H.G. nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei – modificări (H.G. nr. 14/2017)

17 ian. 2017
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 898

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
H.G. nr. 652/2009
(M. Of. nr. 443 din 29 iunie 2009; cu modif. ult.)
H.G. nr. 14/2017
(M. Of. nr. 44 din 16 ianuarie 2017)

– modifică: art. 11 alin. (2); Cap. III „Conducerea Ministerului”, titlul secțiunii a 2-a; art. 16; art. 18; art. 19; art. 20 alin. (1); art. 22 alin. (1); Anexa nr. 1

Forumul Național de Drept Bancar, ediția a II-a

– introduce: art. 36;anexa nr. 3 pct. III, poziția 4

În M. Of. nr. 44 din 16 ianuarie 2017, a fost publicată H.G. nr. 14/2017 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Național de Criminologie, precum și pentru modificarea și completarea H.G. nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției.

În continuare, vom prezenta modificările aduse H.G. nr. 652/2009 prin H.G. nr. 14/2017.

 

Art. 11 alin. (2) din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 alin. (2) prevedea faptul că ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuțiile de conducere, reprezentare și angajare a Ministerului secretarilor de stat, secretarului general sau secretarilor generali adjuncți.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (2) dispune următoarele:

(2) Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuțiile de conducere, reprezentare și angajare a Ministerului secretarilor de stat, secretarului general sau secretarului general adjunct”.

 

Cap. III „Conducerea Ministerului”, titlul secțiunii a 2-a din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, Cap. III „Conducerea Ministerului”, titlul secțiunii a 2-a era intitulată astfel:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Secțiunea a 2-a

Secretarii de stat, secretarul general, secretarii generali adjuncți și colegiul de conducere al Ministerului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, Cap. III „Conducerea Ministerului”, titlul secțiunii a 2-a poartă următoarea denumire:

Secțiunea 2: Secretarii de stat, secretarul general, secretarul general adjunct și colegiul de conducere al Ministerului”.

 

Art. 16 din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 prevedea faptul că ministrul este ajutat în activitatea de conducere și reprezentare a Ministerului de 3 secretari de stat, de secretarul general și de 2 secretari generali adjuncți.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 dispune următoarele:

Art. 16

Ministrul este ajutat în activitatea de conducere și reprezentare a Ministerului de 4 secretari de stat, de secretarul general și de un secretar general adjunct”.

 

Art. 18 din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 prevedea faptul că:

(1) Secretarul general și secretarii generali adjuncți sunt înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii.

(2) Secretarul general și secretarii generali adjuncți coordonează buna funcționare a compartimentelor administrative ale Ministerului și a activităților cu caracter funcțional din cadrul acestuia, asigură legătura operativă dintre ministru și conducătorii compartimentelor administrative din Minister și unitățile subordonate. De asemenea, îndeplinesc și celelalte atribuții prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Ministrul Justiției desemnează secretarul general adjunct care coordonează Programul național de consolidare a infrastructurii instanțelor de judecată aflate în municipiile reședință de județ și Programul „Cartierul pentru Justiție – complex urbanistic destinat sediilor unor instituții aparținând sistemului judiciar”.

(4) În cazurile în care secretarul general se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării funcțiilor sale, este înlocuit de unul dintre cei doi secretari general adjuncți, desemnat de secretarul general, sau ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor temporar pentru perioada respectivă.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 dispune următoarele:

Art. 18

(1) Secretarul general și secretarul general adjunct sunt înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii.

(2) Secretarul general și secretarul general adjunct coordonează buna funcționare a compartimentelor administrative ale Ministerului și a activităților cu caracter funcțional din cadrul acestuia, asigură legătura operativă dintre ministru și conducătorii compartimentelor administrative din Minister și unitățile subordonate. De asemenea, îndeplinesc și celelalte atribuții prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Secretarul general adjunct coordonează Programul național de consolidare a infrastructurii instanțelor de judecată aflate în municipiile reședință de județ și Programul «Cartierul pentru Justiție – complex urbanistic destinat sediilor unor instituții aparținând sistemului judiciar».

(4) În cazurile în care secretarul general se află în concediu sau în imposibilitatea exercitării funcțiilor sale, este înlocuit de secretarul general adjunct sau ministrul poate numi prin ordin un înlocuitor temporar pentru perioada respectivă”.

 

Art. 19 din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 prevedea faptul că secretarii de stat, secretarul general și secretarii generali adjuncți emit dispoziții și rezoluții scrise.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 dispune următoarele:

Art. 19

Secretarii de stat, secretarul general și secretarul general adjunct emit dispoziții și rezoluții scrise”.

 

Art. 20 alin. (1) din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 20 alin. (1) prevedea faptul că pe lângă ministru funcționează colegiul Ministerului, format din secretarii de stat, secretarul general, secretarii generali adjuncți, consilieri și conducătorii compartimentelor administrative.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20 alin. (1) dispune următoarele:

Art. 20

(1) Pe lângă ministru funcționează colegiul Ministerului, format din secretarii de stat, secretarul general, secretarul general adjunct, consilieri și conducătorii compartimentelor administrative”.

 

Art. 22 alin. (1) din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 alin. (1) prevedea faptul că Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcții, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, și compus din 397 de posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului și cele ale Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe (DIPFIE) și Direcției Naționale de Probațiune (DNP).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (1) dispune următoarele:

Art. 22

(1) Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcții, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, și compus din 403 posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului și cele ale Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe (DIPFIE) și Direcției Naționale de Probațiune (DNP)”.

 

Art. 363 din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

 

Noua reglementare

După art. 362, se introduce un nou articol, art. 363.

Potrivit noii reglementări, art. 363 dispune următoarele:

Art. 363

Institutul Național de Criminologie funcționează în subordinea Ministerului Justiției, ca organ de specialitate cu personalitate juridică, finanțat integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Justiției”.

 

Anexa nr. 1 din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa la respectiva hotărâre.

 

Anexa nr. 3 pct. III, poziția 4 din H.G. nr. 652/2009 (modificată prin H.G. nr. 14/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 3 pct. III, poziția 4 dispune următoarele:

4. Institutul Național de Criminologie – 20”.

H.G. nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției – modificări (H.G. nr. 14/2017) was last modified: ianuarie 17th, 2017 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter