Organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene (H.G. nr. 52/2018)

20 feb. 2018
Vizualizari: 3393
Cap. II („Structura organizatorică, personalul și conducerea Ministerului Fondurilor Europene”) din H.G. nr. 52/2018

 

Conform art. 9, structura organizatorică a Ministerului Fondurilor Europene este prevăzută în anexa nr. 1.

Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Fondurilor Europene și al unităților subordonate prevăzute în anexa nr. 2 este de 1.377, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.

Statul de funcții, structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului se aprobă, în condițiile legii, prin ordin al ministrului fondurilor europene.

Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se face în termenele și cu respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare pentru fiecare categorie de personal.

Repartizarea numărului maxim de posturi pe aparatul propriu și pe structurile subordonate se face prin ordin al ministrului fondurilor europene, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat potrivit prevederilor de mai sus din al doilea paragraf al acestui articol, în condițiile legii.

În cadrul structurii organizatorice pot fi înființate, prin ordin al ministrului fondurilor europene, direcții în cadrul direcțiilor generale, servicii, birouri sau compartimente, cu respectarea prevederilor art. 112 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, fără a fi modificată anexa nr. 1.

Personalul Ministerului Fondurilor Europene este compus din demnitari, funcționari publici și personal contractual, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 10 prevede că Ministerul Fondurilor Europene desemnează dintre specialiștii săi consilieri și/sau experți care își vor desfășura activitatea în cadrul Reprezentanței permanente a României pe lângă Uniunea Europeană. Numărul maxim de posturi pentru personalul detașat în cadrul Reprezentanței permanente a României pe lângă Uniunea Europeană va fi stabilit prin hotărâre a Guvernului.

Personalului Ministerului Fondurilor Europene trimis în cadrul Reprezentanței permanente a României pe lângă Uniunea Europeană îi sunt aplicabile dispozițiile legale în vigoare privind drepturile personalului trimis în misiune permanentă în străinătate.

Art. 11 stabilește faptul că în condițiile legii, în cadrul Ministerului Fondurilor Europene și/sau al unităților aflate în subordinea ministerului se pot organiza și pot funcționa unități de management al proiectului, denumite în continuare UMP, unități de coordonare a proiectului, denumite în continuare UCP, pentru implementarea/administrarea/supervizarea proiectelor finanțate din credite externe rambursabile sau nerambursabile, conduse de un director de proiect numit prin ordin al ministrului.

Structura organizatorică, numărul de personal, regulamentul de organizare și funcționare pentru fiecare UMP/UCP și, după caz, numărul de unități sunt prevăzute în documentele de programare și actele normative aferente proiectului și sunt preluate ca atare în ordinul ministrului fondurilor europene privind înființarea UMP/UCP.

Ministrul fondurilor europene numește personalul UMP/UCP și stabilește competențele directorului acestuia.

Pentru implementarea proiectelor finanțate prin fonduri nerambursabile, Ministerul Fondurilor Europene poate înființa unități de implementare a proiectului, denumite în continuare UIP, cu personal angajat în afara organigramei, în condițiile legii.

Componența, numărul de persoane, regulamentul de organizare și funcționare ale unităților prevăzute în al patrulea paragraf al acestui articol, precum și încadrarea și salarizarea personalului aferent se stabilesc prin ordin al ministrului fondurilor europene, în condițiile legii.

În cadrul Ministerului Fondurilor Europene se organizează și funcționează Organismul intermediar cu verificarea financiară a cererilor de plată pentru implementarea ariei tematice 6 „Îmbunătățirea reglementărilor în sectorul financiar și întărirea piețelor financiare și a instituțiilor” și pentru asistența prin intermediul Facilității de pregătire a proiectului, din cadrul Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse cu încadrarea în numărul de posturi aprobat.

Structura organizatorică, numărul de personal, precum și regulamentul de organizare și funcționare pentru UIP se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene privind înființarea UIP.

Ministrul fondurilor europene numește personalul UIP și stabilește competențele conducătorului acesteia, în condițiile legii.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 12 dispune că Ministerul Fondurilor Europene are în subordine unitățile cu personalitate juridică prevăzute în anexa nr. 2.

Structura organizatorică, repartizarea numărului maxim de posturi, statele de funcții și regulamentele de organizare și funcționare pentru unitățile care funcționează în subordinea Ministerului Fondurilor Europene, prevăzute în anexa nr. 2, se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene.

Conducătorii unităților prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiți și eliberați în/din funcție prin ordin al ministrului fondurilor europene, în condițiile legii.

Conducătorii unităților prevăzute în anexa nr. 2 au calitatea de ordonator terțiar de credite.

Personalul de conducere, cu excepția celui prevăzut în al treilea paragraf al acestui articol, și personalul de execuție din cadrul unităților prevăzute în anexa nr. 2 se numește în funcție prin decizie a directorului executiv, în condițiile legii.

Atribuțiile și competențele structurilor subordonate se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, care se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene, pe baza propunerilor structurilor de specialitate.

Atribuțiile generale și specifice ale personalului din cadrul structurilor subordonate se stabilesc prin fișa postului, cu respectarea regulamentului de organizare și funcționare prevăzut mai sus.

Art. 13 prevede că unitățile subordonate Ministerului Fondurilor Europene își desfășoară activitatea în spațiile din cadrul sediilor organismelor intermediare regionale sau în locațiile închiriate, în condițiile legii.

Ministrul fondurilor europene poate redistribui prin ordin, între organisme intermediare și aparatul propriu, posturile repartizate, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat.

Structurile de specialitate din cadrul unităților subordonate, care au corespondent la nivelul Ministerului Fondurilor Europene, se află în coordonarea metodologică a structurilor de specialitate din cadrul aparatului propriu al ministerului, pentru îndeplinirea atribuțiilor și responsabilităților ministerului.

Potrivit art. 14, conducerea Ministerului Fondurilor Europene se asigură de către ministrul fondurilor europene.

Ministrul fondurilor europene reprezintă și angajează ministerul în raporturile cu celelalte autorități publice, precum și cu alte persoane fizice și juridice din țară sau din străinătate. În acest scop poate da împuternicire de reprezentare persoanelor din subordine.

În fața autorităților jurisdicționale, Ministerul Fondurilor Europene este reprezentat prin personalul de specialitate, pe baza împuternicirilor acordate pentru fiecare cauză în parte, conform competenței stabilite prin ordin al ministrului fondurilor europene.

Ministrul fondurilor europene este ordonator principal de credite și îndeplinește atribuțiile generale prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare. Ministrul fondurilor europene poate delega această calitate, în condițiile legii.

În exercitarea atribuțiilor sale, ministrul fondurilor europene emite ordine și instrucțiuni, care pot avea caracter normativ sau individual.

În cazul în care ministrul fondurilor europene nu își poate exercita atribuțiile, prin ordin al acestuia va fi nominalizat un înlocuitor, în condițiile legii.

Art. 15 se prevede că Ministrul fondurilor europene este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat numiți și eliberați din funcție prin decizii ale prim-ministrului, precum și de secretarul general și de 2 secretari generali adjuncți, numiți în condițiile legii.

Secretarii de stat exercită atribuțiile delegate prin ordin al ministrului fondurilor europene.

Secretarul general și, respectiv, secretarii generali adjuncți ai Ministerului Fondurilor Europene au atribuțiile și responsabilitățile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare. Aceștia pot îndeplini și alte atribuții prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare al Ministerului Fondurilor Europene ori încredințate de ministru, potrivit art. 49 alin. (3) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare.

Secretarul general și secretarii generali adjuncți asigură stabilitatea funcționării ministerului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale dintre structurile Ministerului Fondurilor Europene.

Pe lângă ministrul fondurilor europene funcționează, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componența și regulamentul de funcționare ale colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului.

Atribuțiile direcțiilor, serviciilor, birourilor și ale altor compartimente din cadrul Ministerului Fondurilor Europene se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, care se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene.

Art. 16 dispune că Ministerul Fondurilor Europene poate închiria spații pentru necesități proprii, în condițiile legii.

În art. 17 se stabilește faptul că Ministerul Fondurilor Europene are în dotare, pentru activități specifice desfășurate, un număr de 50 autoturisme.

În art. 18 se prevede că Ministrul fondurilor europene numește și eliberează din funcție personalul instituției alcătuit din funcționari publici și personal angajat cu contract individual de muncă.

Art. 19 prevede că patrimoniul Ministerului Fondurilor Europene se constituie prin preluarea patrimoniului aferent structurilor și personalului preluat de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, pe baza protocolului de predare-preluare ce se va încheia în termenul prevăzut de art. 4 alin. (4) din O.U.G. nr. 1/2018.

Art. 20 prevede că aplicarea procedurilor legale prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și respectarea regimului juridic aplicabil personalului contractual cu privire la măsurile de reorganizare din cadrul structurii organizatorice a Ministerului Fondurilor Europene se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei hotărâri.

Art. 21 dispune că anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din respectiva hotărâre.

 

Anexa nr. 1 din H.G. nr. 52/2018

 

Structura organizatorică a Ministerului Fondurilor Europene

Număr de posturi = 1377 aparatul propriu și al unităților subordonate (exclusiv demnitarii și cabinetele acestora)


* Se organizează și funcționează la nivel de compartiment/birou/serviciu.

** Îndeplinește funcția de Autoritate de management pentru Programul operațional Asistență tehnică 2007-2013 și 2014-2020.

*** Îndeplinește funcția de Autoritate de management pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 și Programul operațional sectorial Transport 2007-2013 și are ca obiect de activitate și gestionarea instrumentului de preaderare ISPA. De asemenea îndeplinește funcția de organism intermediar pentru Programul operațional sectorial Mediu 2007-2013 prin cele 8 direcții organizate la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările și completările ulterioare.

**** Îndeplinește funcția de Autoritate de management pentru Programul operațional sectorial Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013 și pentru Programul operațional Capital uman și Programul operațional pentru Ajutorarea persoanelor defavorizate 2014-2020 și agenție de implementare pentru programele PHARE.

***** Îndeplinește funcția de Autoritate de management pentru Programul operațional sectorial Creșterea competitivității economice 2007-2013, pentru Programul operațional Competitivitate 2014-2020 și pentru Programul operațional inițiativa pentru IMM-uri.

****** Are ca obiect de activitate coordonarea și gestionarea fondurilor alocate prin mecanismele financiare ale Spațiului Economic European și Norvegian, Programul de cooperare elvețiano-român, respectiv gestionarea Facilității de tranziție 2007, Frontierelor externe, Fondul Facilitatea Schengen, Fondul de Securitate internă 2014-2020, Programele de înfrățire instituțională și Asistență tehnică și a fondurilor de preaderare: PHARE, ISPA.

 

Anexa nr. 2 din H.G. nr. 52/2018

 

Unități care funcționează în subordinea Ministerului Fondurilor Europene

1. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Nord-Est

2. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Sud-Est

3. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Sud – Muntenia

4. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Sud-Vest Oltenia

5. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Vest

6. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Nord-Vest

7. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea Centru

8. Organismul intermediar regional pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane – Regiunea București-Ilfov

Organizarea și funcționarea Ministerului Fondurilor Europene (H.G. nr. 52/2018) was last modified: februarie 20th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.