Conferință [CUM A FOST] [UPDATE: Acreditare INPPA] Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a

1796       0

[CUM A FOST] [UPDATE: Acreditare INPPA] Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a 📅 25 februarie 2020 București [CUM A FOST] [UPDATE: Acreditare INPPA] Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a

Data 25 februarie 2020
Locația Aula Carol I, etaj 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, str. Ion Ghica, nr. 4, Sector 3, București.

Grupul editorial Universul Juridic și Camera de Comerț și Industrie București au organizat marți, 25 februarie 2020, cea de-a VIII-a ediție „Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România?”.

Evenimentul s-a desfășurat în Sala Ștefan Cerchez a Palatului Camerei de Comerț și Industrie București.

Potrivit Barometrului Forței de Muncă realizat de PwC, în ultimii 10 ani, populația totală a României a scăzut cu 4,8%, în timp ce resursele de muncă cu 9%, una dintre cele mai mari rate din UE. La 1 ianuarie 2018, populația activă civilă era de 8,71 milioane persoane, reprezentând 44.7% din populația rezidentă a țării. Din totalul persoanelor active, 54.7% erau de sex masculin, iar 45.3% erau de sex feminin.

 

Populația ocupată civilă era de 8,37 milioane persoane, din care salariați 5,36 milioane persoane. Cei mai mulți salariați lucrau în sectorul serviciilor (3,33 milioane persoane), iar în industrie și construcții erau ocupate 1,9 milioane persoane. În 2018, rata de ocupare a populației în vârstă de muncă (15-64 ani) a fost de 64,8%, având valori mai ridicate pentru bărbați (73,2%, față de 56,2% pentru femei).

 

Veștile sunt însă îngrijorătoare: un milion de tineri lipsesc din statistici. Deși sunt apți de muncă, în putere, nu apar nici ca studenți, nici ca angajați. Constatarea este oficială. Mai grav, un studiu ne arată că, în următorii cinci ani, România va avea nevoie de peste jumătate de milion de persoane în plus pe piață.

 

Din păcate, și forța de muncă necalificată a crescut în ultimii ani. Deficitul de forță de muncă mediu calificată se va accentua în următoarea perioadă dacă nu se face ceva concret pentru dezvol­tarea învățământului profesional și a uceniciei.

Actualul Executiv a avut și are ținte foarte ambițioase pentru stimularea creării de noi locuri de muncă și pentru ca angajații să primească salarii decente și motivante, care să stopeze migrația forței de muncă în statele bogate. România a pierdut peste 3 milioane de oameni (în general forță de muncă bine calificată – medici, profesori, ingineri, maiștri, muncitori, constructori etc.) după 1990.

Alături de reducerea birocrației și a corupției, de diminuarea fiscalității și dezvoltarea infrastructurii, flexibilizarea pieței muncii este o cerință majoră a companiilor românești și multinaționale.

Angajatorii din România se confruntă cu cel mai acut deficit de talente raportat vreodată în țara noastră, conform unei noi cercetări ManpowerGroup lansate chiar înainte de întâlnirea liderilor erei digitale, la Forumul Economic Mondial de la Davos.

86% dintre angajatorii români chestionați pentru ediția 2019 a Studiului privind Deficitul de Talente declară că întâmpină dificultăți în ocuparea posturilor vacante, față de 81% în 2018.

În cadrul Forumului Dreptului Muncii au fost prezentate realități punctuale, cazuri concrete, soluții de ameliorare a pieței, de angajare și recrutare.

 

Dna judecător Alma Manuela Ciornei, de la Secția a VIII-a a Tribunalului București, a vorbit celor prezenți despre Timpul de muncă vs. timpul de odihnă”, delimitând clar ce înseamnă ore suplimentare, lucrul peste program și în weekend, cum se acordă sporurile, cum este normată și plătită munca suplimentară din perioada sfârșitului de săptămână sau a sărbătorilor legale, inclusive cele religioase.

 

Prof. univ. dr., av. Magda Volonciu, Fondator și Managing Partner în cadrul cabinetului „Magda Volonciu și Asociații”, s-a referit la provocările digitalizării în cadrul raporturilor de muncă, la telemuncă (munca de acasă sau de la distanță), la felul în care tehnologiile emergente (Inteligența Artificială, Machine Learning, Internet of Things, Robot Automation etc.) schimbă profund datele problemei în piața muncii. S-a discutat amănunțit și aplicat despre provocări și despre riscuri, despre ceea ce ar trebui să fie stipulat clar în regulamentele de ordine interioară ale companiilor care permit angajaților să lucreze de la distanță, dar să-și folosească și terminale mobile personale în relațiile de muncă.

