Regulamentul privind transferul şi detaşarea judecătorilor şi procurorilor și Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor şi procurorilor, modificate

16 feb. 2015
Vizualizari: 1469

Despre

  • Plenul CSM
  • Ordinea de zi soluționată din data de 10 februarie 2015
  • Hotărârea CSM nr. 113/2015
  • Hotărârea CSM nr. 148/2015

Pe ordinea de zi soluționată din data de 10 februarie 2015 a Plenului CSM, s-a aflat, printre altele și Hotărârea CSM nr. 113/2015 de modificare a art. 2 alin. (1) din Regulamentul privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, delegarea judecătorilor, numirea judecătorilor și procurorilor în alte funcții de conducere, precum și numirea judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006 (M. Of. nr. 329 din 12 aprilie 2006, cu modif. și compl. ult.).

De asemenea, pe ordinea de zi soluționată din data de 10 februarie 2015 a Plenului CSM, s-a aflat și Hotărârea CSM nr. 148/2015, de modificare a art. 1 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de promovare a judecătorilor și procurorilor, pentru reglementarea interdicției de ocuparea a unor posturi vacante de conducere prin transfer și promovare în funcții de execuție, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 621/2006 (M. Of. nr. 825 din 6 octombrie 2006, cu modif. și compl. ult.).

Vom prezenta, în cele ce urmează, modificarea adusă art. 2 alin. (1) din Regulamentul privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, prin Hotărârea CSM nr. 113/2015:

Art. 2 alin. (1) din Regulamentul privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor

Vechea reglementare

Anterior adoptării acestei măsuri, art. 2 alin. (1) din Regulamentul privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor prevedea: „În scopul informării judecătorilor și procurorilor care intenționează să formuleze cereri de transfer, se publică, de regulă, în prima zi lucrătoare a fiecărei luni, pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, lista posturilor vacante de execuție de la toate instanțele și parchetele, precum și a posturilor care urmează a se vacanta. Posturile vacante de conducere de președinte și vicepreședinte la curțile de apel, tribunale, tribunale specializate și judecătorii, de procuror general al parchetului de pe lângă curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe lângă tribunal, prim-procuror al parchetului de pe lângă tribunalul pentru minori și familie sau prim-procuror al parchetului de pe lângă judecătorie și de adjuncți ai acestora, precum și cele prevăzute la art. 53-55 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările ulterioare, nu se ocupă prin transfer, ci potrivit procedurilor speciale stabilite prin lege și regulament”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (1) din Regulament prevede: „În scopul informării judecătorilor și procurorilor care intenționează să formuleze cereri de transfer, se publică, de regulă, în prima zi lucrătoare a fiecărei luni, pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, lista posturilor vacante de execuție de la toate instanțele și parchetele, precum și a posturilor care urmează a se vacanta. Posturile vacante de conducere de la instanțe și parchete nu se ocupă prin transfer, ci potrivit procedurii speciale stabilite de lege și regulament”.

 
Vom prezenta, în cele ce urmează, modificarea adusă art. 1 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de promovare a judecătorilor și procurorilor, prin Hotărârea CSM nr. 148/2015:

Art. 1 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de promovare a judecătorilor și procurorilor

Vechea reglementare

Potrivit vechii reglementări, art. 1 din Regulament prevedea faptul că promovarea judecătorilor și procurorilor în funcții de execuție, efectivă sau pe loc, la tribunale, tribunale specializate, curți de apel, parchetele de pe lângă aceste instanțe, precum și la Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție se face numai prin concurs, organizat la nivel național, în limita posturilor vacante existente, respectiv a numărului de locuri aprobat anual de Consiliul Superior al Magistraturii pentru promovarea pe loc.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, așa cum apare pe lista de ședință a CSM, art. 2 alin. (1)[1] din Regulament prevede „Promovarea judecătorilor și procurorilor în funcții de execuție, efectivă sau pe loc, la tribunale, tribunale specializate, curți de apel, parchetele de pe lângă aceste instanțe, precum și la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție se face numai prin concurs, organizat la nivel național, în limita posturilor vacante existente, respectiv a numărului de locuri aprobat anual de Consiliul Superior al Magistraturii pentru promovarea pe loc. Posturile vacante de conducere de la instanțe și parchete nu se ocupă prin concursul de promovare în funcții de execuție, ci potrivit procedurilor speciale stabilite de lege și regulament”.


[1] N.n. Credem că este vorba despre o eroare, deoarece art. 1 din Regulament a fost modificat, și nu art. 2 [„Concursul de promovare în funcții de execuție se organizează pe baza unor criterii obiective de apreciere a performanțelor profesionale ale judecătorilor și procurorilor”]. Prin urmare, pe lista de ședință a CSM, ar fi trebuit să apară: „Art. 1: «Promovarea judecătorilor și procurorilor în funcții de execuție…»”.

Regulamentul privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor și Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de promovare a judecătorilor și procurorilor, modificate was last modified: februarie 27th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.