Înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară (O.U.G. nr. 62/2016)

14 oct. 2016
Vizualizari: 3176
Art. 6 din O.U.G. nr. 62/2016

Art. 6 prevede faptul că subvențiile alocate anual din bugetul de stat, în condițiile legii, operatorilor de transport feroviar de călători, reprezentând compensația aferentă pachetului minim social, precum și facilitățile de călătorie acordate de la bugetul de stat, potrivit legislației în vigoare, diferitelor categorii sociale care utilizează transportul feroviar public de călători se asigură din bugetul A.R.F., în limita sumelor alocate cu această destinație.

În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 8 alin. (1), A.R.F. preia pe bază de protocol de predare-primire de la Ministerul Transporturilor contractele de servicii și actele adiționale valabile și se subrogă în drepturile și obligațiile Ministerului Transporturilor ce rezultă din acestea. Subrogarea în drepturi și obligații are loc prin acordul de voință al părților, prin încheierea unor acte adiționale la contractele de servicii în vigoare la data prezentei ordonanțe de urgență.

Prin derogare de la prevederile art. 39 alin. (1) din O.U.G. nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2017, actele adiționale la contractele de servicii publice se încheie de A.R.F. și se aprobă prin decizie a președintelui A.R.F., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Răspunderea privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata sumelor prevăzute în bugetul A.R.F. revine ordonatorului de credite din cadrul A.R.F.

Mecanismul de stabilire a compensației serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători se realizează pe baza criteriilor de dimensionare a pachetului minim social, rutelor de circulație, categoriilor și numărului de trenuri care compun pachetul minim social, precum și a standardelor de cost, astfel încât alocările de la bugetul de stat să fie în acord cu regulamentele Uniunii Europene.

Mecanismul prevăzut la alin. (5) se aprobă prin decizie a președintelui A.R.F., cu avizul Consiliului Concurenței, în termen de maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 7 din O.U.G. nr. 62/2016

Art. 7 stabilește faptul că materialul rulant destinat transportului public feroviar de călători se achiziționează conform prevederilor legale în vigoare, în limita creditelor bugetare aprobate anual cu această destinație prin bugetul A.R.F.

Materialul rulant se închiriază, în condițiile legii, operatorilor de transport feroviar public de călători, prin licitație publică organizată conform reglementărilor legale în vigoare ca parte a licitației publice de atribuire a contractelor de servicii publice în transportul feroviar public de călători.

Materialul rulant achiziționat și închiriat de A.R.F. conform prezentei ordonanțe de urgență se utilizează pe trasele de pe coridorul de transport feroviar transeuropean.

Până la încheierea contractelor de închiriere a materialului rulant conform alin. (2), materialul rulant se repartizează, contra cost, prin act adițional la contractul de servicii, atribuit în condițiile legii, operatorilor de transport feroviar de călători care operează pe trase din coridorul de transport feroviar transeuropean, pe baza criteriilor de transparență și a indicatorilor de eficiență stabiliți prin decizie a președintelui a A.R.F., cu avizul Consiliului Concurenței.

Compensația serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători de care beneficiază, potrivit legii, operatorii prevăzuți la alin. (2) și (4) se achită de către A.R.F. numai după ce aceștia fac dovada plății obligațiilor ce decurg din contractul de închiriere sau actul adițional, după caz.

Procedurile de licitație publică prevăzute la alin. (2) pentru închirierea materialului rulant și de atribuire a contractelor de servicii publice se detaliază prin norme metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului.

Anunțul privind procedurile prevăzute la alin. (2) se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cu cel puțin un an înainte de lansarea invitației de participare la acestea, potrivit art. 7(2) din Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007.

Art. 8 din O.U.G. nr. 62/2016

Art. 8 dispune faptul că organizarea și funcționarea A.R.F., structura organizatorică și numărul maxim de posturi se aprobă prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență.

A.R.F. preia, prin protocol de predare-primire încheiat în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1), posturile aferente activităților descrise la art. 2, cu încadrare în numărul maxim de posturi aprobat, precum și patrimoniul, stabilit pe baza situațiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (11) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și creditele bugetare rămase neutilizate aferente activităților corespunzătoare, în condițiile legii.

A.R.F. preia personalul aferent activităților prevăzute la art. 2, iar încadrarea acestuia se va face în termenele și cu respectarea procedurilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal și se vor modifica în mod corespunzător organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor.

Personalul A.R.F. este format din demnitari, funcționari publici și personal contractual.

Salarizarea personalului angajat al A.R.F. se face la nivelul stabilit potrivit legislației în vigoare pentru personalul din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Personalul A.R.F. implicat în gestionarea fondurilor externe nerambursabile, de care beneficiază A.R.F. în calitate de beneficiar, beneficiază de majorarea salariului de bază în condițiile art. 34 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 9 din O.U.G. nr. 62/2016

Art. 9 stabilește faptul că bugetul A.R.F. se elaborează și se aprobă în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 10 din O.U.G. nr. 62/2016

Art. 10 prevede faptul că A.R.F. prezintă anual Guvernului un raport de activitate referitor la stadiul îndeplinirii măsurilor de reformă feroviară.

Art. 11 din O.U.G. nr. 62/2016

Art. 11 dispune faptul că până la data asigurării prin bugetul A.R.F. a subvențiilor alocate anual din bugetul de stat, în condițiile legii, operatorilor de transport feroviar de călători, reprezentând compensația aferentă pachetului minim social, precum și a facilităților de călătorie acordate de la bugetul de stat, potrivit legislației în vigoare, diferitelor categorii sociale care utilizează transportul feroviar public de călători, plățile pentru subvenții și facilități de călătorie se asigură din bugetul ordonatorului principal de credite al Ministerului Transporturilor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație.

Până la încadrarea personalului prevăzut la art. 8 alin. (3) plățile necesare asigurării cheltuielilor cu salariile și a celor referitoare la contribuțiile sociale, precum și a oricăror altor categorii de cheltuieli aferente acestor categorii de personal se suportă din bugetul ordonatorului principal de credite al Ministerului Transporturilor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație.

 

Înființarea Autorității de Reformă Feroviară (O.U.G. nr. 62/2016) was last modified: octombrie 13th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.