 

Adrian Ionescu, Șef Serviciu Operatori Economici, Direcția Învățământ Dual, Ministerul Educației și Cercetării, a adus în atenția asistenței noutăți privind învățământul dual, explicând ce se oferă absolvenților de gimnaziu pe parcursul celor trei ani de instruire într-un astfel de sistem, cum se implică operatorii economici parteneri, care sunt facilitățile și beneficiile pentru angajatori, care sunt perspectivele celor 6.961 de elevi înscriși în clasa a IX-a în acest sistem în anul școlar 2019-2020.

 

Virgil Ion, Șef Serviciu Managementul Informației și Registre Naționale din cadrul Autorității Naționale pentru Calificări, a vorbit celor prezenți despre proiectele cu finanțare europeană derulate de ANC, despre piramida competențelor și abilităților, despre competențele din domeniile tehnice și dialogul cu instituțiile de învățământ.

Cristian Pârvan, Președintele Patronatului PIAROM, s-a referit la prefacerile din domeniul Dreptului muncii în epoca inteligenței artificiale, iar Andra Gherasim, avocat colaborator în cadrul Casei de Avocatură „Cobuz și Asociații”, a discutat pe larg despre avantajele de care beneficiază angajatorii la încadrarea de personal din anumite categorii. Grație acestei intervenții, audiența a putut afla detalii despre felul în care companiile pot să solicite stimulente financiare de la stat, în măsura în care angajează șomeri, proaspăt absolvenți ai instituțiilor de învățământ, persoane cu handicap ori cu risc de marginalizare, dacă decid să angajeze ucenici, studenți pe perioada verii ș.a.

În final, Andrea Adamo, Director General al 3minutesjob, un start-up demarat cu fonduri europene, a prezentat sălii detalii privind platforma 3minutesjob.com, o platformă de recrutare făcută pentru cei care încearcă să acopere nevoile de forță de muncă din categorii out-of-the-box: persoane cu vârste de peste 45 de ani, persoane cu cazier, fără nicio calificare, cu dizabilități, mame care își îngrijesc copilul, dar vor și o activitate part-time etc.

Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a


[UPDATE: Acreditare INPPA] „Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza criteriilor de evaluare I.N.P.P.A.”

Camera de Comerț și Industrie București și Universul Juridic organizează conferința „Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a” , la data de 25 februarie 2020.

Evenimentul va avea loc în Aula Carol I, etaj 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, str. Ion Ghica, nr. 4, Sector 3, București.

În ultimii 10 ani, populația totală a României a scăzut cu 4,8%, în timp ce resursele de muncă cu 9%, una dintre cele mai mari rate din UE, se arată în Barometrul forței de muncă realizat de PwC.

Din păcate, forța de muncă necalificată a crescut în ultimii ani. Deficitul de forță de muncă mediu calificată se va accentua în următoara perioadă dacă nu se face ceva concret pentru dezvol­tarea învățământului profesional și a uceniciei.

Actualul Executiv a avut și are ținte foarte ambițioase pentru stimularea creării de noi locuri de muncă și pentru ca angajații să primească salarii decente și motivante, care să stopeze migrația forței de muncă în statele bogate. România a pierdut peste 3 milioane de oameni (în general forță de muncă bine calificată – medici, profesori, ingineri, maiștri, muncitori, constructori, etc.,) după 1990.

Alături de reducerea birocrației și a corupției, de diminuarea fiscalității și dezvoltarea infrastructurii, flexibilizarea pieței muncii este o cerință majoră a companiilor românești și multinaționale.

Angajatorii din România se confruntă cu cel mai acut deficit de talente raportat vreodată în țara noastră, conform unei noi cercetări ManpowerGroup lansate chiar înainte de intâlnirea liderilor erei digitale, la Forumul Economic Mondial de la Davos.

86% dintre angajatorii români chestionați pentru ediția 2019 a Studiului privind Deficitul de Talente declară că întâmpină dificultăți în ocuparea posturilor vacante, față de 81% în 2018.

În cadrul Forumului Dreptului Muncii vor fi prezentate soluții pentru reducerea șomajului în rândul tinerilor și pentru corelarea programei școlare cu cerințele pieței (învățământul profesional dual).

Forumul Dreptului Muncii va arăta câte litigii de muncă există în prezent pe rolul instanțelor și cât de afectat este bugetul instituțiilor de stat, al companiilor private și de stat care au fost date în judecată de foști angajați disponibilizați. În acest context, vom afla ce soluții propun avocații pentru soluționarea rapidă a conflictelor de muncă și pentru diminuarea pierderilor societăților private, precum și a instituțiilor și companiilor de stat. Totodată, vom arăta avantajele unor soluții sofware în domeniul resurselor umane. Concluziile evenimentului vor fi prezentate în revista Legal Magazin.

 

Audiență:

Manageri, antreprenori, directori juridici și de resurse umane din firme private, din societăți multinaționale, din companii și instituții de stat, reprezentanți ai Ministerului Muncii, Inspecției Muncii, ANOFM, avocați, magistrați, profesori de Dreptul Muncii, mediatori, experți în legislația muncii, ONG-uri, mass-media.

 

Teme de discuție:

Litigii de muncă – jurisprudență, restrospectivă a ultimilor doi ani;

Codul Muncii  – factor de echilibru pe piața muncii;

Dinamica pieței muncii la nivelul principalelor industrii angajatoare din România;

Noi reglementări în legislația muncii – ucenicia la locul de muncă, telemunca;

Disponibilitatea și competența resurselor umane;

Perspectivele angajării de forță de muncă în următorii ani;

Viitorul învățământul profesional dual în România;

Soluții software în domeniul resurselor umane.

 

Propuneri vorbitori:

Alma Manuela Ciornei, Judecător, secția a VIII-a, Tribunalul București – Timpul de muncă / timpul de odihnă

Prof. univ. dr., av. Magda Volonciu – Provocările „digitalizarii” în cadrul raporturilor de munca

Adrian Ionescu, Șef Serviciu Operatori Economici, Direcția Învățământ Dual, Ministerul Educației și Cercetării – Învățământul dual

Virgil Ion, Șef Serviciu Managementul Informației și Registre Naționale

Cristian Pârvan, Președinte, PIAROM – Dreptul muncii în epoca inteligenței artificiale

Andra Gherasim, avocat colaborator, Cobuz și Asociații – Avantajele de care beneficiază angajatorii la încadrarea de personal din anumite categorii

Andrea Adamo, Director General, 3minutesjob – 1st jobbers – Investim în ei, investim în noi

 

Agendă:

09,00-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee

09,30-11,30: Sesiunea I

Alma Manuela Ciornei, Judecător, secția a VIII-a, Tribunalul București – Timpul de muncă / timpul de odihnă

Prof. univ. dr., av. Magda Volonciu

Adrian Ionescu, Șef Serviciu Operatori Economici, Direcția Învățământ Dual, Ministerul Educației și Cercetării – Învățământul dual

11,30-12,00: Business networking coffee break

12,00-14,00: Sesiunea a II-a

Nicolae Postăvaru, Vicepreședinte, Autoritatea Națională pentru Calificări – Piramida competențelor

Cristian Pârvan, Președinte, PIAROM – Dreptul muncii în epoca inteligenței artificiale

Andra Gherasim, avocat colaborator, Cobuz și Asociații – Avantajele de care beneficiază angajatorii la încadrarea de personal din anumite categorii

Andrea Adamo, Director General, 3minutesjob – 1st jobbers – Investim în ei, investim în noi

 

Taxa de participare este de 300 de lei + TVA și include:

– Participarea la toate sesiunile evenimentului;

– Participarea la pauzele de cafea și la prânz;

– Documentația oficială a evenimentului și acces la prezentările speakerilor;

– Acces la Abonamentul Premium Universul Juridic pe o perioadă de 3 luni.

 






 

Contact:

Roxana Biga, Project Manager; 0733.674.555, roxana.biga@universuljuridic.ro

Mircea Fica, Editor, 0732.903.216, mircea.fica@universuljuridic.ro

Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744.656.568,  cristian.pavel@universuljuridic.ro

 

* Persoanele care au achitat taxa de participare, dar care, din motive obiective, nu mai pot participa la conferință, pot solicita returnarea banilor, cu cel puțin două zile (48 de ore) înaintea evenimentului, la adresa de e-mail: conferintele@universuljuridic.ro.
Solicitările ulterioare nu vor fi luate în calcul, având în vedere costurile logistice aferente manifestării. Mulțumim pentru înțelegere.


* Având în vedere prevederile legale în materia protecției datelor cu caracter personal, vă informăm că la evenimentul la care urmează să participați există posibilitatea să se realizeze filmări/fotografii. Totodată, este posibil ca aceste materiale să fie transmise live și în reluare pe universuljuridic.ro, precum și promovate pe site-urile și pe rețelele noastre de socializare – Facebook, Twitter, Google+ și Instagram.

Prin completarea prezentului formular, prin plata taxei de participare și prin participarea dumneavoastră la eveniment, vă exprimați acordul față de filmarea/fotografierea și posibila apariție a imaginii dumneavoastră în materialele filmate/fotografice, destinate diseminării pe canalele arătate.

[CUM A FOST] [UPDATE: Acreditare INPPA] Forumul Dreptului Muncii; Cu cine modernizăm România? Ediția a VIII-a was last modified: februarie 28th, 2020 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: