Info legislativ – Mai 2019
CODUL FISCAL
M. Of. nr. 331/ 2 mai 2019
Legea nr. 83/2019 privind aprobarea O.G. nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare
Comentarii
Legea a aprobat fără modificări O.G. nr. 8/2018.
M. Of. nr. 403/ 23 mai 2019
O.U.G. nr. 31/2019 privind acordarea unor facilități fiscale și pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea O.U.G. nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare și pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Comentarii
Conform acestei ordonanțe de urgență, livrarea alimentelor de înaltă valoare calitativă (produse montane eco tradiționale, autorizate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale) este supusă unei cote reduse de TVA de 5%.
Livrarea acestor alimente va fi însoțită de copia documentului de recunoaștere /atestare/ certificare eliberat de autoritatea competentă, cu excepția livrării către consumatorul final.
Aceste prevederi intră în vigoare începând cu 1 iunie 2019.
O.U.G. nr. 31/2019 modifică și O.U.G. nr. 89/2018 cu referire la plata contribuțiilor sociale:
1. Termenul de plată pentru sumele reprezentând contribuții individuale de asigurări sociale de sănătate (CASSi), aferente perioadei 2014 – 2017, stabilite prin decizii de impunere anuale emise în perioada 15 martie 2019 – 23 mai 2019, este de 120 zile de la intrarea în vigoare a O.U.G. nr.31/2019 (n.n. până la data de 20 septembrie 2019, inclusiv).
Pentru plata cu anticipație și integrală a CASSi în termen de 60 zile de la intrarea în vigoare a acestei ordonanțe de urgență (n.n. până la data de 22 iulie 2019) se acordă o bonificație de 10% din aceste sume.
2. Pentru plata sumelor menționate la pct. 2.1., stabilite prin decizii de impunere emise și comunicate după data de 23 mai 2019, termenul de plată este de 120 zile de la data comunicării deciziei.
Pentru plata cu anticipație și integrală a CASSi în termen de 60 zile de la data comunicării deciziei de impunere se acordă o bonificație de 10% din aceste sume.
3. Se anulează sumele reprezentând CASSi și obligații fiscale accesorii, aferente perioadei fiscale 1 iulie 2015 – 31 decembrie 2017, stabilite prin decizii de impunere emise și comunicate contribuabililor persoane fizice pentru care baza de calcul a CASS a fost întregită la nivelul salariului de bază minim brut pe țară (respectiv 12 salarii de bază minime brute pe țară pe an).
Anularea acestor obligații se va face din oficiu de către organul fiscal competent prin emiterea unor decizii de anulare a obligațiilor fiscale, ce vor fi comunicate contribuabililor. Aceste prevederi se aplică și persoanelor fizice care nu au realizat venituri în perioada 1 iulie 2015 – 31 decembrie 2017, pentru care baza de calcul a CASS a fost întregită la nivelul salariului de bază minim brut pe țară, cu excepția celor care au optat pentru plata CASS.
4. Procedura de aplicare a acestor prevederi va fi aprobată prin OMFP, la propunerea ANAF, în termen de 30 zile de la intrarea învigoare a O.U.G. nr. 31/2019.
M. Of. nr. 427/ 30 mai 2019
O.U.G. nr. 35/2019 pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare privind acordarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului și pentru modificarea și completarea unor acte normative
Comentarii
Conform acestei ordonanțe de urgență, se abrogă art. 122 alin. (5) din Codul fiscal. Prin alin. (5) al art. 122 se instituia obligația depunerii Declarației unice prin mijloace electronice de transmitere la distanță.
În urma acestei abrogări, Declarația unică se poate depune prin toate mijloacele de comunicare (electronice, format hârtie, etc), prevăzute de lege
PROCEDURA FISCALĂ
M. Of. nr. 402/22 mai 2019
Decizia ÎCCJ – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept – nr. 16/2019 privind interpretarea art. 226 alin. (1), (3) și (10) din Codul de procedură fiscală (Dosarul nr. 3.398/1/2018)
Comentarii
Prin această decizie s-a stabilit că hotărârile judecătorești definitive în favoarea unor instituții publice sunt titluri executorii, în sensul Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Redăm în continuare dispozitivul deciziei: „În interpretarea art. 226 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la alin. (1) al aceluiași articol, o hotărâre judecătorească în materie civilă, referitoare la restituirea despăgubirilor acordate în baza Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pronunțată în favoarea unei instituții publice finanțate de la bugetul de stat, precum Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților, este asimilată, în vederea executării, unui titlu executoriu referitor la creanțe bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale.
