Hotărârea Senatului nr. 116/2016 privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi a Consiliului

20 sept. 2016
Vizualizari: 887

Despre

  • M. Of. nr. 716 din 16 septembrie 2016
  • Hotărârea Senatului nr. 116/2016

Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
Hotărârea Senatului nr. 116/2016
(M. Of. nr. 716 din 16 septembrie 2016)
România este de acord cu criteriile folosite de Comisia Europeană, pentru stabilirea tarifelor cu ridicata: funcționarea pieței de roaming cu ridicata ar trebui să le permită operatorilor să își recupereze toate costurile de furnizare de servicii de roaming cu ridicata reglementate, inclusiv costurile indivize și comune.

În M. Of. nr. 716 din 16 septembrie 2016, a fost publicată Hotărârea Senatului nr. 116 din 13/2016 privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European și a Consiliului.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivei hotărâri.

Art. 1 din Hotărârea Senatului nr. 116 din 13/2016

Art. 1 stabilește faptul că respectiva propunere de Regulament respectă principiile subsidiarității și proporționalității, astfel notându-se:

a) România este de acord cu criteriile folosite de Comisia Europeană, pentru stabilirea tarifelor cu ridicata: funcționarea pieței de roaming cu ridicata ar trebui să le permită operatorilor să își recupereze toate costurile de furnizare de servicii de roaming cu ridicata reglementate, inclusiv costurile indivize și comune.

b) Acest lucru ar trebui să mențină stimulentele pentru investiții în rețelele vizitate și să evite orice denaturare a concurenței interne pe piețele vizitate, cauzată de recurgerea la arbitrajul de reglementare de către operatorii care utilizează măsuri corective privind accesul la servicii de roaming cu ridicata, pentru a concura pe piețele naționale vizitate.

De asemena, se consideră că:

a) Reglementarea pieței serviciilor de roaming cu ridicata, în vederea introducerii normelor RLAH (Roam Like at Home) în Uniunea Europeană va contribui la atingerea obiectivului de politică prin care se urmărește asigurarea faptului că piețele funcționale oferă acces la infrastructuri foarte performante de bandă largă fără fir, la prețuri accesibile pe întreg teritoriul UE.

b) Propunerea de Regulament este necesară, întrucât neasigurarea unei reglementări coerente a piețelor de roaming cu ridicata, la nivelul Uniunii Europene, ar putea face mult mai dificilă furnizarea de RLAH, ținând seama de riscul crescut de apariție a unor disparități între costurile cu ridicata suportate în alte state membre și veniturile provenite din vânzările cu amănuntul. În schimb, adoptarea unei abordări comune la nivelul UE ar putea crea condițiile de reglementare necesare și ar putea asigura faptul că piețele cu ridicata naționale sprijină obiectivul de eliminare, într-un mod sustenabil, în întreaga Uniune Europeană, a suprataxelor aplicate serviciilor de roaming.

c) Ar trebui reduse substanțial tarifele cu ridicata propuse, corespondente serviciilor de roaming în Uniunea Europeană, în special cele pentru inițierea de apeluri vocale și SMS-uri.

d) Ar trebui identificate soluții ca un număr cât mai ridicat de operatori de comunicații electronice, îndeosebi cei care nu au o prezență paneuropeană, să poată beneficia, în mod efectiv, de o modalitate alternativă de tarifare a serviciilor de roaming în Uniunea Europeană, pe piața cu ridicata, eventual prin instituirea unor cerințe de nediscriminare.

Art. 2 din Hotărârea Senatului nr. 116 din 13/2016

Art. 2 prevede faptul că respectiva hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în acea hotărâre se transmite către instituțiile europene.

Hotărârea Senatului nr. 116/2016 privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European și a Consiliului was last modified: septembrie 19th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.