Executarea mandatului european de arestare în lipsa consimțământului la predare. Efectele retragerii contestației formulate împotriva hotărârii de predare

25 apr. 2025
Vizualizari: 330
  • Legea nr. 302/2004: art. 104 alin. (9)
  • Legea nr. 302/2004: art. 109 alin. (1)
  • Legea nr. 302/2004: art. 110 alin. (2)
  • NCPP: art. 275 alin. (3)
  • NCPP: art. 415 alin. (1)
  • NCPP: art. 425^1 alin. (3)

Prin sentința penală nr. 66/FCJI din data de 13 iunie 2024, pronunțată de Curtea de Apel Iași – noul C. proc. pen.., secția penală și pentru cauze cu minori, în dosarul nr. x/2024, s-a admis sesizarea formulată de Tribunalul Civil și de Instrucție nr. 3 din Quart de Poblet – Valencia – Spania, în dosarul cu număr de referință x (înainte procedura preliminară 427/22 a Tribunalului nr. 1 din Quart de Poblet), pentru executarea mandatului european de arestare din data de 22.02.2024, în dosarul cu nr. de referință x (înainte procedura preliminară 427/22 a Tribunalului nr. 1 din Quart de Poblet) cu privire la persoana solicitată A., aflată în stare de arest în Centrul de Reținere și Arest Preventiv din cadrul I.P.J. Iași.

(I.C.C.J., s. pen., decizia nr. 502 din 2 iulie 2024)


 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În baza dispozițiilor art. 104 alin. (9) și (13) din Legea nr. 302/2004, modificată, s-a menținut starea de arest a persoanei solicitate A., aflată în stare de arest în Centrul de Reținere și Arest Preventiv din cadrul I.P.J. Iași, pentru o durată de 30 de zile, începând de la data de 13.06.2024 până la data de 12.07.2024 inclusiv, în vederea predării.

În baza dispozițiilor art. 275 alin. (6) C. proc. pen.., suma de 1000 RON, reprezentând parte din onorariul apărătorului desemnat din oficiu pentru persoana solicitată (până la prezentarea apărătorului ales), a fost avansată din fondurile Ministerului de Justiție și a rămas în sarcina statului (delegație nr. x din 24.05.2024, emisă de Baroul Iași).

În baza art. 275 alin. (3) C. proc. pen.., cheltuielile judiciare ocazionate de soluționarea prezentei cauze au rămas în sarcina statului.

Împotriva acestei sentințe penale a formulat contestație persoana solicitată A., cauza fiind înregistrată pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție, secția penală la data de 26 iunie 2024 și repartizată aleatoriu pentru termenul de judecată de astăzi, 02 iulie 2024.

În ședința de la această dată, contestatorul persoana solicitată A., având personal cuvântul, a precizat că își retrage calea de atac formulată împotriva sentinței penale nr. 66/FCJI din data de 13 iunie 2024, pronunțată de Curtea de Apel Iași – noul C. proc. pen.., secția penală și pentru cauze cu minori.

Fiind pusă în discuția contradictorie a părților cererea contestatorului persoana solicitată A. prin care precizează că își retrage calea de atac, apărătorul desemnat din oficiu pentru acesta și reprezentantul Ministerului Public au solicitat să se ia act de retragerea contestației.

Înalta Curte constată că potrivit art. 110 alin. (2) din Legea nr. 302/2004, republicată, privind cooperarea judiciară internațională în materie penală, hotărârea prevăzută la art. 109 alin. (1) poate fi atacată cu contestație în termen de 5 zile de la pronunțare, cu excepția cazului în care persoana solicitată consimte la predare, când hotărârea este definitivă.

Potrivit art. 425^1 alin. (3) C. proc. pen.., contestația se depune la judecătorul de drepturi și libertăți, judecătorul de cameră preliminară sau, după caz, la instanța care a pronunțat hotărârea care se atacă și se motivează până la termenul stabilit pentru soluționare, dispozițiile art. 415 aplicându-se în mod corespunzător.

Conform art. 415 alin. (1) C. proc. pen.., până la închiderea dezbaterilor la instanța de apel, persoana vătămată și oricare dintre părți își pot retrage apelul declarat. Retragerea trebuie să fie făcută personal de parte sau prin mandatar special (…). Declarația de retragere se poate face fie la instanța a cărei hotărâre a fost atacată, fie la instanța de apel.

În lumina dispozițiilor legale mai sus citate, Înalta Curte, văzând, pe de o parte, cererea formulată de persoana solicitată, aceasta reprezentând manifestarea unilaterală de voință a părții, iar pe de altă parte, că exercitarea oricărei căi de atac este guvernată de principiul disponibilității, încât partea care a exercitat o cale de atac, fie ordinară, fie extraordinară, poate să și-o retragă până la închiderea dezbaterilor, va lua act de retragerea contestației declarată de persoana solicitată A. împotriva sentinței penale nr. 66/FCJI din data de 13 iunie 2024, pronunțată de Curtea de Apel Iași – noul C. proc. pen.., secția penală și pentru cauze cu minori, în dosarul nr. x/2024.

Onorariul cuvenit apărătorului desemnat din oficiu, în cuantum de 1163 RON, va rămâne în sarcina statului.

Cheltuielile judiciare vor rămâne în sarcina statului.

Onorariul cuvenit interpretului de limbă rusă se vor avansa din fondul Înaltei Curți.

Sursa informației: www.scj.ro.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Executarea mandatului european de arestare în lipsa consimțământului la predare. Efectele retragerii contestației formulate împotriva hotărârii de predare was last modified: aprilie 24th, 2025 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Noutati editoriale

  • Noutati editoriale ujmag
Vezi tot

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.