Guvernul României. Măsuri privind digitalizarea la nivelul autorităților și instituțiilor publice
Potrivit site-ului oficial (www.gov.ro), Guvernul României a publicat luni, 30 martie a.c., un comunicat privind adoptarea prin O.U.G. a unor măsuri care vor permite utilizarea înscrisurilor în formă electronică atât pentru comunicarea în format digital între autoritățile și instituțiile statului, cât și între acestea și persoanele fizice și juridice.
Astfel, pot fi utilizate la nivelul autorităților și instituțiilor publice semnătura electronică și documentele electronice. Actele emise în acest format vor fi semnate cu semnătură electronică calificată și vor fi asimilate înscrisurilor oficiale.
De asemenea, autoritățile au obligația de a primi înscrisurile semnate cu semnătură electronică, urmând să se stabilească tipul de semnătură electronică aplicabilă serviciului disponibil online (portal propriu) al respectivei autorități/instituții.
Nu în ultimul rând, noile reglementări vor permite desfășurarea în format digital a proceselor vitale funcționării statului, precum procesul legislativ exercitat de către Parlamentul României și procesul executiv exercitat de către Guvernul României.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să accesați sursa informației.