Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere – modificări (Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015)

5 mai 2015
Vizualizari: 3176

Despre

  • M. Of. nr. 293 din 29 aprilie 2015
  • Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015
  • Modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere

Art. 837 din Regulament (modificat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 837 alin. (1) dispunea faptul că un mediator autorizat putea fi membru numai într-o singură asociație profesională, astfel cum aceasta era definită în prezentul regulament.

Potrivit art. 837 alin. (2), un mediator autorizat putea fi membru în una sau mai multe asociații specializate, astfel cum acestea erau definite în respectivul regulament.

Conform art. 837 alin. (3), un mediator autorizat putea avea concomitent calitatea de membru într-o asociație profesională, astfel cum aceasta era definită la art. 833, dar și calitatea de membru în una sau mai multe asociații profesionale specializate, astfel cum acestea erau definite la art. 836.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 837 se abrogă.

 

Art. 838 din Regulament (modificat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 838 alin. (1) prevedea faptul că serviciile de mediere puteau fi organizate în colaborare cu formele de exercitare a profesiei de mediator de către orice persoană juridică doar după obținerea unui aviz din partea Consiliului, care certifica astfel faptul că se respectau principiile de neutralitate, imparțialitate și confidențialitate de către mediator, iar părților le era respectat dreptul de a decide cu privire la alegerea mediatorului și a soluției privind disputa supusă medierii. Serviciile de mediere erau organizate numai de către organizațiile prevăzute la art. 22 din Lege.

Potrivit art. 838 alin. (2), serviciile de mediere puteau fi organizate doar de persoanele juridice care aveau în obiectul de activitate organizarea sau oferirea unor astfel de servicii, denumite în continuare organizații din domeniul medierii.

Art. 838 alin. (3) dispunea faptul că în cazul unui serviciu de mediere organizat de o organizație din domeniul medierii, contractul de mediere se încheia exclusiv între mediator și părți, conform art. 45 și 46 din Lege.

Potrivit art. 838 alin. (4), cererea de avizare a modului de organizare a serviciului de mediere era însoțită de o descriere a modului de organizare a serviciului de mediere, în condițiile legii. Comisia permanentă analiza cererea și făcea o propunere argumentată Consiliului, care hotăra cu privire la admiterea sau respingerea cererii.

Art. 838 alin. (5) dispunea faptul că Hotărârea Consiliului se comunica solicitantului în termen de 10 zile de la adoptare, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data înregistrării cererii și se publica pe portalul web al Consiliului.

Potrivit art. 838 alin. (6), mediatorii autorizați puteau colabora în vederea furnizării serviciului de mediere cu orice persoană juridică dintre cele menționate la alin. (1), după obținerea de către acesta a avizului prealabil emis de Consiliu.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 838 se abrogă.

 

Art. 839 din Regulament (modificat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015)

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 839 alin. (1) prevedea faptul că organizațiile care aveau în obiectul de activitate servicii de mediere puteau fi înscrise la cerere în secțiunea a II-a din RNEODM.

De asemenea, art. 839 alin. (2) prevedea: Cererea de înscriere în RNEODM se depunea la Consiliu, însoțită de copii certificate pentru conformitate după următoarele documente:

a) statutul și actul de constituire din care rezulta că avea în obiectul de activitate servicii de mediere sau, după caz, actul în baza căruia fusese înființată;

b) hotărârea judecătorească de înființare, dacă era cazul;

c) certificatul fiscal;

d) o scurtă descriere a activității desfășurate sau pe care intenționa să o desfășoare în domeniul medierii.

e) denumirea organizației făcea referire concretă la termenii de „mediere”, „mediator”, „conflict”, „amiabil” sau este o combinație a acestor cuvinte cu altele.

Potrivit art. 839 alin. (3), organizațiile care solicitaseră și obținuseră avizul Consiliului pentru organizarea serviciului de mediere erau incluse în RNEODM în maximum 15 zile de la adoptarea hotărârii de avizare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 839 se abrogă.

 

Art. 8310 din Regulament (modificat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8310 alin. (1) prevedea faptul că, în RNEODM se puteau înscrie la cerere și alte organizații care nu îndeplineau condițiile pentru a fi declarate asociații profesionale sau organizații conform art. 22 din Lege, în sensul definițiilor din prezentul regulament.

(2) Aceste organizații erau înscrise în secțiunea a III-a din RNEODM.

(3) În secțiunea a III-a din RNEODM se înscriau federațiile, fundațiile, asociațiile, filiale ale acestora sau alte organizații.

(4) Pentru a fi înscrise în RNEODM, organizațiile precizate la alin. (3) formulau o cerere adresată Consiliului însoțită de următoarele documente:

a) statutul și actul de constituire din care rezulta că obiectul de activitate viza domeniul medierii sau, după caz, actul în baza căruia fusese înființată;

b) hotărârea judecătorească de înființare, dacă era cazul;

c) certificat fiscal;

d) scurtă descriere a activității desfășurate sau care intenționa să o desfășoare în domeniul medierii.

(5) Organizațiile care solicitaseră Consiliului înscrierea în RNEODM erau incluse în registru, în maximum 15 zile de la adoptarea hotărârii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8310 se abrogă.

 

 Anexa nr. 2B lit. b)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, lit. b) de la anexa nr. 2 B avea următorul conținut: dovada înscrierii (adeverința sau cererea de înscriere) într-o asociație profesională, înscrisă în Registrul național de evidență a organizațiilor din domeniul medierii – în copie;

Noua reglementare

La anexa nr. 2B, lit. b) se abrogă.

 

Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de mediere – modificări (Hotărârea Consiliului de mediere nr. 24/2015) was last modified: iunie 8th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.