[UPDATE: Acte adoptate] Guvernul României. Legea pentru modificarea Legii nr. 329/2003 privind exercitarea profesiei de detectiv particular și alte proiecte incluse pe agenda ședinței din 18 ianuarie 2023

19 ian. 2023
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 60

Update: Acte adoptate

Guvernul României a făcut publică lista proiectelor de acte normative adoptate în cadrul ședinței din 18 ianuarie 2023, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul oficial (www.gov.ro):

I. PROIECTE DE LEGI

− Proiect de Lege pentru aprobarea Contractului de finanțare – Investiții prioritare în domeniul siguranței rutiere în România – dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 15 decembrie 2022 și la Luxemburg la 19 decembrie 2022;

Contractul de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții este în valoare de 50 milioane de euro și este destinat realizării unor investiții privind siguranța rutieră.

Investițiile vor fi realizate în 89 de locații, astfel: 6 pasaje supra/subterane, 40 de sensuri giratorii și 43 de locații unde se vor realiza măsuri de canalizare/semnalizare.

Costul total al proiectului este de aproximativ 100 milioane euro (fără TVA) și se estimează că va fi finalizat până în anul 2027.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Implementarea acestuia va fi asigurată de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin CNAIR.

Data limită de tragere a împrumutului este de 5 ani de la semnare. Împrumutul se va trage în max. 5 tranșe, fiecare în valoare de minim 10 milioane euro, iar rambursarea se va efectua pe o perioadă de până la 20 ani de la data efectuării tragerii, în funcție de opțiunea selectată de împrumutat privind modul de rambursare a sumelor trase.

Conform politicii BEI, fiecare tranșă trasă este considerată un împrumut distinct, convenindu-se cu banca, la momentul efectuării tragerii, condițiile financiare aplicabile fiecăreia dintre ele, în funcție de opțiunea selectată de împrumutat (dobândă fixă/variabilă, perioada de grație, modalitatea de rambursare-una sau mai multe tranșe, maturitatea etc.).

− Proiect de Lege pentru modificarea art. I pct. 2 și a art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2008 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte, precum și pentru aprobarea plății cotizației anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Rețeaua Europeană a Consiliilor Judiciare – (RECJ) și pentru îndeplinirea obligațiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului Național al Magistraturii la Rețeaua Europeană de Formare, Judiciară (EJTN);

Proiectul de lege propune aprobarea plății contribuției anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii, în calitate de membru al Rețelei Europene a Consiliilor Judiciare (RECJ), în limita echivalentului în lei al sumei de 4750 euro/an.

În acest sens, se completează corespunzător prevederile Ordonanței Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte.

Cuantumul de 4750 euro/an a fost stabilit de Adunarea Generală a RECJ, în iunie 2022, și trebuie plătită până cel mai târziu la data de 31 ianuarie 2023.

Din anul 2008 și până în prezent, cuantumul cotizației la RECJ a fost de 15.500 lei, conform OUG nr.63/2008.

Informații suplimentare

RECJ a fost constituită în anul 2004, ca asociație internațională cu scop nelucrativ de utilitate internațională, care are obiectivul de a menține și dezvolta Uniunea Europeană ca o zonă de libertate, securitate si justiție.

Calitatea de membru RECJ este recunoscută tuturor instituțiilor naționale ale statelor membre ale Uniunii Europene, independente de puterile executive si legislative sau autonome, care au responsabilitatea de a sprijini justiția în procesul independent de realizare a justiției.

Cotizația de membru per stat membru al Uniunii Europene este decisă anual de către Adunarea Generală la propunerea Comitetului Executiv, pentru a acoperi costurile de funcționare ale asociației, și nu poate depăși suma de 20.000 de euro

Bibliolex Biblioteca juridica virtuala

Consiliul Superior al Magistraturii este membru al Rețelei Europene a Consiliilor Judiciare din anul 2007.

− Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 329/2003 privind exercitarea profesiei de detectiv particular

Actul normativ vizează corelarea normelor Legii nr. 329/2003 privind exercitarea profesiei de detectiv particular, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu normele instituite de O.U.G. nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, astfel cum a fost completată de Legea nr. 267/2021.

Astfel, prin proiectul de lege se continuă demersurile de debirocratizare și simplificare administrativă, în materia procesului de dobândire a calității de detectiv particular, prin furnizarea unor servicii de calitate în raport cu cerințele/nevoile cetățenilor.

Principalele modificări și completări incluse în proiectul de lege se referă la următoarele aspecte:

1. se reglementează, în principal, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a dobândi calitatea de detectiv particular;

2. se elimină reglementarea potrivit căreia îndeplinirea funcției de polițist se verifică de către inspectoratele de poliție județene sau, după caz, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, pe baza datelor și informațiilor cuprinse în evidențele specifice;

3. se instituie un mecanism de verificare a condiției îndeplinirii funcției de polițist ori lucrător în cadrul unei instituții publice cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice sau securității naționale;

4. pentru a asigura debirocratizarea și simplificarea administrativă, se elimină solicitarea copiilor după actul de studii, respectiv după actul de absolvire a unui curs în specialitatea detectiv particular. Totodată, se elimină obligativitatea depunerii de către cei interesați să susțină examenul de atestare a calității de detectiv particular a unei adeverințe din care să reiasă îndeplinirea unei funcții de polițist ori lucrător în cadrul unor instituții publice cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice sau securității naționale, sarcina verificării revenind inspectoratelor de poliție județene sau, după caz, Direcției Generală de Poliție a Municipiului București.

II. ORDONANȚE

− Ordonanță privind calitatea apei destinată consumului uman;

Actul normativ armonizează legislația națională cu cea europeană în domeniul apei, transpunând Directiva (UE) 2020/2184 Parlamentului UE și a Consiliului 2020/2184 privind calitatea apei destinată consumului uman.

Documentul aduce o abordare nouă a siguranței apei potabile, prin evaluarea și gestionarea riscurilor de la bazinele hidrografice, de la captare, sistem de aprovizionare și sistemele de distribuție din interiorul clădirilor care până acum făceau doar obiectul unor informări ale consumatorilor.

Această nouă abordare lărgește cu mult și domeniul de atribuții, competențe și autorități implicate. Se introduce practic trasabilitatea în domeniul apei potabile și în acest fel se trece la măsuri de prevenire a afectării calității apei potabile, de la intervenții de remediere a unei ape neconforme.

De asemenea, au fost introduși parametrii noi de calitate a apei potabile care trebuie monitorizați si pentru care trebuie realizată conformarea începând cu anul 2026. Ca element de noutate a fost introdus și conceptul listei de supraveghere care include substanțe care reprezintă un motiv de preocupare legat de apa destinată consumului uman, listă care va fi completată prin acte delegate ale Comisiei Europene.

Mai mult, noua legislație abordează aprovizionarea cu apă la modul global, creând legătura necesară între toate etapele procesului de extracție, producere și distribuție, programele de monitorizare asigurând puntea de legătură între captare, tratare, înmagazinare si distribuție.

− Ordonanță pentru modificarea articolelor 2-4 ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2010 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei în construcții;

Actul normativ modifică articolelor 2-4 din O.U.G. nr. 41/2010 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei în construcții, în sensul stabilirii atribuțiilor de demolare a construcțiilor realizate ilegal (fără autorizație de construire sau fără respectarea prevederilor acesteia) în sarcina autorităților administrației publice locale competente, acestea fiind primele interesate în menținerea statutului localității și în exploatarea în condiții de eficiență a potențialului turistic al acesteia.

De asemenea, se instituie posibilitatea înmânării somației altei persoane decât proprietarul construcției, aflate la locul situării construcției și care are legătură cu executarea lucrărilor de construcții, care este obligată să o transmită de îndată proprietarului construcției.
Ordonanța detailează, totodată, și procedura de înmânare a somației (telefax, poștă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia), în acord cu procedura de înmânare a acelor procedurale instituită de dispozițiile Codului de procedură civilă.

− Ordonanță privind stabilirea destinației unor sume restituite în contul Fondului de Dezvoltare și Investiții;

Actul normativ reglementează destinația sumelor reprezentând avansuri primite, neutilizate și restituite de unitățile administrative-teritoriale beneficiare ale Fondului de Dezvoltare și Investiții, în contextul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a restituit integral împrumutul acordat din Fond, care se constituie venit la bugetul de stat.

− Ordonanță pentru modificarea Legii nr. 212/2022 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor;

În vederea eficientizării Programului național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, actul normativ prevede încadrarea, în categoria cheltuielilor eligibile prin Program, și a cheltuielilor pentru elaborarea expertizelor tehnice, în vederea încadrării clădirilor într-o clasă de risc seismic și a fundamentării măsurilor de intervenție, pentru elaborarea auditului energetic și pentru elaborarea certificatului de performanță energetică după intervenție.

Totodată, se elimină termenul de 60 de zile de la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pentru transmiterea solicitărilor de includere în program și a aprobării listelor-sinteză cu obiectivele propuse spre finanțare prin raportare la creditele de angajament aprobate anual cu această destinație, prevăzute în legea bugetară anuală.

Prin aceste modificări, beneficiarii au posibilitatea să transmită Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicitarea de includere în program și necesarul de sume de la bugetul de stat, în orice moment, iar listele vor fi întocmite și aprobate/completate pe măsura constatării îndeplinirii cerințelor legale privind eligibilitatea includerii în program.
Pentru asigurarea predictibilității programului, având în vedere că sesiunea privind depunerea cererilor de finanțare a început odată cu intrarea în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2023 nr. 368/2022, eliminarea obligativității aprobării listelor în limita creditelor de angajament va intra în vigoare la data de 1 august 2023.

Începând din acest an, Ministerul Dezvoltării derulează Programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, care, pentru anul 2023, are un buget alocat de 200 de milioane de lei din credite bugetare și 500 milioane de lei credite de angajament, iar finanțarea este de 100%. Programul este unul multianual, de interes și utilitate publică, derulat în conformitate cu prevederile Legii nr. 212/2022, și, în cadrul programului, sunt incluse atât clădirile de locuințe multietajate, cât și clădirile publice, încadrate în clasa de risc seismic RsI sau RsII. Cererile de finanțare pot fi depuse de autoritățile publice locale și centrale.

Comunicatul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației: https://bit.ly/3Wf52sJ.

III. HOTĂRÂRI DE GUVERN

− Hotărâre de Guvern privind modificarea și completarea art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităților și instituțiilor din România în procesul de programare și negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 și a cadrului instituțional de coordonare, gestionare și control al acestor fonduri;

Actul normativ reglementează posibilitatea ca, pentru Programul Operațional Tranziție Justă (POTJ) și Programul Operațional Sănătate (POS), autoritățile de management să poată delega exercitarea unor funcții către organisme intermediare, prin acorduri încheiate pentru întreaga perioadă de implementare a programelor.

Astfel, Autoritatea de Management POTJ poate delega funcții agențiilor pentru dezvoltare regională (ADR) Vest, Sud Vest, Centru, Sud Muntenia și Sud Est.

Modificarea este necesară având în vedere specificul intervențiilor finanțate în cadrul POTJ, corelat cu experiența deținută de către ADR în calitate de organisme intermediare în cadrul POR 2014-2020.

În acest mod, vor fi asigurate premisele pentru gestionarea eficientă a fondurilor alocate POTJ, prin valorificarea experienței acumulate de către ADR pe parcursul perioadelor de programare anterioare în implementarea unor operațiuni cu conținut similar celor care vor fi finanțate din POTJ.

În cazul POS, autoritatea de management poate delega exercitarea unor funcții către organisme intermediare care se organizează și funcționează la nivelul ADR Vest, Sud Vest, Centru, Sud Muntenia, Sud Est, București-Ilfov, Nord-Vest, Nord-Est, Organismul intermediar regional pentru Programe europene capital uman Regiunea București-Ilfov și Organismul intermediar pentru cercetare care se organizează și funcționează în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

− Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții „Reparație capitală Pod pe DN 3B km 0 + 822 peste Canal la Călărași”, județul Călărași
Obiectivul de investiții este prevăzut în Master Planul General de Transport, în cadrul drumului Trans Regio Brăila-Slobozia-Drajna-Călărași-Chiciu.

Podul pe DN 3B „km 0 + 822 peste Canal la Călărași” este amplasat în zona intersecției cu DN3, în apropierea municipiului Călărași și supratraversează canalul Siderca în apropierea confluenței cu brațul Borcea. Lungimea totală a podului este de 851,54 m, inclusiv lungimea zidurilor întoarse (843,54 m + 2×4,00 m) și este format din 3 structuri distincte: Viaduct de acces Chiciu, Podul principal și Viaduct de acces Călărași.

Lucrările de reabilitare ale podului constau în realizarea următoarelor obiective: utilizarea podului la parametrii normali de exploatare care să asigure condiții optime de siguranță și confort pentru circulația rutieră și pietonală; asigurarea cerințelor de rezistență; stabilitate; îmbunătățirea siguranței, confortului și funcționalității podului în exploatare.

Valoarea totală a investiției se ridică la 119,3 milioane lei și se va finanța din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni.

− Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții „Rețeaua de infrastructură integrată pentru zona orbitală București – Lărgire la 4 benzi DN 1A și măsuri de siguranță rutieră pentru sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila-Mogoșoaia”, județul Ilfov;

Actul normativ aprobă proiectul de infrastructură care include lărgirea la 4 benzi de circulație pe DN 1A, sector DNCB și Strada Monumentul Eroilor (intersecție cu Centura Nord a Municipiului București – Mogoșoaia) și reamenajarea intersecției cu Strada Valea Parcului, pentru sporirea gradului de confort și siguranță a tuturor categoriilor de participanți la trafic.

Proiectul de investiții presupune modernizarea și lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1A, conexiunea cu rețeaua existentă și implementarea măsurilor de siguranță rutieră (trotuare, treceri de pietoni, pasarele pietonale, stații de autobuz, amenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate, amenajare peisagistică și orice alte măsuri de îmbunătățire a traficului auto și pietonal). Lungimea traseului este de 1,28 km și conține 5 structuri (3 intersecții și 2 pasaje pietonale.)

Investiția se ridică la suma de 110,9 milioane lei și va fi finanțată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.

În vederea realizării obiectivului, suprafața estimată pentru exproprieri este de aproximativ 41.465 mp, din care 39.259 mp constituie domeniul public și 2.206 mp proprietăți.

Proiectul a cărui execuție va dura 10 luni face parte din strategia de implementare la nivel național pentru infrastructură integrată pentru zona orbitală a Municipiului București, prin care se asigură baza necesară cererii de transport în creștere și un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.

− Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara” lucrare de utilitate publică de interes național;

Guvernul a aprobat realizarea unei investiții de peste 420 de milioane de lei – linia de cale ferată de la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara, lucru care va permite transportul pasagerilor către municipiul Timișoara, precum și către alte orașe din România.
Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, Planul Național de Redresare și reziliență, de la bugetul de stat prin bugetul MTI, din veniturile proprii ale CFR SA și din alte surse legal constituite.

− Hotărâre de Guvern pentru stabilirea plafonului maxim al cheltuielilor privind locuința de serviciu, cheltuielilor de cazare și deplasare a prefecților și subprefecților, aferente anului 2023;

Actul normativ aprobat stabilește plafonul maxim al cheltuielilor privind locuința de serviciu și cheltuielilor de cazare și deplasare a prefecților și a subprefecților, aferente anului 2023.

Sumele pentru decontarea cheltuielilor privind locuința de serviciu, cazarea și deplasarea dus-întors între municipiul în care are sediul instituția prefectului și localitatea în care își au domiciliul prefectul și subprefectul se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne prin bugetele instituției prefectului, aprobate potrivit legii.

Plafonul maxim pentru anul 2023 a fost menținut la nivelul celui stabilit în anul 2022, potrivit HG nr. 131/2022 pentru stabilirea plafonului maxim al cheltuielilor privind locuința de serviciu, cheltuielilor de cazare și deplasare a prefecților și subprefecților, aferente anului 2022.

Astfel, în anul 2023, pentru fiecare funcție de prefect, respectiv subprefect, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, plafonul maxim privind cheltuielile pentru locuința de serviciu, cheltuielile pentru cazare și cheltuielile pentru deplasarea dus-întors între municipiul în care are sediul instituția prefectului și localitatea în care își au domiciliul prefectul și subprefectul a fost stabilit la 18.000 lei, respectiv 1.500 lei lunar.

− Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar a unor bunuri imobile aflate în domeniul public al statului și administrarea Secretariatului General al Guvernului pentru Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale – Unitatea Teritorială 430;

− Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar a unor bunuri imobile aflate în domeniul public al statului și administrarea Secretariatului General al Guvernului pentru Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale – Unitatea Teritorială 350;

− Hotărâre de Guvern privind aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantități de produse și acordarea acestora ca ajutoare umanitare interne de urgență, cu titlu gratuit, Instituției Prefectului din județele Buzău, Dolj și Timiș pentru protecția populației afectate de incendii și pentru protecția populației în contextul persistenței unor efecte pandemice;

Actul normativ prevede acordarea de ajutoare umanitare interne de urgență, cu titlu gratuit pentru refacerea gospodăriilor afectate de incendii din județele Buzău, Dolj și Timiș și pentru protecția populației în contextul persistenței unor efecte pandemice din aceste județe.

Ajutoarele constau în materiale de construcții (BCA, oțel beton, cherestea, tablă) paturi, saltele, etc, iar valoarea acestora se ridică la 936.187 lei.

Produsele vor fi acordate din rezerva de stat.

− Hotărâre de Guvern privind scoaterea din rezervele de stat și acordarea de către România a unui ajutor umanitar extern de urgență, cu titlu gratuit, pentru Ucraina, în vederea asigurării protecției populației în contextul conflictului din Ucraina;

Actul normativ prevede scoaterea din rezervele de stat și acordarea de către România a unui ajutor umanitar extern de urgență pentru Ucraina, în valoare de 412.387 lei. Ajutorul constă în produse alimentare, respectiv conserve de carne porc, conserve de legume, conserve din carne cu legume.

− Hotărâre de Guvern privind modificarea valorilor de inventar și a caracteristicilor tehnice ale unor bunuri înscrise în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și aflate în administrarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale – Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Galați;

− Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Sală de sport competițională de nivel internațional, Bază sportivă Turda”;

Actul normativ aprobă noii indicatori ai „Sălii de sport competiționale de nivel internațional, Bază sportivă Turda”.

Valoarea totală a investiției se ridică la 113,25 milioane lei, iar durata rămasă de execuție este de 11 luni.

Astfel, suprafața construită se mărește de la 4.693,75 mp la 5.460,60 mp. Capacitatea totală de spectatori se reduce de la 3.320 locuri la 3.183 locuri. Diminuarea numărului de locuri a rezultat din necesitatea de a respecta dimensiunile scaunelor conform standardelor, precum și asigurarea lojelor VIP. Din totalul numărului de locuri în tribune, un număr de 18 locuri sunt rezervate persoanelor cu dizabilități. Totodată, se are in vedere optimizarea Instalației de nocturnă, conform cerințelor FIBA.

Finanțarea se va face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din bugetul local al unității administrativ-teritoriale municipiul Turda, județul Cluj, precum și din alte surse de finanțare legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Informații suplimentare: Indicatorii tehnico-economici au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr.602/2018, valoarea totală a investiției fiind de 78,756 milioane de lei, TVA inclus.

− Hotărâre de Guvern privind recunoașterea Asociației Agențiilor pentru Dezvoltare Regională din România ROREG ca fiind de utilitate publică;

− Hotărâre de Guvern privind aprobarea stemei orașului Techirghiol, județul Constanța;

− Hotărâre de Guvern privind aprobarea stemei comunei Bălănești, județul Gorj;

− Hotărâre de Guvern privind înscrierea unor bunuri imobile în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și darea acestora în administrarea Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, precum și modificarea descrierii tehnice și actualizarea valorii de inventar a unui bun imobil aflat în domeniul public al statului și în administrarea Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara;

− Hotărâre de Guvern privind transmiterea unei părți din imobilul 3192 aflat în domeniul public al statului din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Ministerului Culturii pentru Opera Națională Română din Cluj-Napoca, și modificarea anexelor nr. 4 și nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

− Hotărâre de Guvern privind aprobarea unor modificări în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale, trecerea unor părți de imobile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale, constituite din construcții situate în județele Buzău, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Mureș și municipiul București din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și casării, și modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

− Hotărâre de Guvern privind darea în folosința gratuită a Asociației Militarilor Veterani și Veteranilor cu Dizabilități „Sfântul Mare Mucenic Dimitrie lzvorâtorul de Mir”, pe o perioadă de 20 de ani, a unor părți din imobilele 497 și 1191 aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale, și modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

− Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea unor hotărâri ale Guvernului, precum și pentru modificarea datelor de identificare și actualizarea valorilor de inventar ale unor bunuri aflate în domeniul public al statului și în administrarea unor instituții publice din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale;

− Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorilor de inventar ale unor bunuri mobile din domeniul public al statului aflate în administrarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și înscrierea unor bunuri mobile în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și darea acestora în administrarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

− Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Actului adițional nr. 1, semnat la Bruxelles în data de 30 decembrie 2021, la Acordul încheiat între Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor din România și EUROCONTROL privind accesul la datele și informațiile conținute în Instrumentul de sprijin pentru implementarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (EU ETS – Suport Facility), semnat la Bruxelles în data de 11 februarie 2021 și la București în data de 30 martie 2021;

Actul normativ prevede aprobarea Actului adițional nr. 1, semnat la Bruxelles în data de 30 decembrie 2021, la Acordul încheiat între Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor din România și EUROCONTROL privind accesul la datele și informațiile conținute în Instrumentul de sprijin pentru implementarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (EU ETS – Support Facility), semnat la Bruxelles în data de 11 februarie 2021 și la București în data de 30 martie 2021.

În vederea asigurării unei evaluări corecte a planului de monitorizare și a raportului anual al emisiilor și conformare a operatorilor de aviație sub schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, România încheie un nou acord pentru o perioadă de angajament aferentă anului 2022.

Acordul cuprinde: costurile pentru perioadele 11-13, prorogarea termenului de valabilitate a acordului până la data de 31 decembrie 2022, împărțirea costului între diferitele funcții, costul per stat, introducerea dispozițiilor privind facturarea pentru perioada 13 și stabilirea regulilor pentru noile autorități de stat care aderă la acord.

Datele și informațiile care vor fi furnizate de EUROCONTROL, prin intermediul Instrumentului de sprijin pentru implementarea Schemei EU ETS, vor sprijini autoritatea publică pentru protecția mediului în procesul de implementare a Directivei 2003/87/CE, cu modificările și completările ulterioare pe domeniul aviației.

Finanțarea Actului adițional se va face din bugetul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, în limita sumelor aprobate cu această destinație. Conform Actului adițional nr. 1, valoarea aferentă perioadei 13 (1 ianuarie 2022-31 decembrie 2022) este de 2626 euro. Precizăm că plata aferentă perioadei 13 se va efectua în anul 2023.

Informații suplimentare: În anul 2008, Parlamentul European și Consiliul au adoptat Directiva 2008/101/CE pentru modificarea Directivei 2003/87/CE pentru a include activitățile de aviație în sistemul de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunității (așa numita „EU ETS”), instrument legislativ care are ca obiectiv reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră de către companiile care activează în sectorul aviație, într-o manieră eficientă din punct de vedere al costurilor, pentru a putea contribui la reducerea impactului schimbărilor climatice. Pentru a sprijini statele membre în procesul de implementare a Directivei, în special în ceea ce privește activitatea de aviație realizată de operatorii de aeronave din țările non UE, Comisia Europeană a desemnat EUROCONTROL pentru a dezvolta și pune în funcțiune Instrumentul de sprijin pentru implementarea Schemei EU ETS, baza de date securizată care conține informațiile deținute de EUROCONTROL în legătură cu activitatea de aviație realizată de operatorii de aeronave pe teritoriul UE.

Accesul la datele și informațiile furnizate de Instrumentul de sprijin pentru implementarea Schemei EU ETS, se acordă numai în condițiile în care statele membre sunt semnatare ale Acordului cu EUROCONTROL, costurile aferente dezvoltării acestui instrument fiind suportate de către statele membre semnatare.

− Hotărâre de Guvern privind organizarea, funcționarea și repartizarea numărului de posturi pentru Garda Forestieră Națională și Gărzile forestiere;

− Hotărâre de Guvern privind actualizarea descrierii tehnice și a valorii de inventar a unor drumuri forestiere, precum și trecerea, cu titlu gratuit, a acestora și a terenurilor aferente, din domeniul public al statului și din administrarea Regiei Naționale a Pădurilor-Romsilva în domeniul public al comunei Bicazu Ardelean, județul Neamț;

− Hotărâre de Guvern privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 136/2016 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev și stabilirea finanțării de bază de la bugetul de stat, din sume defalcate din TVA prin bugetele locale, pe baza costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, pentru toți preșcolarii și elevii din învățământul general obligatoriu particular și confesional acreditat, precum și pentru cei din învățământul profesional și liceal acreditat, particular și confesional;

− Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev și stabilirea finanțării de bază a unităților de învățământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev;

Executivul a aprobat hotărârile privind valoarea costului standard atât pentru elevii din sistemul public de învățământ, cât și pentru cei din sistemul particular și confesional acreditat.

Pentru cheltuieli salariale, valoarea coeficientului 1 (coeficientul de bază) aferent costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, pentru anul 2023, a crescut cu 7% față de anul 2022, respectiv de la valoarea de 6.386 lei, la valoarea de 6.834 lei.

Acest cost se aplică pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum și contribuțiile aferente acestora.

Prin aplicarea coeficienților de corecție și diferențiere pentru diferitele forme, niveluri sau filiere de învățământ, costul standard ajunge la valori precum 19.136 lei (în cazul învățământului liceal vocațional-muzică), 16.775 lei (în cazul învățământului antepreșcolar) sau 11.618 lei (învățământ integrat).

Pentru cheltuieli de funcționare a unităților de învățământ, raportat la valoarea absolută, anul acesta se înregistrează cea mai mare creștere a costului standard pentru cheltuieli de funcționare: astfel, valoarea coeficientului 1 (coeficientul de bază) aferent costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, pentru anul 2023, a crescut cu 17,5% față de anul 2022, respectiv de la valoarea de 485 lei la valoarea de 570 lei.

Sumele rezultate prin multiplicarea costului standard cu numărul de elevi asigură: cheltuielile cu pregătirea profesională; cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor; cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri și servicii”.

În funcție de coeficienții de corecție și de diferențiere corespunzători nivelului de învățământ, zonei de temperatură și numărului de elevi al unității de învățământ, costul standard pentru cheltuielile de funcționare poate ajunge la valori de peste 900 lei/elev, în cazul creșelor sau liceelor/colegiilor/școlilor profesionale.

− Hotărâre de Guvern privind darea în administrarea Ministerului Educației prin Inspectoratul Școlar Județean Maramureș – Clubul Sportiv Școlar Baia Sprie a unor imobile, construcție și terenuri;

− Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Strategiei naționale privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030;

Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 stabilește o serie de acțiuni pentru creșterea gradului de educație și conștientizare, în rândul copiilor și tinerilor, privind protecția mediului și schimbările climatice.

Strategia include obiective și măsuri care vor fi implementate progresiv în următorii ani, cu un orizont de implementare până în 2030.

Obiectivele și măsurile prevăzute de strategie vizează mai multe paliere, respectiv educație formală și non-formală, resursă umană, inclusiv formarea cadrelor didactice, investiții, resurse deschise, parteneriate etc, în cadrul a patru direcții de acțiune:

• implementarea unui Program național educațional pentru mediu și climă;

• identificarea, promovarea și facilitarea unor soluții pentru crearea și utilizarea de resurse educaționale;

• crearea, dezvoltarea și sprijinirea reabilitării de infrastructură pentru școli sustenabile;

• formarea resursei umane implicate în educația privind mediul și schimbările climatice în vederea promovării unei culturi a sustenabilității la nivelul instituțiilor de învățământ.

În acest context, unitățile de învățământ devin parteneri strategici în construirea unui viitor sustenabil. Prin urmare, elevii și cadrele didactice vor beneficia de tot sprijinul pentru a înțelege gravitatea crizei climatice și de mediu, pentru a conștientiza cauzele și efectele acestora, dar și modurile de a îmbunătăți răspunsul societății în fața acestor provocări.

Implementarea unui Program educațional pentru climă și mediu constituie un obiectiv cheie care va fi atins prin introducerea în curriculum național a unei săptămâni suplimentare privind mediul și schimbările climatice, denumită Săptămâna Verde precum și prin introducerea în oferta națională de curriculum la decizia școlii a unor discipline dedicate educației privind adaptarea la schimbările climatice și protecția mediului.

Unul dintre obiectivele Strategiei este crearea unui ecosistem digital pentru educație, care sa cuprindă diverse aplicații și platforme, și să ofere opțiuni variate de activități extracurriculare și extrașcolare, care să fie dezvoltate cu ajutorul cadrelor didactice, ale ONG-urilor de mediu, precum și ale altor instituții relevante din domeniu.

− Hotărâre de Guvern pentru aprobarea plății contribuției financiare restante a României pentru anul 2021 și pentru anul 2022 și plății primei tranșe a contribuției financiare a României pentru anul 2023 la programele opționale ale Agenției Spațiale Europene (ESA);

Prin acest act normativ, se aprobă plata sumei de 273.735.232 lei, reprezentând contribuția financiară restantă a României pentru anii 2021 și 2022, precum și prima tranșă a contribuției financiare pentru anul 2023 la programele opționale ale Agenției Spațiale Europene (ESA), sumă compusă din:

a) sume restante rămase de achitat în valoare de 181.440.881 lei;

b) prima tranșă a contribuției financiare a României pentru anul 2023 în valoare de 92.294.351 lei.

Plățile contribuțiilor la programele opționale ale ESA se asigură din bugetul aprobat pentru anul 2023 al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Comunicatul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării: https://bit.ly/3GSRdKE.

− Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar a unor bunuri din domeniul public al statului și în administrarea Biroului Român de Metrologie Legală aflat în subordinea Ministerului Economiei și pentru modificarea anexei nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr.1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

IV. MEMORANDUMURI

− Memorandum cu tema: Încadrarea schemei de ajutor de minimis aferente participării întreprinderilor cu activitate de turism la manifestările expoziționale, în pavilioanele naționale, standurile specializate ori miniexpozițiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în politicile fiscal bugetare și financiare ale statului român;

Guvernul României a aprobat încadrarea în politicile fiscal-bugetare și financiare ale statului român a schemei de ajutor de minimis pentru participarea întreprinderilor cu activitate de turism la manifestările expoziționale, în pavilioanele naționale, standurile specializate ori miniexpozițiile din străinătate, la care va fi prezent Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. Programul vizează generarea unui efect stimulativ pentru beneficiari, prin subvențiile acordate pentru promovarea produselor și serviciilor turistice pe piețele externe.

Beneficiarilor schemei de minimis le vor fi decontate cheltuielile după cum urmează:

a) 50% din cheltuielile reprezentând prețul transportului extern, fără a depăși echivalentul în lei a 500 euro, calculat la data semnării actului final privind furnizarea ajutorului de minimis pentru 1 reprezentant/operator economic;

b) 50% din cheltuielile reprezentând prețul primei nopți de cazare, pentru câte un participant de la fiecare operator economic expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituțiile publice categoria 1;

c) 100% din cheltuielile pentru:

• taxa de participare;

• închirierea de spațiu pentru stand de la organizatori;

• personalizarea, amenajarea și decorarea standului.

Valoarea totală estimată a ajutoarelor care pot fi acordate pentru anul în curs este de 7.400.000 lei, din fonduri de la bugetul de stat.

Numărul mediu al beneficiarilor este de 200 de expozanți anual. Înscrierile se vor și de această dată digital.

Schema de ajutor de minimis urmează a fi aprobată prin ordin al ministrului antreprenoriatului și turismului.

Comunicatul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului: https://bit.ly/3ZXpNwb.

− Memorandum cu tema: Încadrarea ajutorului de stat regional ad-hoc solicitat de NOKIAN TYRES PLC pentru realizarea unui proiect de investiții, constând în construirea unei noi fabrici de producție de anvelope în Oradea, județul Bihor în politicile economico-bugetare și financiare ale statului român;

Actul normativ prevede acordarea unui ajutor de stat regional ad-hoc companiei Nokian Tyres PLC, în contextul intenției acesteia de a înființa în România o unitate de producție anvelope pentru autoturisme în județul Bihor.

Ajutorul de stat va fi acordat sub formă de grant și va fi în valoare de 99,55 milioane euro; acesta va fi acordat pe o perioadă de 5 ani, între anii 2023-2028.

Acesta va finanța costurile legate de înființarea fabricii și pentru a aborda deficitul de finanțare aferent acestei investiții greenfield. Ajutorul de stat va fi acordat după emiterea deciziei de autorizare de către Comisia Europeană.

Noua unitate de producție va avea o capacitate planificată de 6 milioane de anvelope pe an și va încorpora tehnologie de ultimă generație care va permite un nivel ridicat de automatizare și precizie.

Valoarea totală nominală a investiției se ridică la 642,4 milioane euro, din care costuri eligibile de 611 milioane euro.

V. NOTE

− Notă privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al Comunei Teaca, județul Bistrița-Năsăud, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea unui imobil din domeniul public al comunei Teaca în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Bistrița” al județului Bistrița-Năsăud (U.M. 0177), pentru a fi construit un sediu în care să funcționeze subunitatea de pompieri din localitatea Teaca;

− Notă privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al Municipiului București, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea unei construcții din domeniul public al Municipiului București în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin Direcția Generală de Poliție a Municipiului București;

− Notă privind litigiile generate de aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;

Nota de care Guvernul a luat act include o analiză a situației generate de modificările legislative aduse O.U.G. nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Începând cu luna ianuarie 2022 veniturile din pensii au fost grevate de contribuțiile de asigurări sociale de sănătate, reținerea făcându-se la sursă de către casele teritoriale de pensii sau, după caz, de Casele sectoriale de pensii din subordinea Ministerului Apărării Naționale,

Ministerului Administrației și Internelor și Serviciului Român de Informații, prin aplicarea unui procent de 10% cu privire la sumele ce depășesc 4.000 de lei.

Prin decizia nr. 650 din 15 decembrie 2022, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat neconstituționalitatea unor prevederi din O.U.G. nr. 130/2021.

Este previzibil faptul că persoanele care au solicitat restituirea sumelor reținute din pensie cu titlul de CAS începând cu luna ianuarie 2022 până la momentul reținerii vor obține din partea instanțelor judecătorești soluții favorabile. Având în vedere numărul mare de pensionari afectați de dispozițiile O.U.G. nr. 130/2021 și faptul că acesta ar putea crește în perioada următoare, Nota prezentată Guvernului include soluția reglementării efectelor Deciziei Curții Constituționale nr. 650/2022, printr-un act normativ de același nivel cu OUG nr. 130/2021, care să stabilească modalitățile de restituire a sumelor reținute cu titlu de contribuții de asigurări sociale de sănătate de către Casele teritoriale de pensii sau, după caz, de Casele sectoriale de pensii din subordinea Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Administrației și Internelor și Serviciului Român de Informații.

Nota poate fi consultată aici: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2023/01/NOTA-4.pdf.

VI. INFORMĂRI

− Informare cu privire la Planul Anual de Lucru al Guvernului și activitatea Consiliului Consultativ pentru Evaluarea Impactului Actelor Normative;

− Informare privind îndeplinirea sarcinii care vizează transferul rețelei sanitare aparținând MTI;

− Informare cu privire la desfășurarea activităților din cadrul raporturilor constituționale între Guvern și Parlament, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2022;

VII. PUNCTE DE VEDERE

− Punct de vedere cu privire la 33 inițiative legislative.


Publicăm agenda ședinței Guvernului României din data de 18 ianuarie 2023, în cadrul căreia vor fi discutate mai multe proiecte de acte normative:

I. PROIECTE DE LEGI

− Proiect de Lege pentru aprobarea Contractului de finanțare – Investiții prioritare în domeniul siguranței rutiere în România – dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 15 decembrie 2022 și la Luxemburg la 19 decembrie 2022;

− Proiect de Lege pentru modificarea art. I pct. 2 și a art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2008 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte, precum și pentru aprobarea plății cotizației anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Rețeaua Europeană a Consiliilor Judiciare – (RECJ) și pentru îndeplinirea obligațiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului Național al Magistraturii la Rețeaua Europeană de Formare, Judiciară (EJTN);

− Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 329/2003 privind exercitarea profesiei de detectiv particular;

II. PROIECTE DE ORDONANȚE

– Proiect de Ordonanță privind calitatea apei destinată consumului uman;

– Proiect de Ordonanță pentru modificarea articolelor 2-4 ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2010 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei în construcții;

– Proiect de Ordonanță privind stabilirea destinației unor sume restituite în contul Fondului de Dezvoltare și Investiții;

III. PROIECTE DE HOTĂRÂRI DE GUVERN

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind modificarea și completarea art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităților și instituțiilor din România în procesul de programare și negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei deprogramare 2021-2027 și a cadrului instituțional de coordonare, gestionare și control al acestor fonduri;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții „Reparație capitală Pod pe DN 3B km 0 + 822 peste Canal la Călărași”, județul Călărași;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții „Rețeaua de infrastructură integrată pentru zona orbitală București – Lărgire la 4 benzi DN 1A și măsuri de siguranță rutieră pentru sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila-Mogoșoaia”, județul Ilfov;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara” lucrare de utilitate publică de interes național;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru stabilirea plafonului maxim al cheltuielilor privind locuința de serviciu, cheltuielilor de cazare și deplasare a prefecților și subprefecților, aferente anului 2023;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar a unor bunuri imobile aflate în domeniul public al statului și administrarea Secretariatului General al Guvernului pentru Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale – Unitatea Teritorială 430;

