art. 23 alin. (2)


În M. Of. nr. 416 din 11 iunie 2015, s-a publicat Legea nr. 140/2015 pentru modificarea Legii nr. 56/2012 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare.

Vă prezentăm modificările aduse Legii nr. 56/2012 prin Legea nr. 140/2015:

Data Protection; Un an de la aplicarea GDPR în România, Ediția a VII-a

 

Titlul Legii nr. 56/2012 (modificată prin Legea nr. 140/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, titlul legii era următorul: „Legea privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, titlul legii este următorul: „Lege privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe ale Securității Naționale”.

 

Art. 1 alin. (1) și (2) Legea nr. 56/2012 (modificată prin Legea nr. 140/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (1) prevedea faptul că Academia de Științe Militare, denumită în continuare ASM, era înființată ca instituție publică de interes național în domeniul cercetării științifice din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională, de consacrare academică, aflată în coordonarea Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Administrației și Internelor și Serviciului Român de Informații.

De asemenea, art. 1 alin. (2) prevedea faptul că ASM avea personalitate juridică și reprezenta în justiție interesele proprii. ASM putea fi reprezentată în justiție și de organele de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Administrației și Internelor și Serviciului Român de Informații, după caz.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (1) prevede: „Se înființează Academia de Științe ale Securității Naționale, denumită în continuare ASSN, ca for național de consacrare științifică ce reunește personalități științifice reprezentative din domeniul de apărare, ordine publică și siguranță națională, aflată în coordonarea științifică a Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne și Serviciului Român de Informații”.

De asemenea, art. 1 alin. (2) dispune: „ASSN este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, și reprezintă în justiție interesele proprii. ASSN poate fi reprezentată în justiție și de organele de specialitate ale Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne și Serviciului Român de Informații, după caz”.

 

Art. 10 alin. (4) Legea nr. 56/2012 (modificată prin Legea nr. 140/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 alin. (4) stabilea faptul că indemnizațiile prevăzute la alin. (1) și (2) se asigurau din sume alocate de la bugetul de stat, prin transferuri din bugetul Ministerului Educației Naționale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (4) prevede: „Indemnizațiile prevăzute la alin. (1) [Membrii titulari ai ASM beneficiază de o indemnizație lunară viageră egală cu indemnizația membrilor titulari ai Academiei Române, în limita fondurilor disponibile] și (2) [Membrii corespondenți ai ASM beneficiază de o indemnizație lunară viageră egală cu 50% din valoarea indemnizației membrilor titulari ai Academiei Române, în limita fondurilor disponibile] se asigură din sume alocate de la bugetul de stat, conform legilor bugetare anuale”.

 

Art. 23 alin. (2) Legea nr. 56/2012 (modificată prin Legea nr. 140/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 23 alin. (2) prevedea faptul că președintele reprezenta ASM în relațiile cu terții și este ordonator secundar de credite.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 23 alin. (2) prevede: „Președintele ASSN reprezintă Academia în relațiile cu terții și este ordonator principal de credite”.

 

Alte prevederi ale Legii nr. 140/2015

Potrivit art. II, se autorizează Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Educației și Cercetării Științifice să efectueze modificările ce se impun în Legea bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, ca urmare a modificărilor aduse prin respectiva lege.

De asemenea, art. III prevede faptul că în tot cuprinsul Legii nr. 56/2012 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare, cu modificările și completările ulterioare, sintagma „Academia de Științe Militare” se înlocuiește cu sintagma „Academia de Științe ale Securității Naționale”.

Organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare – modificări (Legea nr. 140/2015) was last modified: iunie 18th, 2015 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter