Constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naţionale privind imigraţia – modificări (H.G. nr. 748/2015)

25 sept. 2015
Vizualizari: 1104

Despre

  • M. Of. nr. 708 din 22 septembrie 2015
  • H.G. nr. 748/2015
  • Modificarea şi completarea H.G. nr. 572/2008 privind constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naţionale privind imigraţia

Actul modificatActul modificatorSumar
H.G. nr. 572/2008
(M. Of. nr. 439 din 11 iunie 2008; cu modif. ult.)
H.G. nr. 748/2015
(M. Of. nr. 708 din 22 septembrie 2015)
introducere: art. 3 alin. (1) lit. A lit. i), art. 3 alin. (11), art. 3 alin. (51) și (52), art. 3 alin. (61), art. 4 alin. (3), art. 61
modifică: art. 3 alin. (2), (4) și (7)

 

În M. Of. nr. 708 din 22 septembrie 2015, s-a publicat H.G. nr. 748/2015 pentru modificarea și completarea H.G. nr. 572/2008 privind constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naționale privind imigrația (M. Of. nr. 439 din 11 iunie 2008; cu modif. ult.).

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse H.G. nr. 572/2008, prin H.G. nr. 748/2015:

 

Art. 3 alin. (1) lit. A lit. i) H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Noua reglementare

La art. 3 alin. (1) lit. A, după lit. h) se introduce o nouă literă, lit. i).

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (1) lit. A lit. i) prevede: „Grupul se constituie din câte un reprezentant permanent, desemnat prin act administrativ al conducătorului următoarelor autorități/instituții publice sau, după caz, structuri ale acestora, după cum urmează:

A. din cadrul Ministerului Afacerilor Interne:

(…)

i) Departamentul de Informații și Protecție Internă”.

 

Art. 3 alin. (11) H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Noua reglementare

La art. 3, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (11).

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (11) stabilește: „(11) Pentru asigurarea suportului necesar gestionării situației determinate de apariția pe teritoriul României sau la frontieră, într-o perioadă de timp scurtă, a unui aflux de imigranți ilegali și/sau persoane aflate în nevoie de protecție internațională care generează depășirea capacității operaționale a Inspectoratului General pentru Imigrări, denumită în continuare situație de criză în domeniul imigrației, componența Grupului prevăzută la alin. (1) se completează cu câte un reprezentant permanent, desemnat prin act administrativ al conducătorilor următoarelor autorități/instituții publice:

a) Ministerul Apărării Naționale;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

b) Ministerul Finanțelor Publice;

c) Ministerul Transporturilor;

d) Serviciul Român de Informații;

e) Serviciul de Informații Externe;

f) Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale”.

 
Art. 3 alin. (2), (4) și (7) H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (2) dispunea faptul că pentru buna desfășurare a activității Grupului se desemnează, în condițiile prevăzute la alin. (1), câte un membru supleant care va reprezenta autoritatea/instituția publică în situațiile în care membrul permanent se află în imposibilitatea de a participa la activitățile Grupului.

(…)

Potrivit art. 3 alin. (4), Vicepreședintele Grupului este directorul general al Oficiului Român pentru imigrări din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative.

(…)

La art. 3 alin. (7) se prevedea faptul că ședințele de lucru sunt legal constituite dacă se desfășoară în prezența a cel puțin două treimi din numărul total al membrilor Grupului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (2), (4) și (7) au următorul conținut:

(…)

„(2) Pentru buna desfășurare a activității Grupului se desemnează, în condițiile prevăzute la alin. (1) și (11), câte un membru supleant care să reprezinte autoritatea sau instituția publică în situațiile în care membrul permanent se află în imposibilitatea de a participa la activitățile Grupului.

(…)

(4) Vicepreședintele Grupului este inspectorul general al Inspectoratului General pentru Imigrări.

(…)

(7) Ședințele de lucru sunt legal constituite dacă se desfășoară în prezența a cel puțin două treimi din numărul total al membrilor convocați”.

