Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere – modificări (Legea nr. 129/2015)

11 iun. 2015
6 voturi, medie: 4,67 din 56 voturi, medie: 4,67 din 56 voturi, medie: 4,67 din 56 voturi, medie: 4,67 din 56 voturi, medie: 4,67 din 5 (6 votes, average: 4,67 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 9106

Despre

  • M. Of. nr. 396 din 5 iunie 2015
  • Legea nr. 129/2015
  • Transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
Legea nr. 38/2003 (M. Of. nr. 45 din 28 ianuarie 2003; cu modif. și compl. ult.)Legea nr. 129/2015 (M. Of. nr. 396 din 5 iunie 2015)modifică: art. 7
introduce: art. 55 pct. 3 lit. h)

 

Monitor Dosare

În M. Of. nr. 396 din 5 iunie 2015, s-a publicat Legea nr. 129/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (M. Of. nr. 45 din 28 ianuarie 2003; cu modif. și compl. ult.).

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Legii nr. 38/2003 prin Legea nr. 129/2015.

Art. 7 Legea nr. 38/2003 (modificată prin Legea nr. 129/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 prevedea faptul că transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se putea executa numai de transportatori autorizați.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 prevede: „(1) Transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizați, care dețin autorizații taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi, sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condițiile prezentei legii, pentru fiecare autovehicul utilizat.

(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deține pentru acesta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1).

(3) Este interzis transportul public, contra cost, de mărfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maximă autorizată de cel mult 3,5 tone, fără a deține pentru acesta autorizație taxi valabilă, potrivit prevederilor alin. (1), ori altă autorizație valabilă”.

 

Art. 55 pct. 3 lit. h) Legea nr. 38/2003 (modificată prin Legea nr. 129/2015)

Art. 55 prevede faptele care constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracțiuni, precum și sancțiunile aplicate, având următorul conținut:

1. cu amendă de la 100 lei la 500 lei:

a) aplicabilă taximetriștilor pentru nerespectarea prevederilor art. 22 și art. 52 alin. (3) lit. a), c), e), f), j), k), o), u) și x);

b) aplicabilă clienților pentru nerespectarea prevederilor art. 52 alin. (4) lit. b) și d);

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

2. cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei:

a) aplicabilă taximetriștilor pentru nerespectarea prevederilor art. 19, art. 34, art. 35 alin. (2) și art. 43;

b) aplicabilă transportatorilor autorizați pentru nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (5)-(7) și art. 52 alin. (2) lit. b), c), d), e), j) și k);

c) aplicabilă taximetriștilor sau interpușilor acestora care abordează clienții în interiorul aeroportului, cu încălcarea prevederilor art. 241 (3).

3. cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei:

a) aplicabilă taximetriștilor pentru intervenții asupra componentelor aparatului de taxat, în scopul majorării prețului transportului sau neincluderii unor venituri realizate în memoria fiscală, precum și pentru nerespectarea prevederilor art. 20 alin. (7) și art. 52 alin. (3) lit. g), p), r), s) și v), precum și conducătorilor auto sau transportatorilor autorizați, după caz, pentru nerespectarea prevederilor privind transportul în regim de închiriere ale art. 25 alin. (6) și, respectiv, art. 25 alin. (7);

b) aplicabilă clienților pentru nerespectarea prevederilor art. 52 alin. (4) lit. a) și e);

c) aplicabilă funcționarilor autorității de autorizare responsabili pentru nerespectarea prevederilor art. 11, art. 14 alin. (5), art. 54 alin. (5), art. 66 și art. 67 alin. (2), (3) și (5);

d) aplicabilă dispeceratelor taxi pentru nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) și art. 52 alin. (5) lit. b), d) și e);

e) aplicabilă transportatorilor autorizați pentru nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (3), art. 35 alin. (1) și (3) și art. 67 alin. (1) și pentru utilizarea de conducători auto care nu sunt apți medical și psihologic sau nu dețin atestat profesional valabil;

f) aplicabilă conducătorilor auto pentru nerespectarea prevederilor art. 36 alin. (3);

g) abrogat

4. cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei:

a) aplicabilă transportatorilor autorizați pentru nerespectarea prevederilor art. 141 (3) și (4), art. 48 și 49, precum și pentru utilizarea de aparate de taxat nefiscalizate sau care funcționează cu încălcarea prevederilor prezentei legi;

b) aplicabilă dispeceratelor taxi pentru nerespectarea prevederilor art. 52 alin. (5) lit. a), c), f), g) și h);

5. cu amendă de la 25.000 lei la 50.000 lei:

a) aplicabilă transportatorilor pentru nerespectarea prevederilor art. 7 și 8;

b) aplicabilă dispeceratelor taxi pentru funcționarea fără autorizație de dispecerat taxi valabilă.

 

Noua reglementare

La art. 55 pct. 3, după lit. g) se introduce o nouă literă, lit. h).

Potrivit noii reglementări, art. 55 pct. 3 lit. h) are următorul conținut: „h) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3)”.

 

ISTORIC
Act modificatActe modificatoare
Legea nr. 38/2003
(M. Of. nr. 45 din 28 ianuarie 2003; cu modif. și compl. ult.)
O.G. nr. 93/2003 (M. Of. nr. 935 din 24 decembrie 2003)
O.U.G. nr. 44/2004 (M. Of. nr. 503 din 4 iunie 2004)
Legea nr. 338/2004 (M. Of. nr. 674 din 27 iulie 2004)
O.G. nr. 57/2004 (M. Of. nr. 715 din 6 august 2004)
Legea nr. 394/2004 (M. Of. nr. 901 din 4 octombrie 2004)
Legea nr. 265/2007 (M. Of. nr. 527 din 3 august 2007)
Legea nr. 68/2008 (M. Of. nr. 236 din 27 martie 2008)
O.U.G. nr. 34/2010 (M. Of. nr. 234 din 13 aprilie 2010)
Legea nr. 168/2010 (M. Of. nr. 505 din 21 iulie 2010)
O.G. nr. 30/2011 (M. Of. nr. 627 din 2 septembrie 2011)
Legea nr. 187/2012 (M. Of. nr. 757 din 12 noiembrie 2012)
Legea nr. 209/2012 (M. Of. nr. 772 din 15 noiembrie 2012)
Legea nr. 129/2015 (M. Of. nr. 396 din 5 iunie 2015)
Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere – modificări (Legea nr. 129/2015) was last modified: iunie 11th, 2015 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter