INM selectează 55 de experți specializați în domeniile celor patru noi Coduri

Pe site-ul CSM a fost publicat un anunț cu privire la selecția de experți specializați în domeniile celor patru noi Coduri, în cadrul proiectului „Asistență pentru consolidarea capacității sistemului judiciar din România de a face față noilor provocări legislative și instituționale”, Outcome 2, Output 2.1, finanţat în cadrul Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014.

Obiectivul general al acestui proiect îl reprezintă „consolidarea capacității sistemului judiciar român cu privire la aplicarea noilor coduri, prin dezvoltarea unui plan de pregătire şi a unor instrumente adecvate menite să ofere formare profesională continuă, să dezvolte ghiduri de formare şi materiale didactice pentru magistraţi şi alte categorii de personal din sistemul judiciar”.

Una din activitățile propuse pentru realizarea obiectivelor proiectului constă în organizarea a 90 de acțiuni de formare continuă cu durata de aproximativ 2 zile, pentru aproximativ 2500 de judecători și procurori, în vederea dezbaterii dispozițiilor noilor coduri. Aceste sesiuni de formare vor avea un caracter practic pronunțat și vor fi organizate în cadrul formării continue la nivel descentralizat.

INM și-a propus să selecteze 55 de experți specializați în:

  1. • drept civil – 10 experţi;
  2. • drept civil (aspecte de dreptul familiei) – 5 experţi;
  3. • drept procesual civil – 10 experţi;
  4. • drept penal – 15 experţi;
  5. • drept procesual penal – 15 experţi.

Costurile experților privind cazarea, masa și transportul, precum și un onorariu de maximum 300 euro pe zi de seminar vor fi asigurate în baza contractului ce va fi încheiat între experți și CSM.

Conform anunțului, principalele obligații ale experților sunt:

  1. • „să participe pe toată durata activităţii de formare profesională şi să susţină prezentări conform agendei agreate, cu accent pe practica judiciară, în considerarea calităţii de practicieni a participanţilor. Prezentările trebuie să aibă o abordare pragmatică, cu accent pe aspecte concrete, jurisprudență, tendințele la nivel regional și internațional;
  2. • să transmită responsabilului de activitate, prin e-mail, documentaţia suport elaborată pentru activitatea la care participă, cu observarea cerinţelor de vizibilitate ale proiectului, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării activităţii;
  3. • să elaboreze un raport de seminar, în termen de 14 zile calendaristice de la data seminarului, în care va descrie temele prezentate, răspunsurile participanţilor şi eventualele dezbateri care au avut loc în legătură cu cele prezentate, precum şi eventualele soluţii propuse”.

Procesul de selecție va fi realizat de către o comisie desemnată de CSM în colaborare cu INM și va consta în două etape eliminatorii cu posibilitatea organizării unei etape suplimentare constând într-un interviu la sediul INM.

Cerințele evaluate de comisie în prima etapă sunt:

  1. • „respectarea termenului-limită pentru depunerea candidaturilor;
  2. • respectarea documentației de înscriere indicate în anunțul de recrutare;
  3. • experiență profesională de cel puțin 7 ani în domeniul de specialitate și o bună reputație în domeniul în care activează;
  4. • precizarea, de către expert, în cuprinsul scrisorii de intenţie, a ofertei financiare în privinţa onorariului pe zi; oferta financiară va avea o pondere de 20% în evaluarea candidaturilor în cadrul primei etape de selecţie.
  5. • cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională, precum şi cunoștințele de operare calculator pot constitui un avantaj”.

Criteriile de evaluarea în cea de-a doua etapă sunt:

  1. • „capacitatea de comunicare și relaționare în lucrul cu adulții;
  2. • abilitatea de a lucra în echipă;
  3. • cunoștințe disciplinare aprofundate, raționamente, susținerea argumentată a punctelor de vedere;
  4. • capacitatea de planificare și organizare a unei sesiuni de formare continuă;
  5. • cunoștințe și abilități didactice (metode de formare adecvate grupului ţintă);
  6. • disponibilitatea de a colabora, de a contribui și de a se integra în cadrul proiectului, inclusiv disponibilitatea de  deplasare la sediile CA şi PCA co-organizatoare;
  7. • experienţa anterioară în activitatea  de formare pe Noile coduri, calitatea de membru în comisiile de elaborare a Noilor coduri, precum şi materiale publicate în materia Noilor coduri, pot constitui un avantaj”.

Cei interesați să participe la acest proces de selecție sunt rugați să transmită în format electronic următoarele documente:

  1. • „scrisoare de intenție detaliată conţinând şi oferta financiară (informaţii cu privire la oferta financiară, motivele pentru care experţii se consideră calificaţi pentru sarcinile care trebuie îndeplinite, explicaţii cu privire la raţiunile pentru care aceştia sunt interesaţi de realizarea sarcinilor, precum şi descrierea pe scurt a celor mai relevante abilităţi sau experienţe ale candidaţilor);
  2. • Curriculum vitae;
  3. • un plan de seminar pentru o activitate de formare continuă cu durata de 2 zile (6 ore de formare efectivă/zi) destinată judecătorilor sau procurorilor, în materia unuia dintre cele 4 noi coduri”.

Este posibilă înscrierea la mai multe domenii, cu mențiunea că pentru fiecare domeniu de interes se vor depune o scrisoare de intenție și un plan de seminar distincte.

Termenul-limită pentru înscriere este data de 4 mai 2015, inclusiv. Documentele mai sus menționate se vor trimite la adresa de e-mail tudor.grigoroaia@inm-lex.ro în atenția d-lui Tudor Grigoroaia, expert, Departamentul formare continuă din cadrul INM (telefon: 021. 40.76.292).

Pentru mai multe detalii accesați anunțul publicat pe site-ul CSM (www.csm1909.ro).

 

Mecanismului Financiar Norvegian 2009 – 2014, în cadrul căruia România beneficiază de o asistență financiară totală de 115,20 milioane de €, îşi propune să contribuie la reducerea disparităţilor economice şi sociale din Spaţiul Economic European şi la consolidarea relaţiilor de cooperare între statul donator (Norvegia) şi statele beneficiare prin intermediul sectoarelor prioritare propuse”.