JURISPRUDENȚĂ PRELUCRATĂ Marcă. Similaritate. Risc de confuzie. Înțeles
- Legea nr. 84/1998
Pentru a se ajunge la concluzia că nu există similaritate între mărci ar trebui ca în urma aprecierii similarității vizuale, auditive și conceptuale să se constate că nu există similaritate sub aspectul niciunuia dintre trei elemente. Constatarea existenței similarității dintre mărcile în conflict cu privire la cel puțin unul dintre elementele menționate anterior duce la concluzia similarității între mărci, cu consecința trecerii la pasul următor, al analizei riscului de confuzie.
Constituie risc de confuzie posibilitatea ca publicul să creadă că produsele sau serviciile în cauză provin de la aceeași întreprindere sau, după caz de la întreprinderi legate economic. Acest risc este exclus atunci când nu pare că publicul ar putea să considere că produsele sau serviciile provin de la aceeași întreprindere sau, după caz, de la întreprinderi legate economic (C-39/97 CJCE, Canon Kabushiki Kaisha v. Metro-Goldwyn-Meyer Inc., para. 29, 30).
(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 101 din 22 ianuarie 2019)
Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!