[UPDATE: Forma consolidată la data de 1 octombrie 2020] ÎCCJ. Ordinul nr. 138/13.05.2020 (privind măsurile de protecție pentru prevenirea răspândirii COVID-19, în contextul reluării activității)
Update 6 octombrie 2020: Ordinul nr. 138/2020 al Președintelui ÎCCJ, forma consolidată la data de 1 octombrie 2020
Înalta Curte de Casație și Justiție (www.scj.ro) a publicat Ordinul nr. 138/2020 al Președintelui ÎCCJ, forma consolidată la data de 1 octombrie 2020, care include modificările și completările aduse prin Ordinul Președintelui ÎCCJ nr. 139/15.05.2020, respectiv Ordinul Președintelui ÎCCJ nr. 204/29.09.2020.
Pentru a vizualiza Ordinul nr. 138/2020 al Președintelui ÎCCJ, forma consolidată la data de 1 octombrie 2020, vă rugăm să accesați sursa informației.
Update 29 septembrie 2020: Ordinul nr. 204/29.09.2020 privind modificarea și completarea Ordinului nr. 138/2020 al președintelui ÎCCJ
Înalta Curte de Casație și Justiție (www.scj.ro) a publicat un comunicat cu privire la Ordinul nr. 204/29.09.2020 prin care se modifică și se completează prevederile Ordinului nr. 138/13.05.2020 al președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție, cu modificările aduse prin Ordinul președintelui ÎCCJ nr. 139/15.05.2020.
Astfel, începând cu data de 1 octombrie 2020 acesta se modifică și se completează după cum urmează:
„- Se modifică semnificativ Anexele 1 și 2 (declarațiile privind situațiile de risc pentru răspândirea COVID-19, atât în ceea ce privește adaptarea conținutului la reglementările actuale, cât și prin reducerea la maximum a cantității de date cu caracter personal din declarația aplicabilă publicului – nu se mai solicită CNP, domiciliu, indicarea contactelor (ci numai a împrejurării dacă a existat un contact cu o persoană diagnosticată cu COVID-19); sa actualizat lista simptomelor considerate caracteristice pentru infecția cu SARS-COV-2, în acord cu reglementările actuale ale OMS.
– Avocații și procurorii de ședință sunt exceptați de la obligația prezentării declarației de triaj, în baza probării acestei calități prin card de avocat/împuternicire avocațială, respectiv prin legitimația de serviciu. Aceste persoane au obligația să anunțe dacă se află în vreuna dintre situațiile prevăzute în declarația de triaj, fiind anunțat medicul instituției.
– Se introduce în ordin procedura care există deja (instituită printr-o adresă a președintelui ÎCCJ transmisă dispozitivelor de jandarmi), privind repetarea măsurătorii temperaturii corporale dacă aceasta este superioară celei maxim admise însă în interiorul marjei de eroare de +/- 0,5 grade celsius.
– Se fac mențiuni privind situația persoanelor care prezintă temperatură bazală modificată, fără semnificație patologică (persoane care urmează tratamente medicamentoase care modifică temperatura corporală etc.)”
Pentru a vizualiza celelalte elemente de noutate, vă rugăm să accesați sursa informației,
Update 15 mai 2020: Formă consolitată la data de 15 mai 2020, prin Ordinul nr. 139
Înalta Curte de Casație și Justiție (www.scj.ro) a publicat un comunicat cu privire la Ordinul nr. 138/13.05.2020, formă consolidată, care include modificările și completările aduse prin Ordinul Președintelui ÎCCJ nr. 139/15.05.2020, referitor la măsurile de protecție pentru prevenirea răspândirii COVID-19, în contextul reluării activității, începând cu instituirea stării de urgență, la data de 15 mai a.c.
Pentru a vizualiza Ordinul Președintelui ÎCCJ nr. 139/15.05.2020, vă rugăm să accesați sursa informației,
Înalta Curte de Casație și Justiție (www.scj.ro) a publicat un comunicat cu privire la Ordinul nr. 138/13.05.2020 referitor la măsurile de protecție pentru prevenirea răspândirii COVID-19, în contextul reluării activității, începând cu data de 15 mai 2020.
Ordinul a fost emis în vederea protejării sănătății justițiabililor și a personalului Înaltei Curți, având în vedere măsurile anunțate de către autoritățile competente privind combaterea pandemiei de COVID-19, pentru reluarea activității judiciare normale a Înaltei Curții.
Prezentul ordin este aplicabil începând cu data de 15 mai 2020.
Principalele măsuri adoptate vizează:
– Reglementarea accesului în sediile Înaltei Curți, activitatea de lucru cu publicul și respectarea măsurilor de distanțare socială pe durata prezenței în sediile ÎCCJ;
– Măsuri de organizare a activității în vederea prevenirii riscului de infecție cu COVID-19;
– Menținerea suspendării unor activități din rațiuni de securitate sanitară;
– Măsuri de protecție a unor persoane aflate în situații vulnerabile;
– Măsuri privind activitatea judiciară;
– Măsuri de asistență a persoanelor aflate în situații de dificultate etc.
Pentru a vizualiza Ordinul privind măsurile de protecție a persoanelor implicate în proceduri judiciare, precum și a personalului propriu al Curții, vă rugăm să accesați sursa informației.