Înfiinţarea pe lângă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a unor activităţi finanţate integral din venituri proprii (H.G. nr. 811/2016)

14 nov. 2016
Vizualizari: 1601

 

Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
H.G. nr. 811/2016
(M. Of. nr. 908 din 11 noiembrie 2016)
Se aprobă înființarea pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului a unor activități finanțate integral din venituri proprii

 

În M. Of. nr. 908 din 11 noiembrie 2016, a fost publicată H.G. nr. 811/2016 privind înființarea pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului a unor activități finanțate integral din venituri proprii.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivei hotărâri.

Art. 1 din H.G. nr. 811/2016

Art. 1 prevede faptul că se aprobă înființarea pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului a următoarelor activități finanțate integral din venituri proprii:

a) editarea și consultarea în sistem electronic de culegeri de practică și reviste în domeniul registrului comerțului și al buletinului procedurilor de insolvență;

b) organizarea de seminare și conferințe în domeniul registrului comerțului și al buletinului procedurilor de insolvență; efectuarea de studii, proiecte și altele asemenea;

c) realizarea de lucrări statistice, sintetice sau analitice, pe două sau mai multe criterii, în domeniul registrului comerțului și al buletinului procedurilor de insolvență;

d) realizarea de analize/rapoarte specializate, analize generale, sectoriale sau de conjunctură, în domeniul registrului comerțului și al buletinului procedurilor de insolvență, pentru mediul de afaceri, cetățeni, alte persoane interesate.

Activitățile prevăzute la alin. (1) se desfășoară de către Oficiul Național al Registrului Comerțului și/sau oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale.

Art. 2 din H.G. nr. 811/2016

Art. 2 dispune faptul că veniturile proprii se constituie din tariful obținut din desfășurarea activităților prevăzute la art. 1 alin. (1).

Veniturile realizate se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor aferente activităților finanțate integral din venituri proprii și dezvoltarea acestor activități.

Activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) se încadrează la același capitol bugetar la care este încadrat și ordonatorul de credite pe lângă care s-au înființat.

Bugetul de venituri și cheltuieli pentru activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) se aprobă odată cu bugetul Ministerului Justiției, conform prevederilor legale în vigoare.

Pentru disponibilitățile păstrate în conturile deschise la Trezoreria Statului se acordă dobândă și se pot constitui depozite la termen.

Excedentul anual rezultat din execuția bugetului de venituri și cheltuieli și dobânzile aferente se reportează în anul următor cu aceeași destinație, conform prevederilor legale în vigoare.

Execuția de casă a bugetului de venituri și cheltuieli al activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) se realizează prin Trezoreria Statului, conform prevederilor legale în vigoare.

Raportarea execuției de casă a bugetului de venituri și cheltuieli al activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) se efectuează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Art. 3 din H.G. nr. 811/2016

Art. 3 stabilește faptul că modul de organizare și desfășurare a activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) și tariful perceput pentru prestarea acestora, fundamentat pe tip de activitate, se stabilesc prin ordin al ministrului justiției, care se emite în 10 zile de la intrarea în vigoare a respectivei hotărâri. Tariful perceput, fundamentat pe tip de activitate, se actualizează anual cu indicele inflației.

Înființarea pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului a unor activități finanțate integral din venituri proprii (H.G. nr. 811/2016) was last modified: noiembrie 14th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.