Diferența dintre studenții de la masterat față de studenții de la cursurile de licență

30 Noi 2016
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 740

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Nicolae Cîrstea: Suntem împreună cu d-na profesor Andreea Urda, cadru didactic al Facultății de Drept Al. I. Cuza. Bine v-am găsit, d-na profesor.

Andreea Urda: Bine ați venit.

Pachet: Explicatiunea teoretica si practica a Dreptului Civil Roman. Set 14 Titluri - 11 Tomuri.

Nicolae Cîrstea: Derulăm la Iași o a doua etapă desfășurată în cadrul facultății dumneavoastră a Maratonului Facultăților de Drept, un proiect inițiat de universuljuridic.ro, în care stăm de vorbă cu profesori, studenți, despre ce se întâmplă la fiecare facultate, despre oportunități, despre cum sunt studenții, cum sunt cursurile ș.a.m.d. Știm că dumneavoastră predați la anul IV Dreptul comercial. Cum sunt studenții în anul IV? Au avut, iată, patru ani în care credem că s-au maturizat.

Andreea Urda: Cu certitudine s-au maturizat. Este interesant pentru că eu am lucrat cu ei, am avut ocazia să lucrez cu ei și în anul I și îmi oferă o perspectivă deosebită să-i văd acum, în anul IV, într-adevăr, mai maturi nu doar din prisma trecerii timpului, dar și din pregătirea pe care au acumulat-o. Este același interes păstrat pe care-l aveau și în anul I față de activitățile desfășurate, dar se vede o altă abordare acum, poate și abordarea celui care se vede deja cu un picior în practică, poate și abordarea celui care deja și-a conturat ce profesie va desfășura, și atunci interesul și-l manifestă în acest sens.

Nicolae Cîrstea: Cu ce v-ați dori dumneavoastră să rămână un student după acești patru ani de studii?

Andreea Urda: Mi-aș dori să înțeleagă atât o abordare practică a raporturilor juridice – dacă e să ne gândim strict pe Drept – în care el va intra să le aprecieze, să le gestioneze. Aș fi încântată dacă aș avea această capacitate de analiză și de sinteză a relațiilor cu care ei se confruntă și de a arăta înțelegere în modul în care vor aborda diferitele situații conjuncturale sau nu, în diferitele profesii pe care ei le vor aborda.

Nicolae Cîrstea: Către ce profesie juridică se îndreaptă studenții dumneavoastră având în vedere că sunteți alături de ei în ultimul an al studiilor de licență? Avocatură, magistratură, alte profesii liberale?

Andreea Urda: Cred că majoritatea, cel puțin atunci când sunt în anul IV se gândesc să ocupe un post fie în magistratură, fie ca avocați. Cred că acestea sunt cele două mari axe pe care ei se concentrează. Într-adevăr, până la urmă chiar și angajatori cu care am avut ocazia să discut îmi spuneau că absolventul de Drept este un absolvent extraordinar, dar se simte că întotdeauna va rămâne cu această dorință, fie să se orienteze spre o profesie liberală în avocatură, fie să se pregătească în continuare pentru magistratură. Deci, practic, cred că acestea sunt cele două axe principale spre care ei se orientează.

Nicolae Cîrstea: Pentru că suntem într-o eră a tehnologiei, aș vrea să vă întreb cum influențează aceasta activitatea dumneavoastră de predare și, de asemenea, ce observați la studenți cu privire la asimilarea prin intermediul tehnologiei a cunoștințelor pe care le predați dumneavoastră.

Andreea Urda: Cu certitudine există un aport al tehnologiei în procesul de învățare. Pentru că ne facilitează și nouă maniera în care transmitem informația studentului. Chiar aici, în facultatea noastră, majoritatea sălilor de curs sunt dotate cu videoproiectoare, ce permit o astfel de comunicare a informației. În mod evident, ele te ajută clar la o altfel de prezentare, și mai sintetică, și mai atractivă pentru student. De asemenea, tot prin mijloace tehnologice ajunge mai ușor informația pe calea e-mailului sau a diferitelor căi de comunicare. Ne este foarte utilă în transmiterea de informație, documente, articole pe care noi le putem transmite către student în pregătirea lor – fie că e vorba de licență sau disertație. În mod clar ne sunt utile.

Nicolae Cîrstea: Știu că predați și la masterat. Cât de diferit sunt studenții de la masterat față de studenții de la cursurile de licență? Ce evoluții observați în pregătirea lor, în maturizarea lor, din punct de vedere al cunoștințelor acumulate?

Andreea Urda: Este o diferență mai ales datorită faptului că pe master el deja se specializează pe un domeniu pe care-l găsește mai atractiv. Dacă în facultate a fost nevoit sau i-a făcut plăcere – depinde cum apreciază – să acopere toate ramurile, și de privat, și de public, aici el se poate deja specializa. Dacă a avut o plăcere mai mare să abordeze partea de Drept european, se va orienta spre masterul de Drept european ș.a.m.d. Fie că merge pe științe penale sau dorește să studieze la criminalistică sau la Dreptul afacerilor. Și aici va avea o arie curriculară orientată spre specializarea pe care el o dorește. Deci o dată, deja, se vine în întâmpinarea lui cu un anumit pachet de materii pentru  care el să arate o atracție mai deosebită, pe de o parte. Pe de altă parte, se simte și o maturizare profesională, pentru că mare parte dintre ei au trecut deja printr-un examen sau urmează să treacă printr-un examen de intrare în profesie, și atunci cu certitudine au altă abordare a ceea ce învață. Și este și o maturizare prin prisma faptului că au trecut deja printr-un examen de licență, un examen important din viața lor și se simte, fără doar și poate, această evoluție.

Nicolae Cîrstea: D-na profesor vă mulțumesc, a fost o plăcere. Vă doresc succes la cursurile dumneavoastră și, de asemenea, studenților dumneavoastră.

Diferența dintre studenții de la masterat față de studenții de la cursurile de licență was last modified: noiembrie 29th, 2016 by Olga Urda

Recomandări

Despre autor:

Olga Urda

Olga Urda

Este asist. univ. dr., Facultatea de Drept, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iaşi, avocat în Baroul Iaşi.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter