H.G. nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii – modificări (H.G. nr. 21/2020)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
H.G. nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății (M. Of. nr. 139 din 2 martie 2010) | H.G. nr. 21/2020 pentru modificarea și completarea H.G. nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății (M. Of. nr. 33 din 17 ianuarie 2020)
| – modifică: art. 7 alin. (5), art. 8, art. 13 alin. (3), art. 14 alin. (4); – introduce: art. 4 alin. (1) pct. 64-67. |
În M. Of. nr. 33 din 17 ianuarie 2020 s-a publicat H.G. nr. 21/2020 pentru modificarea și completarea H.G. nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății.
Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse H.G. nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății.
Art. 7 alin. (5) din H.G. nr. 144/2010 (modificat de H.G. nr. 21/2020)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (5) prevedea următoarele aspecte de interes:
„(5) În îndeplinirea atribuțiilor sale, ministrul sănătății este ajutat de 5 secretari de stat, de 2 subsecretari de stat, de un secretar general și de 2 secretari generali adjuncți.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (5) se modifică și se va prezenta sub următoarea formă:
„(5) În îndeplinirea atribuțiilor sale, ministrul sănătății este ajutat de 5 secretari de stat, de un subsecretar de stat, de un secretar general și de 2 secretari generali adjuncți.”
Art. 8 din H.G. nr. 144/2010 (modificat de H.G. nr. 21/2020)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 8 cuprindea următoarele dispoziții:
„Art. 8 – Secretarii de stat și subsecretarii de stat se subordonează ministrului sănătății și îndeplinesc atribuțiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 8 se modifică și se va avea următorul conținut:
„Art. 8 – (1) Secretarii de stat și subsecretarul de stat îndeplinesc în principal următoarele atribuții:
a) coordonează activitatea structurilor din cadrul ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sănătății;
b) avizează documentele elaborate sau avizate de structurile din cadrul ministerului, pe care le coordonează;
c) coordonează activitatea instituțiilor aflate în subordinea ministerului, stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
(2) Secretarii de stat și subsecretarul de stat se subordonează ministrului sănătății și îndeplinesc și alte atribuții stabilite prin ordin al ministrului sănătății.”
Art. 13 alin. (3) din H.G. nr. 144/2010 (modificat de H.G. nr. 21/2020)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 13 alin. (3) prezenta următorul conținut:
„(3) Numărul maxim de posturi este de 384, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului, din care:
a) 10 posturi aferente Unității de Management al Proiectului Băncii Mondiale, denumită în continuare UMPBM;
b) 14 posturi, pe perioada de realizare a obiectivelor investiționale privind construcția a 8 spitale regionale;
c) 3 posturi pentru Unitatea de coordonare pentru evaluarea tehnologiilor medicale.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (3) se modifică și se va prezenta sub următoarea formă:
„(3) Numărul maxim de posturi este de 384, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului.”
Art. 14 alin. (4) din H.G. nr. 144/2010 (modificat de H.G. nr. 21/2020)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 14 alin. (4) avea următorul conținut:
„(4) Statele de funcții pentru instituțiile din subordinea Ministerului Sănătății se aprobă prin ordin al ministrului sănătății, o dată pe an, după aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, cu încadrarea în normativele de personal și în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (4) se modifică și va prezenta următoarele dispoziții de interes:
„(4) Statele de funcții pentru instituțiile din subordinea Ministerului Sănătății se aprobă prin ordin al ministrului sănătății, o dată pe an, în termen de 60 de zile de la aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, cu încadrarea în normativele de personal și în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat.”
Art. 4 alin. (1) pct. 64-67 din H.G. nr. 144/2010 (introduse de H.G. nr. 21/2020)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 4 alin. (1), după pct. 63 se introduc patru noi puncte, pct. 64-67, cu următorul cuprins:
„64. încheie tratate internaționale la nivel departamental sau inițiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de Guvern în domeniile de responsabilitate, în condițiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană și statele membre, pe de o parte, și state terțe sau organizații internaționale, pe de altă parte;
65. încheie documente de cooperare internațională care nu sunt guvernate de dreptul internațional cu autorități având competențe echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terțe, respectiv organizații internaționale, în domeniile de responsabilitate;
66. asigură participarea, elaborează și fundamentează pozițiile României în procesul de negociere și adoptare a inițiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 34/2017 privind organizarea și funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene;
67. asigură îndeplinirea, în domeniul de competență, a obligațiilor decurgând din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce privește transpunerea și/sau crearea cadrului juridic de aplicare directă a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea și monitorizarea aplicării acestora.”