GDPR și mesajele text – ce trebuie să știi

23 oct. 2018
Vizualizari: 2145
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Întrebarea este: „Voi putea fi în stare să trimit în continuare mesaje text clienților mei, deși GDPR a intrat în vigoare?”. Încă una ar fi: „Trebuie să obțin din partea clienților mei un consimțământ explicit legat de primirea mesajelor text?”.

Răspunsul pe scurt, la ambele întrebări, este da. Poți să continui să trimiți mesaje text clienților care au achiziționat de la tine, dar trebuie să fii familiarizat cu bazele GDPR pentru a fi aliniat în totalitate la acest regulament.

Bazele GDPR

Regulamentul General pentru Protecția Datelor sau GDPR a început să fie în vigoare de pe 25 mai 2018 și înlocuiește legislația anterioară pentru protecția datelor în fiecare dintre țările din Uniunea Europeană (inclusiv Marea Britanie).

În cazul de față, ne interesează una dintre condițiile necesare pentru implementarea GDPR, și anume temeiul legal, pentru procesarea datelor cu caracter personal.

Ce vrem să zicem prin „procesarea datelor cu caracter personal”?

Procesarea reprezintă obținerea, înregistrarea (sub o formă sau alta) și păstrarea informației sau efectuarea unei operații sau chiar a mai multor operații asupra informației.

Astfel, faptul că ai creat o bază de date și faptul că trimiți/ai trimis mesaje text sau email-uri către persoanele din baza de date constituie „procesare”.

Ce reprezintă temeiul legal?

Acesta reprezintă efectiv justificarea folosită pentru prelucrarea datelor. Sunt 6 astfel de temeiuri, toate egale. Totuși cel care primește cea mai multă atenție este consimțământul.

Trebuie neapărat să obții consimțământul clienților pentru a fi în conformitate cu GDPR?

Nu neapărat. Cele două temeiuri legale legate de comunicații, la care se vor preta cele mai multe companii, reprezintă consimțământul și interesul legitim.

Interesul legitim este cel mai flexibil temei legal în vederea procesării, asigurându-ți astfel spatele pentru folosirea informațiilor „în moduri în care aceștia s-ar aștepta și au un impact minim asupra privării de intimitate sau acolo unde există o justificare bună pentru efectuarea procesării”.

Fiecare act de procesare – de exemplu, trimiterea unui e-mail către un anumit client – trebuie supus următoarelor întrebări:

1. Am un interes legitim pentru trimitere acestui mesaj? Aici poate intra dorința de a-ți promova alte produse pe care acesta nu le-a achiziționat încă sau diferite servicii oferite de companie.

2. Am nevoie să trimit acest mesaj pentru a-mi atinge aceste scopuri? Dacă știi că poți ajunge la aproximativ același rezultat prin alte mijloace, atunci interesul legitim nu se aplică în situația de față.

3. În ce parte înclină balanța când pui pe talere interesul tău și interesele, drepturile și libertățile clientului? Aceasta face referire la faptul că clientul ar trebui să se aștepte în mod rezonabil ca aceste prelucrări să aibă loc.

Ce trebuie să știi despre regulamentul ePrivacy

Pe lângă GDPR, se pune la cale instituirea unui alte legislații, ePrivacy, care se va învârte în jurul comunicațiilor electronice, cum ar fi e-mailuri, mesaje text, mesaje vocale.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Oricum, intrarea în vigoare a acesteia va avea loc în 2019, deci deocamdată vom respecta GDPR și/sau alte legi legate de protecția datelor din România.

De asemenea, până acest lucru se va întâmpla, există varianta în care folosiți achiziția cu valoare de abonare.

Abonarea se aplică atunci când ai obținut datele individului ca parte din procesul de vânzare, atunci când îți vinzi propriile produse sau servicii și oferi o variantă de dezabonare.

Concluzie

În afara cazului în care ești din sectorul public (unde se aplică alt tip de legislație), cel mai probabil felul în care comunici cu clienții în momentul de față este în continuare legal, dacă se efectuează pe baza interesului legitim, în cazul în care acesta este documentat ca fiind temeiul legal folosit.

Aceste stipulări trebuie incluse în secțiunea „Termeni și condiții”, secțiune care trebuie să fie cât mai la vedere și explicată cât mai simplu și mai clar.

(Sursa foto: flickr)

Pentru mai multe detalii, vizitați site-ul GDPR Advisors.

GDPR și mesajele text – ce trebuie să știi was last modified: octombrie 29th, 2018 by Cătălina Istrătescu

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Cătălina Istrătescu

Cătălina Istrătescu

Este Digital Marketing Specialist, având o experiență de peste 8 ani în domeniu, și face parte din echipa de promovare a GDPR Advisors.
A mai scris: