H.G. nr. 277/2020 privind organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie – publicare

15 apr. 2020
Vizualizari: 764

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar
H.G. nr. 277/2020 privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație

(M. Of. nr. 307 din 13 aprilie 2020)

 

Se stabilește modul de organizare și funcționare al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație.

 

 În M. Of. nr. 307 din 13 aprilie 2020 a fost publicată H.G. nr. 277/2020 privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație.

Astfel, prin respectivul act normativ se stabilește modul de organizare și funcționare al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație.  

 

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale H.G. nr. 277/2020 privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație.

 

Prezentare generală

 

Potrivit art. 1, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație reprezintă un organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, aflat în subordinea MEC. Acest centru se organizează și funcționează prin preluarea activității, structurii și personalului Institutului de Științe ale Educației și ale Centrului Național pentru Evaluare și Examinare, care se desființează.

Scopul respectivului centru constă în fundamentarea politicilor educaționale pe baza cercetării științifice, coordonarea științifică a elaborării și revizuirii periodice a componentelor curriculumului național, coordonarea evaluării manualelor școlare și auxiliarelor didactice, precum și coordonarea științifică și profesională a sistemului național de evaluare și examinare în învățământul preuniversitar. Activitatea Centrului se va desfășura în concordanță cu politicile și strategiile Ministerului Educației și Cercetării.

Conform art. 4, în domeniul curriculumului național, Centrul va exercita următoarele atribuții:

– asigură coordonarea științifică pentru elaborarea și revizuirea periodică a componentelor curriculumului național – planuri-cadru de învățământ, programe școlare. În realizarea acestei atribuții constituie și coordonează activitatea unor grupuri de lucru, remunerate conform legii, compuse din specialiști și din cadre didactice cu experiență;

– analizează din punct de vedere științific și avizează propunerile de curriculum înaintate de diferite instituții, organizații sau grupuri de lucru;

– participă la activitatea unor grupuri de lucru în scopul elaborării/evaluării și revizuirii periodice a planurilor de învățământ și a reperelor curriculare/programelor de studiu specifice pentru formarea inițială și continuă în cariera didactică.

De asemenea, respectivul Centru exercită unele atribuții în domeniul politicilor educaționale și al cercetării științifice, precum și în domeniul evaluării manualelor școlare și auxiliarelor didactice, dar și cel al evaluărilor și examinărilor în învățământul preuniversitar.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

În vederea îndeplinirii atribuțiilor stabilite în domeniile de activitate mai sus menționate, Centrul poate realiza colaborări, parteneriate, consorții cu instituții de învățământ preuniversitar sau superior, cu instituții publice și private cu preocupări în domeniile educației, cercetării și evaluării, cu organizații și asociații profesionale din țară și din străinătate, precum și cu structuri neguvernamentale din domeniu.

În ceea ce privește conducerea Centrului, aceasta este asigurată de un director general și de un director general adjunct, funcționari publici de conducere, numiți prin ordin al ministrului educației și cercetării, pe baza rezultatelor concursurilor organizate în condițiile legii.

Art. 13 prevede un număr maxim de posturi ale Centrului, respectiv 143 de posturi, prevăzute pentru funcții publice și personal contractual, după caz.

Conform art. 19, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei hotărâri, se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării structura organizatorică a Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație și se realizează încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat, cu respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare pentru fiecare categorie de personal, prin preluarea personalului actual al celor două instituții: Institutul de Științe ale Educației și Centrul Național de Evaluare și Examinare.

H.G. nr. 277/2020 privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație – publicare was last modified: aprilie 15th, 2020 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.