H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale – modificări (H.G. 69/2018)

9 mart. 2018
Vizualizari: 1178
Actul modificatActul modificatorSumar
H.G. nr. 12/2017
(M. Of. nr. nr. 44 din 16 ianuarie 2017)
H.G. 69/2018
(M. Of. nr. 203 din 6 martie 2018)
– modifică: art. 4 alin. (2) lit. l) pct. 9, art. 9 alin. (2), art. 18 alin. (1), anexa nr. 1

– introduce: art. 3 alin. (2) lit. k), art. 4 alin. (2) lit. n), art. 9 alin. (2^1)

– abrogă: art. 3 alin. (1) lit. f), art. 4 alin. (2) lit. l) pct. 2 și 7, art. 14

În M. Of. nr. 203 din 6 martie 2018, a fost publicată H.G. 69/2018 pentru modificarea și completarea H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale.

În continuare, vom prezenta modificările aduse H.G. nr. 12/2017 prin H.G. 69/2018.

Potrivit art. I din H.G. nr. 69/2018, H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, se modifică și se completează după cum urmează:

 

Art. 3 alin. (1) lit. f) din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (1) lit. f) prevedea:

„(1) Ministerul Muncii și Justiției Sociale exercită, în condițiile legii, în domeniile proprii de competență, următoarele funcții:

f) de Organism intermediar pentru implementarea programelor finanțate din Programul operațional Capital uman;”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3 alin. (1), lit. f) se abrogă.

 

Art. 3 alin. (2) lit. k) din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3 alin. (2), după lit. j) se introduce o noua literă, lit. k), cu următorul cuprins:

„k) principiul întăririi dialogului social la toate nivelurile, în scopul creșterii aportului acestuia la dezvoltarea economică și socială”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Art. 4 alin. (2) lit. l) pct. 2 și 7 din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (2) lit. l) pct. 2 și 7 prevedeau:

„2. elaborează și promovează pachetul de legi speciale anuale de implementare a Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în vederea asigurării modificării succesive a salariilor de bază, soldelor funcțiilor de bază/salariilor funcțiilor de bază și a indemnizațiilor lunare de încadrare, în scopul aplicării etapizate a acesteia;

(…)

7. asigură monitorizarea și controlul aplicării Legii-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare, împreună cu instituțiile publice prevăzute în art. 8 din această lege;”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 4 alin. (2), lit. l), pct. 2 și 7 se abrogă.

 

Art. 4 alin. (2) lit. l) pct. 9 din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (2) lit. l) pct. 9 prevedea:

„9. avizează proiectele de hotărâri ale Guvernului pentru aprobarea regulamentelor de stabilire a locurilor de muncă, categoriilor de personal și a mărimii sporului pentru condiții de muncă, conform art. 21 din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare;”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 4 alin. (2) lit. l), pct. 9 se modifică și va avea următorul cuprins:

„9. avizează proiectele de hotărâri ale Guvernului pentru aprobarea regulamentelor-cadru de stabilire a locurilor de muncă, categoriilor de personal și a mărimii sporului pentru condiții de muncă, conform art. 23 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;”.

 

Art. 4 alin. (2) lit. n) din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 4 alin. (2), după lit. m) se introduce o nouă literă, lit. n), cu următorul cuprins:

„n) Dialog social:

1. coordonează dialogul social la nivel național, în condițiile legii;

2. pregătește, elaborează, negociază și urmărește încheierea înțelegerilor dintre Guvern și partenerii sociali reprezentativi la nivel național, potrivit legii;

3. inițiază, coordonează și urmărește realizarea programelor de dezvoltare a relațiilor de parteneriat social în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale și locale, patronatele, sindicatele, asociațiile, fundațiile și alte structuri ale societății civile organizate, precum și cu organismele și instituțiile internaționale în domeniu;

4. organizează reuniunile Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social, în condițiile legii;

5. informează Guvernul cu privire la solicitările formulate de partenerii sociali – sindicate, patronate – în vederea analizării posibilității soluționării lor;

6. sprijină activitatea de dialog social desfășurată la nivelul administrației publice centrale și locale;

7. coordonează constituirea și gestionarea bazei de date și registrele de evidență privind organizațiile patronale și sindicale;

8. sprijină activitatea organizațiilor patronale și sindicale din domeniile sale de activitate;

9. întocmește rapoartele statistice trimestriale, semestriale și anuale privind numărul conflictelor colective de muncă, numărul salariaților care au participat la grevă, precum și numărul contractelor colective încheiate la nivel de unitate;

10. ține evidența raportărilor din teritoriu asupra stărilor tensionale cu potențial conflictual pentru informarea factorilor de decizie în vederea dezamorsării acestora”.

 

Art. 9 alin. (2) din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 9 alin. (2) prevedea:

„(2) Aparatul propriu al Ministerului Muncii și Justiției Sociale are un număr maxim de 426 de posturi, finanțate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 9, alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Aparatul propriu al Ministerului Muncii și Justiției Sociale are un număr maxim de 434 de posturi, finanțate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului”.

 

Art. 9 alin. (2^1) din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 9, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1) cu următorul cuprins:

„(2^1) Numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (2) se suplimentează cu 20 de posturi de natură contractuală pe durată determinată, până la 31 august 2019, în vederea asigurării activităților de exercitare a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene”.

 

Art. 14 din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 prevedea:

„(1) În structura Ministerului Muncii și Justiției Sociale funcționează la nivel de direcție Organismul intermediar, denumit în continuare OI.

(2) Direcția prevăzută la alin. (1) îndeplinește atribuțiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul operațional «Capital uman» din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, ca organism intermediar la nivel național.

(3) Direcția OI va îndeplini în continuare atribuțiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, axa prioritară «Modernizarea serviciului public de ocupare», până la închiderea Programului operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 se abrogă.

 

Art. 18 alin. (1) din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 alin. (1) prevedea:

„(1) Ministrul muncii și justiției sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, de secretarul general și secretarul general adjunct”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 18, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Ministrul muncii și justiției sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat, de secretarul general și secretarul general adjunct”.

 

Anexa nr. 1 din H.G. nr. 12/2017 (modificată prin H.G. 69/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 1 avea următorul conținut:

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Muncii și Justiției Sociale

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa la respectiva hotărâre.

 

Alte prevederi din H.G. 69/2018

Art. II din H.G. 69/2018 prevede că Ministerul Muncii și Justiției Sociale predă Ministerului Fondurilor Europene un număr de 19 posturi și personalul aferent acestora, prin protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei hotărâri.

Art. III din H.G. 69/2018 dispune că Ministerul Muncii și Justiției Sociale preia de la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social un număr de 27 de posturi și personalul aferent acestora, prin protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei hotărâri.

Art. IV din H.G. 69/2018 stabilește faptul că încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat se realizează în termen de minimum 30 de zile de la intrarea în vigoare a respectivei hotărâri, cu respectarea procedurii, dispozițiilor legale și regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.

 

Anexa la H.G. 69/2018

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Muncii și Justiției Sociale

 

H.G. nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale – modificări (H.G. 69/2018) was last modified: martie 9th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.