Info fiscal – Octombrie 2024

6 nov. 2024
Vizualizari: 193

COD FISCAL

M. Of. nr. 1.006/8 octombrie 2024

Legea nr. 254/2024 pentru modificarea art. 291 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Comentarii

Se modifică art. 291 din Codul fiscal în sensul în care se aplică cota redusă de TVA de 9% și pentru hrana pentru albine.

M. Of. nr. 1.018/11 octombrie 2024

Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.251/2024 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor nr. 3.044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVA aferente achizițiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitățile nonprofit și de societățile deținute integral de entitățile nonprofit, pentru care se aplică scutirea de taxă conform art. 294 alin. (5) lit. a)—b1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Comentarii

Prin acest ordin se modifică OMF nr. 3.044/2024 în conformitate cu prevederile Legii nr. 88/2023, O.U.G. nr. 31/2024 și Legii nr. 204/2024.

Potrivit acestor acte normative s-a introdus scutirea de TVA cu drept de deducere pentru anumite livrări de bunuri, prestări de servicii și achiziții efectuate către entități nonprofit înscrise în Registrul public organizat de ANAF, dacă acestea sunt destinate unităților spitalicești deținute și exploatate de entitatea nonprofit sau celor din rețeaua publică de stat, după caz.

OMF nr. 3.044/2024 se modifică cu privire la condițiile pe care aceste entități trebuie să le îndeplinească pentru aplicarea scutirii (documentele ce însoțesc cererea de restituire a TVA depusă la organul fiscal de către entitățile nonprofit) și au fost introduse noi prevederi care reglementează restituirea TVA pentru operațiunile a căror exigibilitate a TVA a intervenit înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 204/2024 (30 iunie 2024) și pentru care se poate solicita restituirea taxei în termen de 90 zile de la intrarea în vigoare a OMF nr. 6.251/2024 (până la 9 ianuarie 2025 inclusiv).

Totodată, dacă entitățile nonprofit, respectiv societățile deținute integral de entitățile nonprofit nu au depus în termen cererea de restituire a TVA și/sau documentația aferentă, la solicitarea acestora, directorul general al direcției generale regionale a finanțelor publice poate aproba efectuarea restituirii taxei dacă cererea este depusă în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a luat naștere dreptul la restituirea taxei.

Acest ordin abrogă OMF nr. 2.438/2024.

M. Of. nr. 1.027/14 octombrie 2024

Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 2.009/2024 privind suspendarea aplicării prevederilor Convenției dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la Moscova la 27 septembrie 1993

Comentarii

Convenția dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit și pe capital încetează
să se aplice începând cu 14 Octombrie 2024.

M. Of. nr. 1.069/24 octombrie 2024

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2024 privind prorogarea unor termene și consolidarea capacității administrative în domeniul impozitării proprietății

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Comentarii

Prin această ordonanță de urgență se amână, pentru 1 ianuarie 2026, intrarea în vigoare a unor modificări ale titlului IX „Taxe și impozite locale” – din Codul fiscal art. IX lit. i) din O.G. nr. 16/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative și alte măsuri financiar-fiscale.

Informații suplimentare au fost transmise în Tax focus nr. 31 din 25 octombrie 2024.

M. Of. nr. 1.070/24 octombrie 2024

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2024 pentru modificarea și completarea titlului VIII „Accize și alte taxe speciale” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Comentarii

O.U.G. nr. 23/2024 modifică Titlul VIII – „Accize și alte taxe speciale” din Codul fiscal cu privire la: nivelul accizelor, plata accizelor la bugetul de stat, condiții de autorizare, condiții de distribuție și comercializare, excepții de la regimul accizelor nearmonizate.

Informații suplimentare au fost transmise în Tax focus nr. 31 din 25 octombrie 2024.

PROCEDURĂ FISCALĂ

M. Of. nr. 1.006/8 octombrie 2024

Ordinul președintelui ANAF, al președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a formularului 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”

Comentarii

Se actualizează, prin acest ordin formularul (112) ca urmare a majorării, de la 200 lei/lună la 300 lei/lună, a sumei reprezentând venituri din salarii și asimilate salariilor pentru care nu se datorează impozit pe venit și care nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii, aprobată prin O.U.G. nr. 59/2024. Astfel, se modifică „Anexa asigurat” prin înlocuirea sintagmei „Suma de 200 lei/lună, netaxabilă, conform art. LXXIII alin. (1), (3) sau suma diminuată conform alin. (4) al aceluiași articol din O.U.G. nr. 115/2023, cu modificările și completările ulterioare” cu sintagma „Suma de 300 lei/lună, netaxabilă, conform art. LXXIII alin.(1), (3) sau suma diminuată conform alin. (4) al aceluiași articol din O.U.G. nr. 115/2023, cu modificările și completările ulterioare, precum și potrivit art. II din O.U.G. nr.59/2024”.

Se actualizează corespunzător Nomenclatorul „Tip asigurat” conform prevederilor O.U.G. nr. 59/2024, precum și Instrucțiunile de completare a formularului (112).

M. Of. nr. 1.045/17 octombrie 2024

Ordinul președintelui ANAF nr. 6.508/2024 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (709) „Cerere de înregistrare pentru prestatorii de servicii de plată care nu au rezidență fiscală în România și cărora li se aplică obligația prevăzută la art. 321^2 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”

Comentarii

Prin Legea nr. 33/2024 a fost modificat Codul fiscal în sensul stabilirii unor cerințe pentru prestatorii de servicii de plată care nu au rezidență fiscală în România și cărora li se aplică prevederile art. 321^2 alin. (2) C. fisc. și implementării unui mecanism de evidență a acestor prestatori. În acest sens a fost aprobat formularul (709).

Formularul (709) se utilizează de către prestatorii de servicii de plată cărora li se aplică obligația prevăzută la art. 3212 alin. (2) C. fisc. care nu au rezidență fiscală pe teritoriul României, în scopul înregistrării în vederea punerii la dispoziție a evidențelor prevăzute la art. 3212 alin. (7) lit. b) C. fisc.

Formularul (709) se completează și se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii, în termen de maximum 15 zile de la sfârșitul primului trimestru pentru care intervine obligația de punere la dispoziție a evidențelor.

Notă – Art. 321^2 alin. (2) C. fisc.: „Prestatorii de servicii de plată sunt obligați să păstreze evidențe ale beneficiarilor plăților și ale plăților în legătură cu serviciile de plată pe care le prestează pentru fiecare trimestru calendaristic, pentru a permite organelor fiscale competente să efectueze controale privind livrările de bunuri și prestările de servicii care, în conformitate cu prevederile capitolului V din prezentul titlu, se consideră că au loc în România, în vederea atingerii obiectivului de combatere a fraudei în domeniul TVA”.

Art. 321^2 alin. (7) lit. b) C. fisc.: „Evidențele sunt puse la dispoziție organului fiscal competent, în conformitate cu art. 24b din Regulamentul (UE) nr. 904/2010 al Consiliului din 7 octombrie 2010 privind cooperarea administrativă și combaterea fraudei în domeniul taxei pe valoarea adăugată, în situația în care România este stat membru de origine sau stat membru gazdă. Punerea la dispoziție a evidențelor se realizează prin intermediul unui formular electronic standard, până cel târziu la sfârșitul lunii care urmează după expirarea trimestrului calendaristic la care se referă informațiile. Sfârșitul lunii care urmează după încheierea trimestrului calendaristic se consideră a fi ultima zi calendaristică a respectivei luni, chiar dacă aceasta este o zi nelucrătoare”.

M. Of. nr. 1.049/18 octombrie 2024

Ordinul președintelui ANAF nr. 6.515/2024 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.547/2019 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice, precum și a modelului și conținutului unor formulare

Comentarii

Prin acest ordin se actualizează OPANAF nr. 2.547/2019 în ce privește stabilirea din oficiu a contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice pentru anul fiscal 2023 ca urmare a modificării plafoanelor anuale în funcție de care se face încadrarea persoanelor fizice ca plătitori de contribuții sociale obligatorii și se calculează contribuțiile sociale datorate. Prin O.U.G. nr. 16/2022, pentru anul fiscal 2023, plafoanele utilizate la stabilirea CAS sunt de 12, respectiv 24 salarii minime brute pe țară, iar pentru stabilirea CASS sunt de 6, 12 sau 24 salarii minime brute pe țară, după caz, în funcție de nivelul veniturilor realizate.

Se actualizează corespunzător și anexele:

„Notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice”, „Referat privind estimarea bazei de calcul al contribuției de asigurări sociale și al contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul stabilirii din oficiu a obligațiilor de plată” și „Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”.

M. Of. nr. 1.073/25 octombrie 2024

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2024 pentru completarea art. 2 și suspendarea aplicării unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Comentarii

O.U.G. nr. 125/2024 modifică Codul de Procedură Fiscală, cu privire la următoarele:

1. Se stabilește obligația, pentru entitățile aflate în sfera de autorizare, reglementare, supraveghere și control a ASF, de a raporta lista persoanelor fizice rezidente care au contractat produse de asigurări de viață și alte produse financiare, tipurile de asigurări și alte produse financiare, informații în legătură cu acestea. Raportarea se face către organul fiscal central, semestrial.

2. Nerespectarea acestei obligații ori raportarea de informații incorecte sau incomplete constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei.

M. Of. nr. 1.076/28 octombrie 2024

Ordinul președintelui ANAF nr. 6.551/2024 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competențe speciale ale organului fiscal central.

Comentarii

Principalele modificări aduse OPANAF nr. 3.775/2015 se referă la următoarele aspecte:

1. Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți din cadrul DGRFP București nu mai administrează contribuabilii nerezidenți persoane juridice care nu au pe teritoriul României un sediu permanent și care organizează și exploatează activitatea de jocuri de noroc în România.

2. Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți are competența de administrare pentru reprezentanțele societăților și ale organizațiilor economice străine pentru care contribuabilul nerezident care le-a înființat nu are un sediu permanent în România. De asemenea, soluționarea cererilor de restituire, prevăzute de Codul fiscal, ale personalului diplomatic din cadrul misiunilor diplomatice, posturilor consulare acreditate în România și al reprezentanțelor organismelor internaționale se realizează de către Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți.

3. În cazul plătitorilor de venit, cu excepția contribuabililor mari și mijlocii, competența pentru administrarea obligațiilor fiscale ale persoanelor fizice și juridice nerezidente, care realizează numai venituri supuse regulilor de impunere la sursă, impozitul fiind final sau cu opțiune de regularizare, revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al plătitorului de venit. În cazul plătitorilor de venit persoane fizice nerezidente care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, ale căror venituri sunt supuse regulilor de impunere la sursă, impozitul fiind final sau cu opțiune de regularizare, competența pentru administrarea obligațiilor fiscale revine organului fiscal competent pentru administrarea plătitorului de venit.

În cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul României un sediu permanent și care au obligația sau optează să își desemneze un împuternicit în România sau pentru care se numește un curator fiscal, competența de administrare revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului sau curatorului fiscal, după caz.

M. Of. nr. 1.079/29 octombrie 2024

Ordinul președintelui ANAF nr. 6.580/2024 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal

Comentarii

OPANAF nr. 1.699/2021 este modificat, prin acest ordin, cu privire la următoarele formulare utilizate pentru înregistrarea fiscală: (010), (700) și (015).

Informații suplimentare au fost transmise în Tax focus nr. 33 din 30 octombrie 2024.

M. Of. nr. 1.089/31 octombrie 2024

Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.410/2024 privind modificarea și completarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 5.521/2024

LEGISLAȚIA MUNCII

M. Of. nr. 1.031/15 octombrie 2024

Ordinul președintelui Casei Naționale de Pensii Publice nr. 1.579/2024 pentru aprobarea unor formulare în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii

Comentarii

Se aprobă următoarele formulare:

– „Decizie privind acordarea pensiei pentru limită de vârstă”,

– „Decizie privind acordarea pensiei anticipate”,

– „Decizie privind acordarea pensiei de invaliditate”,

– „Decizie privind acordarea pensiei de urmaș”,

– „Decizie privind suspendarea plății pensiei și/sau a indemnizației pentru însoțitor”,

– „Decizie privind încetarea plății pensiei și/sau a indemnizației pentru însoțitor”,

– „Decizie privind anularea deciziei de pensie”,

– „Decizie privind reluarea plății pensiei și/sau a indemnizației pentru însoțitor”,

– „Decizie privind recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de prestații de asigurări sociale/alte drepturi prevăzute de legi speciale”,

– „Decizie privind acordarea pensiei internaționale/comunitare pentru limită de vârstă”,

– „Decizie privind acordarea pensiei internaționale/comunitare anticipate”,

– „Decizie privind acordarea pensiei internaționale/comunitare pentru invaliditate”,

– „Decizie privind acordarea pensiei internaționale/comunitare pentru urmaș”.

