Strategia naţională pentru competitivitate 2015-2020 (H.G. nr. 775/2015)

16 oct. 2015
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1286
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul de aprobareActul aprobatSumar
H.G. nr. 775/2015
(M. Of. nr. 756 din 9 octombrie 2015)
Strategia națională pentru competitivitate 2015-2020Cap. I („Introducere”)
Cap. II („Informații generale relevante privind contextul competitiv al României”)
Secț. 1 („Cadrul macroeconomic”)
Secț. a 2-a („Rolul investițiilor străine”)
Secț. a 3-a („Sectoare economice cu potențial competitiv”)
Secț. a 4-a („Dimensiunea teritorială a competitivității”)
Secț. a 5-a („Analiza SWOT”)
Cap. III („Politici și cadrul juridic existente”)
Cap. IV („Viziunea Strategiei naționale pentru competitivitate”)
Cap. V („Priorități strategice”)
Cap. VI („Monitorizarea și evaluarea”)
Secț. 1 („Principii generale cu privire la rolul Strategiei în realizarea obiectivelor de dezvoltare economică”)
Secț. a 2-a („Monitorizarea”)
Secț. a 3-a („Evaluarea”)
Cap. VII („Etape ulterioare și instituții responsabile”)

 

Contenciosul administrativ roman Rarincescu

În M. Of. nr. 756 din 9 octombrie 2015, s-a publicat H.G. nr. 775/2015 privind aprobarea Strategiei naționale pentru competitivitate 2015-2020.

Strategia națională pentru competitivitate 2015-2020

Strategia națională din 16 septembrie 2015 pentru competitivitate 2015-2020 are următoarea structură:

Cap. I („Introducere”)

Cap. II („Informații generale relevante privind contextul competitiv al României”)

Secț. 1 („Cadrul macroeconomic”)

Secț. a 2-a („Rolul investițiilor străine”)

Secț. a 3-a („Sectoare economice cu potențial competitiv”)

Secț. a 4-a („Dimensiunea teritorială a competitivității”)

Secț. a 5-a („Analiza SWOT”)

Cap. III („Politici și cadrul juridic existente”)

Cap. IV („Viziunea Strategiei naționale pentru competitivitate”)

Cap. V („Priorități strategice”)

Cap. VI („Monitorizarea și evaluarea”)

Secț. 1 („Principii generale cu privire la rolul Strategiei în realizarea obiectivelor de dezvoltare economică”)

Secț. a 2-a („Monitorizarea”)

Secț. a 3-a („Evaluarea”)

Cap. VII („Etape ulterioare și instituții responsabile”)

 

În introducerea se prevăd următoarele:

„Strategia națională pentru competitivitate (SNC) reprezintă un document strategic al Ministerului Economiei, Comerțului și Turismului elaborat prin consultări atât cu mediul privat, cât și cu ministerele de linie (în special cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Educației și Cercetării Științifice, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice), pentru corelarea intervențiilor dedicate competitivității, având în vedere domeniile naționale de excelență, inclusiv din perspectiva dimensiunii teritoriale și a dezvoltării rurale, a dezvoltării pieței muncii și factorului uman.

Strategia națională pentru competitivitate izvorăște din dezideratul de a construi pe baze strategice un viitor mai bun pentru economia românească și pentru români în general. Prin viziunea, prioritățile și obiectivele propuse, acest document strategic oferă o soluție pentru dezvoltarea economică în România pe termen scurt și mediu, soluție care să permită depășirea obstacolului de a valorifica un potențial competitiv recunoscut pe piață, dar incomplet pus în valoare pentru a crea valoare adăugată și prosperitate sau ceea ce se mai numește “capcana țărilor cu venituri medii”. Succesul Strategiei va putea fi validat dacă România se va afla în situația de a se poziționa competitiv foarte aproape de sau chiar în grupul țărilor avansate la orizontul 2020.

Strategia reprezintă un document de politică publică în domeniul competitivității, care este structurat în următoarele secțiuni principale:

– contextul competitiv al economiei României, în cadrul căruia sunt analizate provocările la care această strategie va încerca să răspundă, în principal în perioada 2015-2020;

– definirea viziunii și priorităților Strategiei, împreună cu obiectivele pentru realizarea acestora;

– operaționalizarea Strategiei prin definirea direcțiilor de acțiune și a rezultatelor așteptate, împreună cu indicatorii de măsurare, a implicațiilor bugetare și juridice, a procedurilor de monitorizare și evaluare, a sarcinilor instituțiilor implicate în procesul de implementare.

Următorii șapte ani vor fi critici pentru dezvoltarea economică a României, iar prioritățile strategice ale țării, stabilite în prezentul document, sunt menite să creeze condițiile propice ca România să poată concura eficace cu restul țărilor din Europa. Provocările-cheie la care această strategie încearcă să răspundă includ:

– reglementarea mediului de afaceri;

– încrederea (lipsa de colaborare) între actorii de pe piață (firme, instituții, autorități);

– antreprenoriatul (demografia, structura, reziliența mediului de afaceri);

– resursele umane și educația (masa critică și calitatea forței de muncă);

– inovarea (cererea și oferta de produse ale cercetării, masa critică de cercetători și firme inovative);

– creativitatea (cultura antreprenorială, comunitatea de inovare);

– eficiența (utilizarea resurselor);

– excelența (sectoare prioritare și competitivitate internațională).

Obiectivul SNC este să integreze aceste provocări într-o viziune coerentă, pe termen mediu, suport pentru pachetul de inițiative și acțiuni care vor conduce la implementarea ei în perioada 2015-2020, în concordanță cu domeniile prioritare strategice ale României, mai ales în direcțiile cercetării și inovării, ocupării și dezvoltării regionale, prin activități agricole și industriale competitive”.

 

 

Strategia națională pentru competitivitate 2015-2020 (H.G. nr. 775/2015) was last modified: octombrie 15th, 2015 by Redacția ProLege
0 Shares

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter