Instituirea unui mecanism de prevenire a conflictului de interese în procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică (Legea nr. 184/2016)

21 oct. 2016
Vizualizari: 3436

Despre

  • M. Of. nr. 831 din 20 octombrie 2016
  • Legea nr. 184/2016 privind instituirea unui mecanism de prevenire a conflictului de interese în procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică

De asemenea, mai sunt prevăzute, în anexa la lege, diverse formulare:

FORMULAR DE INTEGRITATE*1)

 

SECȚIUNEA I

Date privind procedura de achiziție, factorul decizional, comisia de evaluare, consultanții și experții cooptați

I. Date privind procedura de achiziție

1. Denumire procedură de achiziție
2. Codul procedurii/Numărul anunțului/invitației de participare
3.Sursa de finanțare a achiziției: buget național/propriu/fonduri europene
4. Autoritate contractantă*2): date de identificare: denumire, CIF/CUI, reprezentant legal, persoană de contact și date de contact

5. Tip autoritate contractantă

– instituție/autoritate publică
– persoană juridică de drept privat

6. Categorie/Subcategorie autoritate contractantă – numai pentru cazul în care autoritatea contractantă este instituție/autoritate publică
7. Data publicării în SEAP*3)
8. Denumire procedură de achiziție

9. Tip anunț

– anunț de participare
– invitație de participare
– anunț pentru concurs de soluții sau
– anunț de concesionări

10. Tip procedură de achiziție

– licitație deschisă
– cerere de ofertă
– negociere fără anunț de participare
– dialog competitiv etc.

11. Tip contract

– furnizare
– servicii sau
– lucrări

12. Valoare estimată

13. Date referitoare la proiectul din fonduri UE în cadrul căruia se face procedura de achiziție

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– fondul UE
– nume program
– axa
– domeniul de intervenție și
– cod SMIS

14. Modalitate desfășurare procedură

– online
– offline

15. Dată deschidere oferte*4)
16. Dată raport procedură*5)
17. Dată atribuire contract*6)

 

II. Date privind factorul decizional*7)

1. Nume
2. Prenume
3. Sex
4. Cetățenie
5. CNP
6. Adresă de domiciliu
7. Localitate
8. Județ
9. Are obligația depunerii declarațiilor de avere și de interese, conform Legii nr. 176/2010, cu modificările ulterioare: da/nu
10. Categorie/Subcategorie funcție – numai pentru cazul în care factorul decizional are obligația depunerii declarațiilor de avere și de interese, conform Legii nr. 176/2010, cu modificările ulterioare
11. Există relații de muncă cu vreun ofertant?*8) da/nu
12. Lista ofertanți – numai dacă există relații de muncă cu vreun ofertant*9)
13. Este membru într-o asociație sau fundație? da/nu
14. Denumire asociație/fundație – numai dacă este membru într-o asociație/fundație
15. Semnatar raport de procedură? da/nu
16. Semnatar contract de achiziție? da/nu
17. Activ/Inactiv

 

III. Date privind consultanții pentru elaborarea documentației de atribuire: de tip operator economic, persoană fizică sau juridică, dacă este cazul/nu se aplică

1. Calitatea consultantului: persoană juridică de drept privat sau persoană fizică (consultant cooptat din altă instituție)
2. Denumire consultant: denumirea operatorului economic sau denumirea angajatorului

3. Date de identificare consultant – de tip operator economic

– CUI/CIF
– adresă sediu
– localitate
– județ

4. Date de identificare consultant – de tip persoană fizică (angajat)

– nume
– prenume
– sex
– cetățenie
– CNP
– adresă
– localitate
– județ

 

IV. Date privind Comisia de evaluare*10)

1. Nume
2. Prenume
3. Sex
4. Cetățenie
5. CNP
6. Adresă de domiciliu
7. Localitate
8. Județ

9. Are obligația depunerii declarațiilor de avere și de interese, conform Legii nr. 176/2010, cu modificările ulterioare?

– da
– nu

10. Categorie/Subcategorie funcție – numai pentru cazul în care factorul decizional are obligația depunerii declarațiilor de avere și de interese, conform Legii nr. 176/2010, cu modificările ulterioare

11. Calitate în comisia de evaluare

– președinte comisie cu drept de vot
– președinte comisie fără drept de vot
– membru
– membru de rezervă

12. Există relații de muncă cu vreun ofertant?*11)

– da
– nu

13. Listă ofertanți – numai dacă există relații de muncă cu vreun ofertant*12)

14. Este membru într-o asociație sau fundație?

– da
– nu

15. Denumire asociație/fundație – numai dacă este membru într-o asociație/fundație

16. Participant la deschidere oferte?

– da
– nu

17. Semnatar raport de procedură?

– da
– nu

18. Semnatar contract de achiziție?

– da
– nu

19. Activ/Inactiv
20. Expert cooptat*13)

a) Date identificare angajator

– denumire
– CUI/CIF
– adresă sediu
– localitate
– județ

b) Date identificare expert

– nume
– prenume
– sex
– cetățenie
– CNP

c) Calitate în comisia de evaluare

– cu drept de vot
– fără drept de vot

 

SECȚIUNEA a II-a*14)

Date despre ofertanți/candidați*15)

1. Calitatea operatorului economic

– ofertant unic
– lider asociere
– asociat
– subcontractant
– terț susținător

2. Date identificare operator economic

– denumire operator economic
– CUI/CIF
– adresă
– localitate
– județ

3. Date ofertant

– operatorii economici care alcătuiesc un ofertant
– operatorul economic reprezentant al ofertantului

4. Ofertant câștigător*16)

– da
– nu

5. I s-a atribuit contractul?*17)

– da
– nu

6. Activ/Inactiv

 

SECȚIUNEA a III-a*18)

Măsuri de înlăturare a potențialului conflict de interese, dispuse ca urmare a unui avertisment de integritate

1. Avertismentul de integritate emis: nr. de identificare (codul avertismentului de integritate)
2. Măsurile dispuse – descriere

––––

*1) Unele date vor fi extrase în formular în mod automat/generate în mod automat de SEAP, altele vor fi incluse distinct.
*2) Conform datelor din certificatul de autorizare în SEAP a autorității contractante (CIF/CUI, denumire AC, adresa, persoana reprezentant legal, e-mail, persoana de contact etc.).
*3) Se preia automat din SEAP.
*4) Se va completa de către autoritatea contractantă la data întocmirii procesului-verbal de deschidere a ofertelor, în cazul procedurilor online. Pentru procedurile offline, acest câmp va fi preluat automat din invitația/anunțul de participare.
*5) Se va completa de către autoritatea contractantă la data aprobării/semnării raportului procedurii.
*6) Se va completa de către autoritatea contractantă la data semnării contractului de achiziție publică.
*7) Pot fi înregistrări multiple. Se completează potrivit procedurilor de atribuire specifice.
*8) Se va completa de către autoritatea contractantă după deschiderea ofertelor, când se va cunoaște lista tuturor operatorilor economici implicați în procedura de achiziție publică.
*9) În cazul în care factorul decizional face mențiunea că are relații de muncă cu vreun ofertant, atunci este necesară mențiunea care este acel operator economic dintre cei participanți la procedura de achiziție.
*10) Se completează până cel târziu la data deschiderii ofertelor.
*11) Se va completa de către autoritatea contractantă la data deschiderii ofertelor când se cunosc toți operatorii economici participanți la procedura de achiziție.
*12) În cazul în care membrul comisiei de evaluare face mențiunea că are relații de muncă cu vreun ofertant, atunci este necesară mențiunea care este acel operator economic dintre cei participanți la procedura de achiziție.
*13) Se completează, dacă este cazul, după data deschiderii ofertelor și până cel târziu la data încheierii, potrivit legii, a raportului procedurii de atribuire.
*14) Se completează în condițiile art. 6 alin. (2).
*15) Înregistrări multiple per ofertă.
*16) Se va completa la data aprobării raportului procedurii, în baza raportului procedurii.
*17) Se va completa la data semnării contractului.
*18) Se completează după deschiderea ofertelor.

Instituirea unui mecanism de prevenire a conflictului de interese în procedura de atribuire a contractelor de achiziție publică (Legea nr. 184/2016) was last modified: octombrie 21st, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.