 
Art. 3 alin. (51) și (52) H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Noua reglementare

La art. 3, după alin. (5) se introduc două noi alineate, alin. (51) și (52).

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (51) și (52) prevăd:

„(51) Prin excepție de la prevederile alin. (5), reuniunile Grupului constituit în vederea asigurării suportului necesar gestionării unei situații de criză în domeniul imigrației se desfășoară la apariția și, periodic, pe timpul situației de criză. Convocarea Grupului se face de către președinte la propunerea motivată a vicepreședintelui. Propunerea de convocare a Grupului conține:

a) o informare cu privire la situația operativă;

b) o estimare cu privire la evoluția situației de criză în domeniul imigrației;

c) măsurile considerate necesar a fi discutate în cadrul Grupului.

(52) În funcție de ordinea de zi stabilită pentru ședință și situația operativă existentă sau previzionată, vicepreședintele Grupului propune președintelui spre aprobare membrii Grupului care urmează să fie convocați la ședința respectivă”.

 

Art. 3 alin. (61) H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Noua reglementare

La art. 3, după alin. (6) se introduce un nou alineat, alin. (61).

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (61) dispune: „Prin excepție de la prevederile alin. (6) referitoare la termenele pentru comunicarea informațiilor aferente ședințelor de lucru ale Grupului, în cazul în care Grupul este convocat în vederea asigurării suportului necesar gestionării unei situații de criză în domeniul imigrației, data, locul de desfășurare și ordinea de zi a ședinței de lucru se comunică membrilor convocați cel mai târziu în ziua în care are loc reuniunea”.

 
Art. 4 alin. (3) H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Noua reglementare

La art. 4, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (3).

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (3) prevede: „În vederea gestionării situațiilor de criză în domeniul imigrației, Secretariatul tehnic are, pe lângă atribuțiile prevăzute la alin. (2), și următoarele atribuții:

a) elaborează, pe baza propunerilor reprezentanților instituțiilor, autorităților și structurilor care fac parte din Grup potrivit art. 3 alin. (1) și (11), Planul integrat de acțiune pentru gestionarea unei situații de criză în domeniul imigrației, denumit în continuare Plan integrat de acțiune;

b) elaborează, în funcție de situația operativă aferentă generată de migrație, în baza propunerilor motivate ale reprezentanților instituțiilor, autorităților și structurilor care fac parte din Grup potrivit art. 3 alin. (1) și (11), revizuirile Planului integrat de acțiune;

c) monitorizează permanent, pe timpul situației de criză în domeniul imigrației, evoluția acesteia și întocmește informări periodice privind situația operativă sau stadiul îndeplinirii activităților prevăzute în Planul integrat de acțiune”.

 

Art. 61 H.G. nr. 572/2008 (modificată prin H.G. nr. 748/2015)

Noua reglementare

După art. 6 se introduce un nou articol, art. 61.

Potrivit noii reglementări, art. 61 dispune: „Planul integrat de acțiune prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. a) și revizuirile acestuia se aprobă prin ordin comun al conducătorilor ministerelor și instituțiilor publice autonome prevăzute la art. 3 alin. (1) și (11) în sarcina cărora se stabilesc activități în cuprinsul acestuia”.

 

ISTORIC

Act modificatActe modificatoare
H.G. nr. 572/2008
(M. Of. nr. 439 din 11 iunie 2008; cu modif. ult.)
H.G. nr. 1302/2011 (M. Of. nr. 9 din 5 ianuarie 2012)
H.G. nr. 1056/2013 (M. Of. nr. 815 din 20 decembrie 2013)
H.G. nr. 748/2015 (M. Of. nr. 708 din 22 septembrie 2015)

 

Constituirea Grupului de coordonare a implementării Strategiei naționale privind imigrația – modificări (H.G. nr. 748/2015) was last modified: septembrie 25th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.