În interpretarea art. 226 alin. (10) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la art. 227 alin. (8) din același cod, în cadrul executării silite a creanțelor datorate unor instituții publice finanțate de la bugetul de stat, prevăzute de hotărâri judecătorești care nu cuprind obligații de plată a unor dobânzi și penalități de întârziere, organele fiscale nu pot calcula și stabili din oficiu, prin titluri executorii fiscale (în lipsa unor dispoziții ale titlului executoriu trimis spre executare), obligații fiscale accesorii, precum dobânzi și penalități de întârziere.”
M. Of. nr. 404/ 23 mai 2019
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2165/2019 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a formularului 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”.
Comentarii
Prin acest ordin se modifică „Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (formularul 112) ca urmare a modificărilor din domeniul asigurărilor sociale și legislației fiscale.
Principalele modificări aduse formularului (112) se referă la:
1. Modificarea și completarea secțiunii E4 din Anexa 12 – ”Destinația sumelor pentru acordarea de burse private, precum și pentru susținerea unei/unor entități nonprofit/unități de cult reprezentând o cotă de până la 3,5% din impozit” (se elimină limita de 2%, se adaugă CNP beneficiar și cota distribuită).
2. Introducerea în secțiunea E3 din Anexa 12 – „Date detaliate privind impozitul pe venit” a unei poziții noi pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform art. 60 pct. 1 – 4 C. fisc (poziția 14).
3. Introducerea în Anexa 4 „Tip Asigurat” a (i) unei poziții pentru membrii cooperatori, salariați în baza convenției individuale de muncă, prevăzută de Legea nr. 1/2005 (poziția 1.4) și a (ii) unui nou tip de asigurat, persoane fizice care prestează activitate specifică, în baza unui contract de internship, potrivit Legii nr. 176/2018 (poziția 10).
4. Modificarea în Anexa 4 a poziției 9 în sensul introducerii obligației de plată a CAS asupra remunerațiilor încasate de zilieri. Aceste prevederi se aplică se aplică începând cu obligațiile declarative aferente lunii mai 2019.
M. Of. nr. 427/ 30 mai 2019
O.U.G. nr. 35/2019 pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare privind acordarea unor împrumuturi din Trezoreria Statului și pentru modificarea și completarea unor acte normative
Comentarii
Conform acestei ordonanțe de urgență, restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa de poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule se face fără a opera compensarea (prin derogare de la prevederile art. 167 C.proc.fisc.).
FONDURI SPECIALE
M. Of. nr. 358/ 8 mai 2019
O.U.G. nr. 28/2019 pentru modificarea art. 34 din O.U.G. nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății.
Comentarii
Modificările prevăzute de această ordonanță de urgență au în vedere reglementarea unitară a modalității de calcul pentru declararea și plata contribuției trimestriale pentru anul 2019 (taxa claw-back).
Taxa claw-back se plătește pentru medicamentele incluse în programele naționale de sănătate, pentru medicamentele cu sau fără contribuție personală, folosite în tratamentul ambulatoriu pe bază de prescripție medicală prin farmaciile cu circuit deschis, pentru medicamentele utilizate în tratamentul spitalicesc, precum și pentru medicamentele utilizate în cadrul serviciilor medicale acordate prin centrele de dializă, suportate din FNUASS și din bugetul Ministerului Sănătății de către deținătorii autorizațiilor de punere pe piață a medicamentelor, care sunt persoane juridice române, precum și de către reprezentanții legali ai deținătorilor autorizațiilor de punere pe piață a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice române.
Potrivit ordonanței, procentul „p” = 100 x (CTt – BAt)/CTt, unde BAt (bugetul aprobat trimestrial) este de 1,595 milioane lei. Acest procent se aplică asupra valorii consumului de medicamente suportate din FNUASS și din bugetul Ministerului Sănătății, din care se exclude valoarea consumului pentru medicamentele prevăzute la art. 11 alin. (1), art. 12 alin. (1) și art. 12 din O.U.G. nr. 77/2011 pentru care se încheie contracte costvolum/ cost-volum-rezultat (derivate din sânge uman sau plasmă umană, suportate din FNUASS și din bugetul Ministerului Sănătății, pentru vaccinurile achiziționate în cadrul programelor naționale de sănătate, etc).
M. Of. nr. 410/24 mai 2019
Ordinul președintelui ANRE nr. 59/2019 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 18/2019 pentru aprobarea Metodologiei privind calculul și stabilirea contribuției bănești anuale prevăzute la art. 2 alin. (31) din O.U.G. nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2012, astfel cum a fost introdus prin O.U.G. nr. 114/2018, și modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 224/2018 privind aprobarea tarifelor și contribuțiilor bănești percepute de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei în anul 2019.
LEGISLAȚIA MUNCII
M. Of. nr. 333/ 2 mai 2019
H.G. nr. 262/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați.
Comentarii
Prevederile acestei hotărâri de guvern se aplică instituțiilor și autorităților publice centrale și locale, civile și militare, precum și companiilor private, cu un număr de minim 50 de angajați.
Aceste entități pot desemna persoane/pot opta pentru experți din afară cărora să li se stabilească atribuții privind asigurarea egalității de tratament între femei și bărbați, în domeniul muncii.
Se stabilesc prin această hotărâre de guvern atribuțiile persoanelor desemnate, măsuri active cuprinse în planurile de acțiune, obligațiile angajatorilor.
M. Of. nr. 340/ 3 mai 2019
Legea nr. 89/2019 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind recuperarea debitelor reprezentând indemnizație pentru creșterea copilului.
Comentarii
Modificările aduse O.U.G. nr. 111/2010 se referă la următoarele aspecte:
1. Dacă într-o perioadă de până la 12 luni de la terminarea concediului pentru creșterea copilului apar situații precum: nașterea unuia sau mai multor copii, adopția, încredințarea copilului în vederea adopției, plasament sau plasament de urgență și dacă cuantumul indemnizației lunare pentru creșterea copilului care reiese din calcule este mai mic decât indemnizația primită anterior nașterii celui din urmă copil, se va acorda indemnizația lunară pentru creșterea copilului primită pentru copilul anterior.
** Indemnizația pentru creșterea copilului se calculează ca fiind 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului. Cuantumul minim nu poate fi mai mic decât suma rezultată din aplicarea unui coeficient de multiplicare de 2,5 la valoarea indicatorului social de referință, iar cuantumul maxim al acesteia nu poate depăși valoarea de 8.500 lei.
Aceste prevederi se aplică și solicitărilor depuse anterior datei de 6 mai 2019 (data intrării în vigoare a acestei legi) și pentru care decizia de admitere de către agențiile pentru plăți și inspecție socială județene/a municipiului București, nu a fost emisă până la această dată.
2. Plata indemnizației nu se suspendă dacă persoana îndreptățită realizează, în decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfășurarea efectivă a unei activități în perioada de concediu, al căror nivel nu depășește de 5 ori (anterior, 3 ori) cuantumul minim al indemnizației.
3. Angajatorul are obligația de a aproba concediu pentru creșterea copilului cel puțin o lună din perioada totală a concediului de creștere a copilului și persoanei care nu a solicitat acest drept dacă ambele persoane din familia respectivă îndeplinesc condițiile de acordare. Angajatorul nu poate dispune încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu pentru această/ acest salariată/salariat.
4. Salariatele/salariații care obțin venituri din salarii și asimilate salariilor, din activități independente, din drepturi de proprietate intelectuală și din activități agricole, silvicultură și piscicultură și cărora li se acordă stimulent de inserție (sumă lunară de care pot beneficia părinții care decid să revină la muncă înainte de terminarea concediului pentru creșterea copilului), au obligația de a anunța angajatorul, în scris, cu cel puțin 30 zile inainte intenția de reluare a raportului de muncă/serviciu.
5. Nedeclararea veniturilor pentru care persoana îndreptățită la indemnizație pentru creșterea copilului și-a îndeplinit obligațiile fiscale nu este considerată culpă a persoanei.
În acest caz, recuperarea sumelor încasate necuvenit în situația în care au fost realizate venituri pe perioada concediului pentru creșterea copilului care depășesc de 3 ori cuantumul minim al indemnizației, se realizează prin diferența dintre cuantumul lunar al indemnizației încasate și nivelul lunar al stimulentului de inserție la care ar fi avut dreptul. Aceste debite se scutesc de la plată numai în această situație.
M. Of. nr. 354/ 8 mai 2019
Legea nr. 93/2019 pentru aprobarea O.U.G. nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Comentarii
Această lege aprobă O.U.G. nr. 96/2018 cu modificări. Aceste modificări vizează:
1. Legea nr. 53/2003 – Codul muncii
1.1. Contractul individual de muncă încetează de drept la vârsta de 65 ani în cazul salariatei care a solicitat continuarea contractului de muncă în termen de 30 zile calendaristice (termenul anterior era de 60 zile) anterior
împlinirii condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare.
1.2. Salariatul poate fi menținut în aceeași funcție maxim 3 ani după împlinirea vârstei standard de pensionare (cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului de muncă) în baza unei cereri formulate cu 30 zile înainte de
data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare.
2. Legea nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă.
2.1. În cazul în care contractul de ucenicie încetează după perioada de probă din motive imputabile ucenicului, acesta mai poate beneficia de un alt program de ucenicie după 2 ani de la data încetării contractului de ucenicie.
ALTE REGLEMENTĂRI
M. Of. nr. 358/ 8 mai 2019
Ordinul ministrului sănătății nr. 646/2019 privind aprobarea documentației pentru înființarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical.
M. Of. nr. 434/ 31 mai 2019
O.U.G. nr. 38/2019 privind modificarea O.U.G. nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului național de dezvoltare locală și pentru modificarea și completarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat.
Jurisprudență
- Solicitare în vederea anulării ordinului privind încetarea numirii reclamantului, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţia de inspector şcolar general, repunerea părţilor în situaţia anterioară prin reintegrare în funcţia deţinută anterior, precum şi obligarea pârâtului la plata diferenţelor dintre drepturile cuvenite pentru funcţia de inspector şcolar general şi cele efectiv încasate
- Aplicarea pedepsei în alte limite decât cele prevăzute de lege, ca urmare a stabilirii de către instanţa de apel a duratei obligaţiei instituită în sarcina condamnatului. Reducerea perioadei în care condamnatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii, de la 90 de zile, la 60 de zile
- Constatarea incidenței nulității recursului pentru neîncadrarea criticilor în motivele de nelegalitate prevăzute de lege. Anularea recursului declarat
- Acțiune în vederea constatării faptului că activitatea desfăşurată de reclamant în cadrul pârâtei se încadrează în grupa I de muncă, precum şi obligarea pârâtei la eliberarea unei adeverinţe în acest sens, cu cheltuieli de judecată
- Arestarea în vederea predării. Punerea în executare a dispoziţiei de admitere a cererii de extrădare. Repingerea contestației la executare ca fiind nefondată
- Cererea de încuviinţare a executării silite împotriva debitorilor, în baza titlului executoriu, formulată de petent la cererea creditorului. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei
PARTENERI INSTITUȚIONALI
Revista de seară
- Cele mai importante știri ale zilei văzute de Claudiu Pamuc
- Medicul Cătălin Cîrstoiu a fost retras din cursa electorală
- Ludovic Orban a fost ales preşedinte al Forţa Dreptei
- Cristian Popescu Piedone şi-a depus candidatura
- Cîrstoiu merge mai departe
- Se reformează sistemul de asistenţă socială
Opinii
Recurs vs. apel în contencios administrativ. Tradiţie vs. avantaje (citește)
Actualitate legislativă
- Rubrică realizată de Redacția ProLege
- Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz – modificări (Legea nr. 110/2024)
- Modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul declarării impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale (OPANAF nr. 779/2024)
- Aderarea Inspecţiei Judiciare la Reţeaua Europeană a Serviciilor de Inspecţie Judiciară – RESIJ (Legea nr. 111/2024)
- Procedura de implementare a Programului IMM PLUS (OMF/OMDLPA/OMEAT/OMADR/OMCID nr. 621/1.227/1.028/129/20.637/2024)
- Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale – modificări (Legea nr. 100/2024)
Jurisprudență CEDO
- Hotărârea CEDO din 1 martie 2022 în Cauza S. împotriva României (Cererea nr. 23.126/16)
- Efectuarea percheziţiei domiciliare în viziunea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului
- CSM. Cauze CEDO 2018-2022
- Hotărârea CEDO din 25 ianuarie 2022 în cauza D. împotriva României (Cererea nr. 54.780/15)
- Standardul european de avut în vedere în cauzele privind stabilirea drepturilor parentale ale persoanelor cu afecțiuni psihice
Conferințe
- Universul Juridic
- UNBR. Conferința „Aspecte practice generate de aplicarea codurilor fundamentale”
- [UPDATE: Cum a fost] Invitație la Conferința anuală de Achiziții publice a Facultății de Drept din cadrul Universității din București
- [UPDATE: Cum a fost] Conferința anuală a Profesiilor Juridice – avocați-notari
- [UPDATE: Cum a fost] Cea de-a treia ediție a Conferinței Naționale de Contencios Administrativ
Noutati editoriale
- Noutati editoriale ujmag
- Revista Dreptul nr. 4/2024
- Bucureștii vechi și noi. Biografia unui oraș cosmopolit
- Revista Romana de dreptul muncii nr. 1/2024
- L'imaginaire du corps dans les romans d'Amélie Nothomb
- Buletinul Curtilor de Apel nr. 2/2024
- Combaterea activitaților criminale circumscrise grupurilor infracționale organizate la nivel național și internațional
- Achiziții publice
- Arbitraj şi Mediere
- Drept Administrativ şi Constituţional
- Drept Civil şi Procesual Civil
- Executare silită
- Dreptul Familiei
- Drept Financiar, Fiscal şi Bancar
- Drept Internaţional
- Drept Penal şi Procesual Penal
- Proprietate Intelectuală
- Dreptul Muncii şi Dialogului Social
- Societăţi, Afaceri şi Insolvenţă
Rămâi la curent cu noutățile juridice
Despre autori:
Emilian Duca
Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.- Modificare Cod fiscal
- Info fiscal – Martie 2024
- Modificare Cod fiscal
- Finanțări primite de persoane juridice fără scop patrimonial
- Cod fiscal
- Info fiscal – Februarie 2024
- Formulare fiscale
- Info fiscal – Ianuarie 2024
- Formulare fiscale
- Declarația unică
- Info fiscal – Decembrie 2023
- Cod fiscal. Norme
- Cod fiscal. Alte reglementări
- Formularul 112
- Info fiscal – Noiembrie 2023
- Operațiuni cu numerar
- Salariul minim în construcții, agricultură și industria alimentară
- Info fiscal – Octombrie 2023
- Cod fiscal. Proceduri fiscale
- Info fiscal – Septembrie 2023
- Salariul minim
- Modificări fiscale 2023 (Proiect)
- Info fiscal – August 2023
- Norme TVA (Legea nr. 88/2013)
- Info fiscal – Iulie 2023
- Tichete de masă
- Raportare contabilă la 30 iunie 2023
- Regularizare impozit
- Modificare Cod fiscal
- Info fiscal – Iunie 2023
- Reglementări contabile
- Anulare obligații fiscale
- Reglementări contabile
- Info fiscal – Mai 2023
- Documente financiar-contabile
- Scutiri pentru activitatea de creare de programe pe calculator
- Info fiscal – Aprilie 2023
- Modificare Cod fiscal. Scutiri TVA
- Control fiscal. Formulare
- Procedură fiscală. Eșalonări
- Info fiscal – Martie 2023
- Indemnizații de delegare/detașare
- Taxa pe valoarea adăugată pentru transferul de active
