[UPDATE: Prelungire termen depunere dosare] INM. Anunț selecție 4 experți specializați în domeniul Dreptului muncii și asigurărilor sociale pentru întâlnirile președinților secțiilor specializate ale ÎCCJ și curților de apel

19 mart. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 193

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update: Prelungire termen depunere dosare vederea selecției a 4 experți specializați în domeniul Dreptului muncii și asigurărilor sociale pentru întâlnirile președinților secțiilor specializate ale Înaltei Curți de Casație și Justiție și curților de apel

Potrivit site-ului oficial (www.inm-lex.ro), termenul de depunere a candidaturilor în vederea selecției a 4 experți specializați în domeniul Dreptului muncii și asigurărilor sociale pentru întâlnirile președinților secțiilor specializate ale Înaltei Curți de Casație și Justiție și curților de apel a fost prelungit până la data de 4 aprilie 2019.

Pentru a vedea detalii cu privire la procedura pentru selecția celor 4 experți, vizitați site-ul oficial al INM.

Sursa informației

 


INM anunță printr-un comunicat emis în data de 18 februarie 2019 lansarea procedurii pentru selecția a 4 experți din rândul formatorilor INM cu specializare în domeniul dreptului muncii și asigurărilor sociale, în vederea participării acestora ca formatori la întâlnirile președinților secțiilor specializate ale Înaltei Curți de Casație și Justiție și curților de apel dedicate unificării practicii judiciare.

Astfel, proiectul are ca obiectiv general îmbunătățirea cunoștințelor profesionale și abilităților membrilor sistemului judiciar vizați de acest proiect (judecători, procurori, magistrați-asistenți și personal din cadrul instituțiilor. Obiectivul specific al proiectului vizează implementarea unor activități de formare profesională adaptate nevoilor actuale ale sistemului judiciar, în special în ceea ce privește schimbările aduse de aplicarea noilor coduri și care să contribuie la eforturile instituțiilor sistemului judiciar privind unificarea practicii judiciare.

Termenul limită pentru transmiterea dosarelor de înscriere este 4 martie 2019, iar ofertele se vor transmite prin e-mail, pe adresa: [email protected], în atenția doamnei Nadia-Simona Țăran, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, Biroul de relații internaționale, proiecte cu finanțare externă și politici publice (telefon: 021/40 76 264, fax: 021/40 76 267).

Conform fișei proiectului se vor organiza 22 de întâlniri ale președinților secțiilor specializate/procurorilor șefi de secție, în vederea asigurării unei jurisprudențe unitare. Cele 22 de întâlniri vor fi organizate în 6 domenii (materii) după cum urmează: civil, penal-instanțe, penal-parchete, litigii de muncă și asigurări sociale, contencios administrativ și fiscal, litigii cu profesioniști și insolvență.

Calendarul estimativ al întâlnirilor este anexat prezentului anunț.

Potrivit metodologiei de organizare și desfășurare a întâlnirilor, contribuția formatorilor selectați ca experți la acest tip de activitate vizează:

– prealabil întâlnirii: selectarea și sistematizarea problemelor de practică judiciară relevante, dintre cele propuse de curțile de apel, și întocmirea unui punctaj de discuții, care va include, pentru fiecare problemă selectată, punctul de vedere al expertului, elaborat după consultarea catedrei de specialitate;

– pe durata întâlnirii: moderarea dezbaterilor;

– ulterior întâlnirii: redactarea minutei întâlnirii în formatul prevăzut în Anexa la HCSM nr. 148/2015 care va include, în mod obligatoriu, concluziile agreate de participanții la întâlnire și argumentele relevante în susținerea punctelor de vedere exprimate.

La fiecare întâlnire va participa câte o echipă formată din 2 formatori, care vor colabora în vederea redactării punctajului de discuții, moderării dezbaterilor și întocmirii minutei.

Alocarea formatorilor pe întâlniri se va face ulterior selecției, după consultarea acestora.

Fiecare activitate de formare va include și un modul dedicat principiilor orizontale de egalitate de șanse și de dezvoltare durabilă.

Experții trebuie să îndeplinească următoarele cerințe obligatorii:

– calitatea de formator al Institutului Național al Magistraturii;

– experiență profesională de minimum 7 ani în domeniul dreptului muncii și/sau dreptului asigurărilor sociale.

Selecția experților se va realiza de către o comisie de selecție numită în cadrul proiectului, în două etape:

1. Într-o primă etapă eliminatorie, comisia de selecție va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

a) respectarea termenului limită pentru depunerea candidaturilor;

b) respectarea documentației de înscriere, respectiv:

– o scrisoare de intenție;

curriculum vitae;

– plan de activitate (planul întâlnirii); planul va cuprinde informații privind scopul și obiectivele activității de formare, indicații privind toate etapele de planificare și organizare a activității, metodele de formare pe care expertul intenționează să le utilizeze, minimum 5 probleme de practică judiciară neunitară în materia dreptului muncii și/sau dreptului asigurărilor sociale, precum și orice alte elemente pe care expertul le apreciază relevante în acest context. La elaborarea planului de întâlnire se vor avea în vedere specificul grupului țintă (președinții secțiilor pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale ale curților de apel), obiectivele întâlnirii, durata activității de formare (2 zile de formare/întâlnire, durata unei zile de întâlnire fiind de maximum 8 ore), precum și faptul că pentru fiecare întâlnire vor fi cooptați 2 formatori pe întreaga durată a celor 2 zile de activitate;

2. În cea de-a doua etapă, comisia va examina candidații în cadrul unui interviu, susținut, după caz, inclusiv prin mijloace moderne de comunicare la distanță, urmărind îndeplinirea de către candidați a criteriilor cu privire la:

a) experiența profesională relevantă în domeniul dreptului muncii și asigurărilor sociale (în aprecierea acestui criteriu vor fi avute în vedere, după caz, și lucrările publicate, participarea la programe de formare în domeniu /schimburi de experiență, cunoașterea unei limbi străine etc.);

b) abilități de formare și capacitatea de planificare, organizare și evaluare a unei sesiuni de formare în domeniul dreptului muncii și asigurărilor sociale;

c) capacitatea de comunicare și relaționare în lucrul cu profesioniștii în domeniu;

d) disponibilitatea de a colabora și de a se integra în echipa de proiect, inclusiv disponibilitatea de deplasare în teritoriu, după caz.

Vor fi selectați, în ordinea notelor și în limita posturilor disponibile conform anunțului de selecție, numai candidații care obțin nota minimă 8.

Pentru mai multe detalii, redăm în continuare anunțul de selecție, astfel cum a fost publicat de către INM:

[UPDATE: Prelungire termen depunere dosare] INM. Anunț selecție 4 experți specializați în domeniul Dreptului muncii și asigurărilor sociale pentru întâlnirile președinților secțiilor specializate ale ÎCCJ și curților de apel was last modified: martie 19th, 2019 by Universul Juridic
23 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter