Formularul 112

5 feb. 2018
Vizualizari: 1208

Ordinul ministrului finanțelor publice, al ministrului muncii și justiției sociale și al ministrului sănătății nr. 1209/999/180/2018 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (*intrare în vigoare: 2 februarie 2018, M. Of. nr. 101/2 feb. 2018)

Prin acest ordin se aprobă modelul și conținutul formularului 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”.

Față de varianta anterioară, noul formular a fost actualizat potrivit modificărilor aduse Codului fiscal începând cu data de 1 ianuarie 2018, în sensul trecerii contribuțiilor de la angajator la angajat și introducerii contribuției asigurătorii de muncă la nivelul angajatorului. S-au actualizat corespunzător și anexele și nomenclatoarele aferente formularului 112.

Termenele și condițiile de depunere a formularului au rămas neschimbate.

Formularul 112 se completează și se depune prin mijloace electronice de depunere la distanță de către:

a) persoane fizice sau juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;

b) ANOFM (prin agențiile de ocupare a forței de muncă județene și a municipiului București), CNAS (prin casele de asigurări de sănătate subordonate), unități trimițătoare pentru personalul român trimis în străinătate în misiune permanentă sau temporară;

c) persoane fizice, cetățenii altor state sau apatrizii pe perioada în care au domiciliul sau reședința în România și care obțin în România venituri sub formă de salarii sau asimilate de la angajatori din state ce nu intră sub incidența legislației europene în domeniul securității sociale și a acordurilor de securitate socială la care România este parte;

d) persoane fizice care obțin venituri sub formă de salarii și asimilate pentru activitatea desfășurată la misiunile diplomatice și posturile consulare acreditate în România ori la reprezentanțele din România ale persoanelor juridice străine;

e) persoane fizice care obțin în România venituri sub formă de salarii sau asimilate de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România și care datorează contribuții sociale obligatorii pentru salariații lor;

f) persoane fizice care obțin în România venituri sub formă de salarii sau asimilate și/sau din activități independente atât din România, cât și din state membre UE, SEE și Confederația Elvețiană pentru care autoritățile competente au stabilit că pentru veniturile realizate în afara României se aplică legislația în domeniul contribuțiilor sociale din România.

Prevederile acestui ordin se aplică începând cu obligațiile declarative aferente lunii ianuarie 2018 (veniturile realizate pentru activitatea desfășurată începând cu 1 ianuarie 2018) .

Formularul 112 was last modified: februarie 5th, 2018 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: