Organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei – modificări (H.G. nr. 772/2015)

1 oct. 2015
Vizualizari: 1777

Despre

  • M. Of. nr. 728 din 29 septembrie 2015
  • H.G. nr. 772/2015
  • Modificarea H.G. nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei

Actul modificatActul modificatorSumar
H.G. nr. 652/2009
(M. Of. nr. 443 din 29 iunie 2009; cu modif. ult.)
H.G. nr. 772/2015
(M. Of. nr. 728 din 29 septembrie 2015)
modifică: art. 11 alin. (2), titlul Secț. a 2-a, art. 16, art. 18, art. 19, art. 20 alin. (1), art. 22, anexa nr. 1, pct. III poziția 2 din anexa nr. 3

 

În M. Of. nr. 728 din 29 septembrie 2015, s-a publicat H.G. nr. 772/2015 pentru modificarea H.G. nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției (M. Of. nr. 443 din 29 iunie 2009; cu modif. ult.).

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse H.G. nr. 652/2009 prin H.G. nr. 772/2015:

 

Art. 11 alin. (2) H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 alin. (2) prevedea faptul că Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuțiile de conducere, reprezentare și angajare a Ministerului, în primul rând secretarilor de stat, secretarului general sau secretarului general adjunct.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (2) prevede: „Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuțiile de conducere, reprezentare și angajare a Ministerului secretarilor de stat, secretarului general sau secretarilor generali adjuncți”.

 

Cap. III titlul Secț. a 2-a H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, titlul Secț. a 2-a era: „Secretarii de stat, secretarul general, secretarul general adjunct și colegiul de conducere al Ministerului”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, titlul Secț. a 2-a este: „Secretarii de stat, secretarul general, secretarii generali adjuncți și colegiul de conducere al Ministerului”.

 

Art. 16 H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 dispunea faptul că Ministrul este ajutat în activitatea de conducere și reprezentare a Ministerului de 3 secretari de stat, de secretarul general și secretarul general adjunct.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 dispune: „Ministrul este ajutat în activitatea de conducere și reprezentare a Ministerului de 3 secretari de stat, de secretarul general și de 2 secretari generali adjuncți”.

 

Art. 18 H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 la primul alineat prevedea faptul că secretarul general și secretarul general adjunct sunt înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii.

De asemenea, la alineatul următor, dispunea faptul că secretarul general și secretarul general adjunct coordonează buna funcționare a compartimentelor administrative ale Ministerului și a activităților cu caracter funcțional din cadrul acestuia, asigură legătura operativă dintre ministru și conducătorii compartimentelor administrative din Minister și unitățile subordonate. De asemenea, îndeplinesc și celelalte atribuții prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare.

În sfârșit, la ultimul alineat stabilea faptul că în cazurile în care secretarul general se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării funcțiilor sale, este înlocuit de secretarul general adjunct sau ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor temporar pentru perioada respectivă.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 prevede: „(1) Secretarul general și secretarii generali adjuncți sunt înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii.

(2) Secretarul general și secretarii generali adjuncți coordonează buna funcționare a compartimentelor administrative ale Ministerului și a activităților cu caracter funcțional din cadrul acestuia, asigură legătura operativă dintre ministru și conducătorii compartimentelor administrative din Minister și unitățile subordonate. De asemenea, îndeplinesc și celelalte atribuții prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Ministrul Justiției desemnează secretarul general adjunct care coordonează Programul național de consolidare a infrastructurii instanțelor de judecată aflate în municipiile reședință de județ și Programul «Cartierul pentru Justiție – complex urbanistic destinat sediilor unor instituții aparținând sistemului judiciar».

(4) În cazurile în care secretarul general se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării funcțiilor sale, este înlocuit de unul dintre cei doi secretari general adjuncți, desemnat de secretarul general, sau ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor temporar pentru perioada respectivă”.

 
Art. 19 H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 prevedea faptul că secretarii de stat, secretarul general și secretarul general adjunct emit dispoziții și rezoluții scrise.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 prevede: „Secretarii de stat, secretarul general și secretarii generali adjuncți emit dispoziții și rezoluții scrise”.

 
Art. 20 alin. (1) H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 20 alin. (1) stabilea faptul că pe lângă ministru funcționează colegiul Ministerului, format din secretarii de stat, secretarul general, secretarul general adjunct, consilieri și conducătorii compartimentelor administrative.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20 alin. (1) stabilește: „Pe lângă ministru funcționează colegiul Ministerului, format din secretarii de stat, secretarul general, secretarii generali adjuncți, consilieri și conducătorii compartimentelor administrative”.

 
Art. 22 H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 dispunea faptul că Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcții, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, și compus din 319 posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului și cele ale Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe (DIPFIE) și Direcției Naționale de Probațiune (DNP).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 dispune: „Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcții, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, și compus din 327 de posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului și cele ale Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe (DIPFIE) și Direcției Naționale de Probațiune (DNP)”.

 
Anexa nr. 1 la H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Noua reglementare

Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa la respectiva hotărâre.

 
Anexa nr. 1 („Structura organizatorică a Ministerului Justiției”)

Pct. III poziția 2 din anexa nr. 3 la H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 772/2015)

Pct. III poziția 2 va avea următorul conținut: „Autoritatea Națională pentru Cetățenie – 107”.

 

ISTORIC

Act modificatActe modificatoare
H.G. nr. 652/2009
(M. Of. nr. 443 din 29 iunie 2009; cu modif. ult.)
Rectificare (M. Of. nr. 790 din 19 noiembrie 2009)
H.G. nr. 1563/2009 (M. Of. nr. 900 din 22 decembrie 2009)
H.G. nr. 825/2010 (M. Of. nr. 584 din 17 august 2010)
H.G. nr. 932/2010 (M. Of. nr. 654 din 22 septembrie 2010)
H.G. nr. 1172/2011 (M. Of. nr. 864 din 8 decembrie 2011)
H.G. nr. 508/2012 (M. Of. nr. 332 din 16 mai 2012)
H.G. nr. 1056/2012 (M. Of. nr. 743 din 5 noiembrie 2012)
H.G. nr. 1152/2012 (M. Of. nr. 819 din 6 decembrie 2012)
H.G. nr. 1164/2012 (M. Of. nr. 846 din 14 decembrie 2012)
H.G. nr. 158/2013 (M. Of. nr. 217 din 16 aprilie 2013)
H.G. nr. 574/2013 (M. Of. nr. 501 din 8 august 2013)
H.G. nr. 865/2013 (M. Of. nr. 704 din 18 noiembrie 2013)
H.G. nr. 137/2014 (M. Of. nr. 176 din 11 martie 2014)
H.G. nr. 745/2014 (M. Of. nr. 658 din 8 septembrie 2014)
H.G. nr. 1063/2014 (M. Of. nr. 875 din 2 decembrie 2014)
H.G. nr. 486/2015 (M. Of. nr. 486 din 2 iulie 2015)
H.G. nr. 772/2015 (M. Of. nr. 728 din 29 septembrie 2015)

 

Organizarea și funcționarea Ministerului Justiției – modificări (H.G. nr. 772/2015) was last modified: septembrie 30th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.