- Cod fiscal. Accize
- Info fiscal – Februarie 2023
- Formulare fiscale – 112
- Cod de procedură fiscală
- Info fiscal – Ianuarie 2023
- Aspecte contabile
- Formulare fiscale
Alina Duca
Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.Despre concurență sine ira et studio
- Seria Profesioniștii Legal Point
- Practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar
- Consiliul Concurenței. Concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție vacante de consilier – 17 decembrie 2021
- Consiliul Concurenței. Recomandare privind elaborarea unei reglementări unitare privind domeniul deșeurilor medicale
- Consiliul Concurenței. Derularea unei investigaţii pe piața comercializării și execuției mijloacelor de semnalizare rutieră
- Consiliul Concurenței. Bilanțul activității – 2020
Ora Arbitrajului
- Seria Profesioniștii Legal Point
- „Cele două noi cursuri I.N.P.P.A. de specializare în arbitraj comercial deschid participanților oportunități nebănuite”
- Emisiunea „Ora arbitrajului” 20 cu av. dr. Cosmin Vasile. Seria Profesioniștii Legal Point
- Emisiunea „Ora arbitrajului” 19 cu av. dr. Cosmin Vasile. Seria Profesioniștii Legal Point – Alexandru Stănescu, Partener SLV Legal
- Emisiunea „Ora arbitrajului” 18 cu av. dr. Cosmin Vasile. Seria Profesioniștii Legal Point – dr. Bazil Oglindă: Arbitrajul în timpul stării de urgență
- Emisiunea „Ora arbitrajului” 17 cu av. dr. Cosmin Vasile. Seria Profesioniștii Legal Point – Markus Burgstaller: The future of investment arbitration in post Achmea era
Legal Point
- Un proiect marca „Universul Juridic”
- Acces VIDEO: Lansarea REVISTEI LEGAL POINT nr 1-2/2023
- [IN MEMORIAM] Omul care stă de vorbă cu veșnicia: Mihai Șora
- [IN MEMORIAM] Poveste despre Copiii Pământului: Ovidiu Bojor
- „Ucenicul îngerilor”. Interviu cu Andrei Pleșu, scriitor și eseist român, estetician și istoric al artei
- „Jobul meu: România”. Interviu cu Andrei Păunescu, muzician, scriitor, jurnalist, cadru didactic
Agenda Juridică
- Hexagonul Facultăților de Drept – 2024
- GALA LADY LAWYER, ediția a IX-a
- Conferința Internațională „Spre un drept al inteligenței artificiale”. Premise. Actualități. Perspective
- Conferința Națională „INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ. LEGITIMITATEA ȘI MORALITATEA EI”
- Conferința Națională de Dreptul Afacerilor – ediția I
Gânduri (ne)juridice DIN LUMEA JURIDICA
- Vocația construcției (II)
- Despre prietenia sinceră
- La Universitatea Titu Maiorescu se face carte
- O lecție despre libertate
- O lecție de generozitate
Gânduri nejuridice
- Cine sunt (azi)? (II)
- Lipsiți de substanță
- Ce aveți, domnilor, cu „Școala de la Frankfurt”?
- Sexul prin perete
- Homo Cliens și Homo Iratus
Content parteneri
- [IN MEMORIAM] Omul care stă de vorbă cu veșnicia: Mihai Șora
- „Ucenicul îngerilor”. Interviu cu Andrei Pleșu, scriitor și eseist român, estetician și istoric al artei
- „Jobul meu: România”. Interviu cu Andrei Păunescu, muzician, scriitor, jurnalist, cadru didactic
- „Drumul”. Interviu cu prof. univ. dr. Cristina Rotaru-Radu, judecător și directorul Institutului Național al Magistraturii
- „Dania lui Ursulescu”. Interviu cu Octavian Ursulescu, jurnalist și prezentator de televiziune
Coduri principale
Vezi totUltimele comentarii
- Antoanetanedelcu@yahoo.com la Acces VIDEO: Dezbaterea „Profilul magistratului de mâine. Proba interviului”, 26 Ianuarie 2024
- roxanacoltea.avocat@yahoo.com la Acces VIDEO: Conferința ”GDPR – Data Privacy Observer 2024”, 25 ianuarie 2024
- mateybogdan100@yahoo.com la Dreptate și nedreptate
- PETU PARASCHIV PERSOANA FIZICA AUTORIZATA la Aprobarea O.U.G. nr. 94/2022 pentru modificarea Codului administrativ (Legea nr. 275/2023)
- danil_matei@yahoo.com la Între dreptul ţării şi statul de legalitate sau despre nomos-ul românesc la cumpăna vremii