– Proiect de Hotărâre de Guvern statului și administrarea Secretariatului General al Guvernului pentru Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale – Unitatea Teritorială 350;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantități de produse și acordarea acestora ca ajutoare umanitare interne de urgență, cu titlu gratuit, Instituției Prefectului din județele Buzău, Dolj și Timiș pentru protecția populației afectate de incendii și pentru protecția populației în contextul persistenței unor efecte pandemice;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind scoaterea din rezervele de stat și acordarea de către România a unui ajutor umanitar extern de urgență, cu titlu gratuit, pentru Ucraina, în vederea asigurării protecției populației în contextul conflictului din Ucraina;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind modificarea valorilor de inventar și a caracteristicilor tehnice ale unor bunuri înscrise în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și aflate în administrarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale – Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Galați;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Sală de sport competițională de nivel internațional, Bază sportivă Turda”;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind recunoașterea Asociației Agențiilor pentru Dezvoltare Regională din România ROREG ca fiind de utilitate publică;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea stemei orașului Techirghiol, județul Constanța;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea stemei comunei Bălănești, județul Gorj;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind înscrierea unor bunuri imobile în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și darea acestora în administrarea Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, precum și modificarea descrierii tehnice și actualizarea valorii de inventar a unui bun imobil aflat în domeniul public al statului și în administrarea Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind transmiterea unei părți din imobilul 3192 aflat în domeniul public al statului din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Ministerului Culturii pentru Opera Națională Română din Cluj-Napoca, și modificarea anexelor nr. 4 și nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea unor modificări în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale, trecerea unor părți de imobile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale, constituite din construcții situate în județele Buzău, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Mureș și municipiul București din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și casării, și modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind darea în folosința gratuită a Asociației Militarilor Veterani și Veteranilor cu Dizabilități „Sfântul Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtorul de Mir”, pe o perioadă de 20 de ani, a unor părți din imobilele 497 și 1191 aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale, și modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea unor hotărâri ale Guvernului, precum și pentru modificarea datelor de identificare și actualizarea valorilor de inventar ale unor bunuri aflate în domeniul public al statului și în administrarea unor instituții publice din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorilor de inventar ale unor bunuri mobile din domeniul public al statului aflate în administrarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și înscrierea unor bunuri mobile în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și darea acestora în administrarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Actului adițional nr. 1, semnat la Bruxelles în data de 30 decembrie 2021, la Acordul încheiat între Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor din România și EUROCONTROL privind accesul la datele și informațiile conținute în Instrumentul de sprijin pentru implementarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (EU ETS – Suport Facility), semnat la Bruxelles în data de 11 februarie 2021 șila București în data de 30 martie 2021;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind organizarea, funcționarea și repartizarea numărului de posturi pentru Garda Forestieră Națională și Gărzile forestiere;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind actualizarea descrierii tehnice și a valorii de inventar a unor drumuri forestiere, precum și trecerea, cu titlu gratuit, a acestora și a terenurilor aferente, din domeniul public al statului și din administrarea Regiei Naționale a Pădurilor-Romsilva în domeniul public al comunei Bicazu Ardelean, județul Neamț;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 136/2016 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev și stabilirea finanțării de bază de la bugetul de stat, din sume defalcate din TVA prin bugetele locale, pe baza costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, pentru toți preșcolarii și elevii din învățământul general obligatoriu particular și confesional acreditat, precum și pentru cei din învățământul profesional și liceal acreditat, particular și confesional;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev și stabilirea finanțării de bază a unităților de învățământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din TVA prin bugetele locale, pe baza costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev;

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind darea în administrarea Ministerului Educației prin Inspectoratul Școlar Județean Maramureș – Clubul Sportiv Școlar Baia Sprie a unor imobile, construcție și terenuri;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Strategiei naționale privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea plății contribuției financiare restante a României pentru anul 2021 și pentru anul 2022 și plății primei tranșe a contribuției financiare a României pentru anul 2023 la programele opționale ale Agenției Spațiale Europene (ESA);

– Proiect de Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar a unor bunuri din domeniul public al statului și în administrarea Biroului Român de Metrologie Legală aflat în subordinea Ministerului Economiei și pentru modificarea anexei nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr.1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului;

– Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Energiei

IV. ANALIZE

– Analiza referitoare la Proiect de Ordonanță pentru modificarea Legii nr. 212/2022 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor

V. MEMORANDUMURI

– Memorandum cu tema: Încadrarea schemei de ajutor de minimis aferente participării întreprinderilor cu activitate de turism la manifestările expoziționale, în pavilioanele naționale, standurile specializate ori miniexpozițiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în politicile fiscal bugetare și financiare ale statului român;

– Memorandum cu tema: Încadrarea ajutorului de stat regional ad-hoc solicitat de NOKIAN TYRES PLC pentru realizarea unui proiect de investiții, constând în construirea unei noi fabrici de producție de anvelope în Oradea, județul Bihor în politicile economico-bugetare și financiare ale statului român;

VI. NOTE

– Notă privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al Comunei Teaca, județul Bistrița-Năsăud, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea unui imobil din domeniul public al comunei Teaca în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Bistrița” al județului Bistrița-Năsăud (U.M. 0177), pentru a fi construit un sediu în care să funcționeze subunitatea de pompieri din localitatea Teaca;

– Notă privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al Municipiului București, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea unei construcții din domeniul public al Municipiului București în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin Direcția Generală de Poliție a Municipiului București;

– Notă privind litigiile generate de aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;

VII. INFORMĂRI

– Informare cu privire la Planul Anual de Lucru al Guvernului și activitatea Consiliului Consultativ pentru Evaluarea Impactului Actelor Normative;

– Informare privind îndeplinirea sarcinii care vizează transferul rețelei sanitare aparținând MTI;

– Informare cu privire la desfășurarea activităților din cadrul raporturilor constituționale între Guvern și Parlament, în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2022;

VIII. PUNCTE DE VEDERE

– Punct de vedere cu privire la 35 inițiative legislative.

Sursa informației

Vezi și [UPDATE: Acte adoptate] Guvernul României. Legea privind activitatea de prevenire a separării copilului de familie și alte proiecte incluse pe agenda ședinței din 11 ianuarie 2023

 

[UPDATE: Acte adoptate] Guvernul României. Legea pentru modificarea Legii nr. 329/2003 privind exercitarea profesiei de detectiv particular și alte proiecte incluse pe agenda ședinței din 18 ianuarie 2023 was last modified: ianuarie 19th, 2023 by Redacția ProLege

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.