JURISPRUDENȚĂ PRELUCRATĂ Acţiune în anularea unui incident de plată. Calitatea procesuală pasivă a Centralei Incidentelor de Plăţi
- Legea nr. 312/2004
- NCPC: art. 483 alin. (2)
- NCPC: art. 94 lit. h)
- NCPC: art. 95 alin. (1)
- Regulamentul B.N.R. nr. 1/2012
Centrala Incidentelor de Plăți reprezintă o structură a Băncii Naționale a României care are, printre altele, atribuții privind gestionarea și înregistrarea tuturor informațiilor în legătură cu incidentele bancare, inclusiv în ceea privește executarea/procesarea propriu-zisă a radierii incidentelor din baza de date ca urmare a anulării acestora. Astfel, deși persoana declarantă care poate fi obligată, prin hotărârea instanței, la anularea unui incident de plată este banca, totuși, pentru opozabilitate și în vederea aducerii la îndeplinire a dispozitivului hotărârii judecătorești, este necesar ca hotărârea să fie pronunțată și în contradictoriu cu Banca Națională a României – Centrala Incidentelor de Plăți, fiind corectă soluția instanței de respingere a excepției lipsei calității procesuale pasive a acesteia.
(I.C.C.J., s. a II-a civ., decizia nr. 217 din 3 februarie 2016)
Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!