M. Of. nr. 1.040/16 octombrie 2024

Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 1.176/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare

Comentarii

Ordinul aprobă Procedura de anulare a unor obligații bugetare, conform O.U.G. nr. 107/2024.

Obligații

Procedura se aplică obligațiilor bugetare administrate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică, respectiv agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București (AJOFM/AMOFM) și centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA).

Obligațiile bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate sunt obligații bugetare principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002, precum și alte debite pentru care AJOFM/AMOFM și CRFPA au competențe în stabilirea și recuperarea acestora, precum și obligații accesorii aferente acestora, stabilite prin: i) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA, ii) procese-verbale de control întocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM, iii) hotărâri judecătorești emise de instanța competentă, iv) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.

Debitori

Debitorii ce pot beneficia de facilități sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ teritoriale ale municipiului București ori instituții publice. Se includ și:

– debitorii aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare.

– debitorii declarați insolvabili.

– persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare sau Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de atragere a răspunderii.

– debitorii care, la 31 august 2024 inclusiv, înregistrează numai obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 107/2024, respectiv până la data de 6 septembrie 2024.

– debitorii cărora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligații bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv, ca urmare a unui control în derulare la data de 6 septembrie 2024, indiferent de data comunicării deciziei de imputare.

Facilități

Facilitățile care se acordă sunt:

a) amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică AJOFM/AMOFM/CRFPA OUG nr. 107/2024.

b) anularea obligațiilor de plată accesorii (dobânzi/majorări de întârziere, penalități de întârziere, orice alte obligații de plată accesorii).

c) amânarea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifică organul fiscal conform O.U.G. nr. 107/2024.

d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile art. XVI din O.U.G. nr. 107/2024.

M. Of. nr. 1.051/21 octombrie 2024

Hotărârea Guvernului nr. 1.283/2024 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.352/2010 privind aprobarea structurii Clasificării ocupațiilor din România — nivel grupă de bază, conform Clasificării internaționale standard a ocupațiilor — ISCO 08

FONDURI SPECIALE

M. Of. nr. 1.011/9 octombrie 2024

Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 568/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare

Comentarii

Ordinul aprobă Procedura de anulare a unor obligații bugetare, conform O.U.G. nr. 107/2024.

Obligații

Procedura se aplică pentru obligațiile bugetare administrate de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.).

Obligațiile bugetare administrate de A.N.R.S.C. sunt:

a) contribuția de 0,12%/ 0,2% stabilită prin declarații sau note de control, conform prevederilor Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 79/2017 privind modalitatea de achitare și cuantumul contribuției datorate la bugetul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice — A.N.R.S.C., precum și obligațiile bugetare accesorii aferente acestora;

b) obligațiile bugetare reprezentând tarife de menținere/ monitorizare licențe/autorizații, precum și obligațiile bugetare accesorii aferente acestora.

Obligațiile bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate sunt obligații bugetare principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002, precum și alte debite pentru care AJOFM/AMOFM și CRFPA au competențe în stabilirea și recuperarea acestora, precum și obligații accesorii aferente acestora, stabilite prin: i) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA, ii) procese-verbale de control întocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM, iii) hotărâri judecătorești emise de instanța competentă, iv) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.

Debitori

Debitorii ce pot beneficia de facilități sunt persoane juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, unități administrativ teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice care ,la data de 31 august 2024 inclusiv, figurează în evidențele A.N.R.S.C. cu obligații bugetare principale restante sau care înregistrează numai obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 107/2024 (6 Septembrie 2024).

Facilități

Facilitățile care se acordă sunt:

a) amânarea la plată a unor obligații bugetare, reprezentate de dobânzi și penalități de întârziere (cele aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv).

b) anularea unor obligații bugetare, reprezentate de dobânzi și penalități de întârziere.

M. Of. nr. 1.087/31 octombrie 2024

Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 694/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

ALTE REGLEMENTĂR

M. Of. nr. 1073/25 octombrie 2024

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2024 pentru completarea art. 2 și suspendarea aplicării unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

Comentarii

O.U.G. nr. 125/2024 modifică și O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale cu privire la: aplicarea sancțiunilor pentru emiterea de bonuri fiscale, nerespectarea termenelor prevăzute de lege pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.

Informații suplimentare au fost transmise în Tax focus nr. 32 din 28 octombrie 2024.

 

Info fiscal – Octombrie 2024 was last modified: noiembrie 6th, 2024 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: