Organizarea și funcționarea Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională – modificări (H.G. nr. 46/2016)

17 feb. 2016
Vizualizari: 1047

Despre

  • M. Of. nr. 100 din 9 februarie 2016
  • H.G. nr. 46/2016
  • M. Of. nr. 492 din 5 august 2013
  • Organizarea și funcționarea Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională

Actul modificatActul modificatorSumar
H.G. nr. 548/2013 (M. Of. nr. 492 din 5 august 2013; cu modif. ult.)H.G. nr. 46/2016 (M. Of. nr. 100 din 9 februarie 2016) modifică: art. 3 lit. i); art. 4 alin. (1) pct. 55; art. 5 alin. (3); art. 12 alin. (1)
introduce: art. 4 alin. (21) și (22)

 

În M. Of. nr. 100 din 9 februarie 2016 s-a publicat H.G. nr. 46/2016 care a modificat H.G. nr. 548/2013 (M. Of. nr. 492 din 5 august 2013) privind organizarea și funcționarea Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională.

Vom prezenta, în continuare, modificările aduse H.G nr. 548/2013 prin H.G. nr. 46/2016.

Art. 3 lit. i) din H.G. nr. 548/2013 (modificat prin H.G. nr. 46/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 lit. i) prevedea faptul că în vederea realizării obiectivelor din domeniul său de activitate, Ministerul pentru Societatea Informațională îndeplinește și funcția de organism intermediar pentru promovarea societății informaționale – prin care se asigură implementarea măsurilor din Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice/funcția de absorbție a fondurilor acordate de Uniunea Europeană și de alte state prin acorduri bilaterale în domeniile sale de activitate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 lit. i) stabilește: „Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Ministerul pentru Societatea Informațională îndeplinește următoarele funcții:

(…)

i) funcția de organism intermediar – prin care se asigură implementarea măsurilor din Programul operațional sectorial pentru «Creșterea competitivității economice» și Programul operațional «Competitivitate»/funcția de absorbție a fondurilor acordate de Uniunea Europeană și de alte state prin acorduri bilaterale în domeniile sale de activitate”.

 
Art. 4 alin. (1) pct. 55 din H.G. nr. 548/2013 (modificat prin H.G. nr. 46/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (1) pct. 55 stabilea faptul că în vederea realizării funcțiilor sale, Ministerul pentru Societatea Informațională îndeplinește, printre atribuțiile principale, activitatea de implementare a măsurilor din Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice, în calitate de organism intermediar pentru promovarea societății informaționale, prin delegare de atribuții de către Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (1) pct. 55 dispune: (1) În realizarea funcțiilor sale, Ministerul pentru Societatea Informațională îndeplinește următoarele atribuții principale:

(…)

implementarea măsurilor din Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice și Programul operațional «Competitivitate», în calitate de organism intermediar, prin delegare de atribuții de către Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice, respectiv pentru Programul operațional «Competitivitate»”.

 
Art. 4 alin. (21) și (22) din H.G. nr. 548/2013 (modificat prin H.G. nr. 46/2016)

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Noua reglementare

La art. 4, după alin. (2), se introduc două noi alineate, alin. (21) și alin. (22).

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (21) și alin. (22) dispun:

(21) Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională exercită atribuții și responsabilități privind implementarea Mecanismului pentru interconectarea Europei pentru sectorul telecomunicații – CEF TELECOM”.

„(22) Atribuțiile și responsabilitățile Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională privind implementarea Mecanismului pentru interconectarea Europei pentru sectorul telecomunicații – CEF TELECOM vor fi stabilite prin protocol de colaborare care va fi încheiat între Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate coordonatoare la nivel național a activității de gestionare a proiectelor finanțate prin Mecanismul pentru interconectarea Europei Connecting Europe Facility pentru perioada 2014-2020, și Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională”.

 
Art. 5 alin. (3) din H.G. nr. 548/2013 (modificat prin H.G. nr. 46/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 alin. (3) stabilea faptul că Ministerul pentru Societatea Informațională colaborează cu celelalte organisme intermediare, precum și cu Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice, în calitate de organism intermediar pentru promovarea societății informaționale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (3) stabilește: „În calitate de organism intermediar, Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională colaborează cu celelalte organisme intermediare, precum și cu Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial «Creșterea competitivității economice», respectiv Autoritatea de management pentru Programul operațional «Competitivitate».

 
Art. 5 alin. (4) din H.G. nr. 548/2013 (modificat prin H.G. nr. 46/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 alin. (4) stabilea faptul că  delegarea de atribuții către Ministerul pentru Societatea Informațională, în calitate de organism intermediar pentru promovarea societății informaționale, precum și reglementarea mecanismelor de coordonare și control ale acestuia de către Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice se fac în conformitate cu legislația în vigoare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 alin (4) dispune: „Delegarea de atribuții către Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională, în calitate de organism intermediar, precum și reglementarea mecanismelor de coordonare și control ale acestuia de către Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial «Creșterea competitivității economice», precum și de către Autoritatea de management pentru Programul operațional «Competitivitate» se fac în conformitate cu legislația în vigoare”.

 
Art. 12 alin. (1) din H.G. nr. 548/2013 (modificat prin H.G. nr. 46/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12 alin. (1) prevedea faptul că în structura Ministerului pentru Societatea Informațională se organizează, la nivel de direcție generală, Organismul intermediar pentru promovarea societății informaționale, în vederea gestionării fondurilor structurale și implementării măsurilor cuprinse în Programul operațional sectorial pentru creșterea competitivității economice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (1) stabilește: „În structura Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională se organizează, la nivel de direcție generală, Organismul intermediar pentru promovarea societății informaționale, în vederea îndeplinirii atribuțiilor de organism intermediar pentru Programul operațional sectorial «Creșterea competitivității economice» și Programul operațional «Competitivitate»”.

 

ISTORIC
Act modificatActe modificatoare
H.G. nr. 548/2013 (M. Of. nr. 492 din 5 august 2013; cu modif. ult.)H.G. nr. 1132/2013 (M. Of. nr. 32 din 15 ianuarie 2014)
H.G. nr. 46/2016 (M. Of. nr. 100 din 9 februarie 2016)

 

Organizarea și funcționarea Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională – modificări (H.G. nr. 46/2016) was last modified: februarie 16th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.