Despre
- Locurile disponibile
- Atribuţiile generale
- Dosarul de înscriere
INM a decis declanșarea procedurii de selecție a 15 formatori colaboratori în domeniul formării membrilor comisiilor de evaluare a activității profesionale a judecătorilor și procurorilor, în cadrul următoarelor instanțe și parchete:
1. BUCUREȘTI
Instanțe (inclusiv Înalta Curte de Casație și Justiție) – 1 loc vacant
Parchete (inclusiv Parchetul General, DIICOT, DNA) – 3 locuri vacante
2. BACĂU
Instanțe – 1 loc vacant
3. BRAȘOV
Parchete – 1 loc vacant
4. CRAIOVA
Instanțe – 1 loc vacant
5. IAȘI
Instanțe – 1 loc vacant
Parchete – 1 loc vacant
6. ORADEA
Instanțe – 1 loc vacant
Parchete – 1 loc vacant
7. PITEȘTI
Parchete – 1 loc vacant
8. PLOIEȘTI
Parchete – 1 loc vacant
9. SUCEAVA
Instanțe – 1 loc vacant
10. TÂRGU MUREȘ
Instanțe – 1 loc vacant
Cerința specifică privind locurile de formator colaborator scoase la concurs, aprobată de Consiliul Științific al INM, este ca recrutarea să se realizeze din rândul judecătorilor sau procurorilor din raza curților de apel și a parchetelor de pe lângă curțile de apel unde nu există formatori în domeniu sau unde există deficit de formatori raportat la numărul de magistrați care funcționează în raza curții de apel, respectiv a parchetului de pe lângă curtea de apel.
Atribuțiile generale ale personalului de instruire sunt:
a) evaluarea nevoilor de formare în cadrul formării inițiale sau continue, după caz;
b) elaborarea și dezvoltarea programelor de studiu, respectiv elaborarea tematicii și contribuția la elaborarea și dezvoltarea programului de formare, în cadrul formării inițiale;
c) elaborarea tematicii și contribuția la elaborarea planului de formare continuă, în cadrul formării continue;
d) susținerea de seminarii și conferințe în cadrul activității de formare inițială sau continuă, după caz;
e) dezvoltarea metodologiei de examinare, notare și evaluare a auditorilor de justiție, pentru personalul de instruire implicat în activitatea de formare inițială;
f) coordonarea, îndrumarea și supravegherea auditorilor de justiție pe parcursul stagiului efectuat în cadrul instanțelor și parchetelor, conform programului de stagiu aprobat de CSM, pentru coordonatorii de practică;
g) pregătirea științifică individuală permanentă prin perfecționarea continuă în domeniul de competență și al tehnicilor moderne de predare;
h) elaborarea de materiale didactice / de studiu (suporturi de curs, caiete de seminar, ghiduri de bune practici, etc.);
i) participarea la activități, programe și proiecte naționale și internaționale care privesc dezvoltarea instituțională;
j) participarea în comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare a lucrărilor, respectiv a caietelor de practică și de soluționare a contestațiilor la examenele și concursurile organizate de INM și CSM;
k) orice alte atribuții stabilite prin lege, regulamente sau prin hotărâre a Consiliului științific.
Dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele documente:
a. curriculum vitae;
b. scrisoare de intenție;
c. plan de seminar;
d. o declarație pe proprie răspundere cu privire la inexistența oricărui motiv care l-ar face incompatibil, potrivit Statutului, cu exercitarea calității de formator.
Ulterior depunerii candidaturii, Institutul Național al Magistraturii va solicita colegiului de conducere al instanței sau parchetului unde candidatul își desfășoară activitatea date privind activitatea profesională a acestuia, precum și conduita sa în cadrul instanței sau parchetului.
Dosarul de înscriere se va depune până la data de 23 mai 2016, la sediul INM din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 53, sector 5, București, la numărul de fax 021.311.02.34, sau pe adresa de e-mail: ruxandra.ana@inm-lex.ro.
Pentru mai multe detalii accesați sursa informației, anunțul publicat de INM (www.inm-lex.ro).