Emisiunea 3 „Insolvența la ea acasă” – Av. drd. Cătălin Andrei Dascăl, Președintele Filialei UNPIR București: Provocări și proiecte la nivelul UNPIR Filiala București

9 mai 2018
Vizualizari: 1795
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

[…]

Nicolae Cîrstea: Pretextul acestei emisiuni îl reprezintă ultimul eveniment pe care Camera București l-a organizat de curând, la Hotel Marriott din București: Adunarea Generală – un  eveniment pe care îl organizați în fiecare an, unde aveți invitați și din alte profesii, nu numai din profesia de practician în insolvență, povestiți-ne un pic despre tradiția acestui eveniment și despre evenimentul din acest an.

Cătălin Andrei Dascăl: Într-adevăr, am avut pe 20 aprilie Adunarea Generală a membrilor Filialei București a UNPIR. Este o Adunare generală pe care o organizăm anual, este momentul în care ne întâlnim cu colegii noștri și le prezentăm ceea ce am realizat din câte ne-am propus în anul anterior și ceea ce ne propunem pentru viitorul an.

Deși este un eveniment anual, uzual, anul acesta a avut o încărcătură deosebită, pentru că este un an important 2018, nu numai pentru noi practicienii în insolvență, pentru toți românii. Este Centenarul Marii Uniri și am vrut ca noi, practicienii din Filiala București, și, bineînțeles toți ceilalți colegi practicieni în insolvență, să sărbătorim acest eveniment și să-i acordăm prioritatea și importanța cuvenite. Totodată, această adunare a fost prilejul de a sărbători încă un eveniment, respectiv optsprezece ani de la înființarea Filialei București – aceasta s-a înființat pe 15 aprilie 2000…

Nicolae Cîrstea: Adică o dublă aniversare.

Cătălin Andrei Dascăl: Și atunci a fost o dublă aniversare, cu ocazia întrunirii anuale a membrilor din Filiala București.

Nicolae Cîrstea: […] L-ați avut invitat ape domnul Adrian Majuru.

Cătălin Andrei Dascăl: Da am avut mai mulți invitați, printre care, am fost onorați să-l avem și pe domnul dr. Adrian Majuru, care este managerul Muzeului Municipiului București și care a avut o prezentare extrem de interesantă, realizată de dumnealui tocmai pentru sărbătorirea Centenarului. Ne-am bucurat pentru că a vrut să o împărtășească și cu noi și a venit foarte bine în cadrul Adunării pentru că, așa cum probabil veți arăta din discursul domnului Majuru și din filmuleț (n.r. universuljuridic.ro a realizat un material video al Adunării Generala e Filialei UNPIR București 2018), a arătat cât de importante au fost profesiile liberale la constituirea statului român modern și la evoluția acestuia, ceea ce ne-a făcut și pe noi să fim mândri pentru că și noi, practicienii în insolvență, reprezentăm o parte a profesiilor liberale. Noi avem o dublă aplecare, atât juridică – și ne apropiem foarte bine de avocați, foarte mulți dintre noi, inclusiv eu, suntem avocați, dar și economică – și ne ducem spre partea de profesie liberală pentru că, statistic, economiștii sunt într-un număr mai mare în…

Nicolae Cîrstea: Și prin natura activității.

Cătălin Andrei Dascăl: Da, în ceea ce înseamnă numărul total de practicieni la nivelul României.

👍Vezi și: Cum a fost la Adunarea Generală a membrilor Filialei București a UNPIR – 20 aprilie

[…]

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Cătălin Andrei Dascăl: Trebuie să înțelegem că, noi profesiile liberale, și, aici cu predilecție discutând de practicienii în insolvență pentru că ei sunt tema emisiunii, avem o responsabilitate majoră în tot ceea ce facem, pentru că ce facem noi cu acele societăți care din circumstanțele date, ajung să aibă această stare patrimonială de insolvență – și trebuie să fie redresate, dacă se poate, dacă nu, trebuie să-și urmeze cursul procedural – tot ce facem noi se răsfrânge, atât pe orizontală, cât și pe verticală, în mediul de afaceri și din mediul de afaceri, mai departe, către oameni. Sunt companii care au salariați, unele mai mulți, alte mai puțini, sunt companii care au legături cu alte companii, iar acele companii, la rândul lor sunt afectate în mod direct și acele companii, la fel au personalul lor. Deci, ceea ce facem noi ca și profesie este foarte important și responsabilizează.

[…]

Nicolae Cîrstea: Vorbea domnul președinte despre acest Split TVA. Cum sunt lucrurile la Filiala București? V-a afectat foarte mult? S-au reglat între timp lucrurile, de când a intrat în vigoare?

Cătălin Andrei Dascăl: Afectează în egală măsură toți practicienii în insolvență pentru că vizează toate societățile care se află în procedură de insolvență. La nivel de filială, cu sprijinul Uniunii, aceasta prin Consiliul Național de conducere a elaborat un ghid de aplicare a acestui Split TVA. Noi am venit în sprijinul colegilor noștri, în sensul că am preluat acest ghid. Este publicat pe site-ul nostru și poate fi ușor de găsit, de aceea, pe această cale, anunț colegii că dacă au dificultăți, pot studia și acest ghid pe site-ul nostru.

Problemele care se nasc în mod concret, sunt însă probleme de practică, pentru că acest Split TVA are două efecte principale imediate: unul, costuri suplimentare – pentru că toate băncile au fost de acord și sunt în continuare de acord ca acest cont pentru TVA să fie un cont nepurtător de comisioane. Sunt doar câteva bănci care au acceptat acest lucru și este greu în practică, dacă aveai cumva deschis contul de insolvență la o bancă neacceptantă și utilizează un astfel de cost suplimentar. Chiar dacă ai sau nu ai venituri corespunzătoare, în procedură, acest cont trebuie să existe. Se naște această dificultate de a schimba contul la o altă bancă, lucru care pentru ușurința activității noastre nu ar fi trebuit să fie, pentru că noi trebuie să ne preocupăm de altceva, nu de aceste lucruri. Iar din altă perspectivă, naște și o problemă de chash-flow în ceea ce privește acele societăți, aflate în procedura de insolvență, și care desfășoară activitate. Știu că se încearcă, la nivel de Uniune să găsim o soluție, împreună cu reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice, să vedem cum am putea rezolva această chestiune a aspectului TVA, să sperăm că se va întâmpla, cât mai repede, dar oricum fiind recent introdus, discutăm de introducerea lui în acest an, mi-e greu să cred că se va putea modifica concret ceva, mai repede de un an de aplicabilitate, ca să se vadă, în mod categoric, care au fost efectele introducerii acestui Split TVA, efecte pe care le vom putea analiza și studia, abia în anul 2019.

[…]

Nicolae Cîrstea: Domnule președinte Cătălin Dascăl, aveți în vedere așadar, de interes imediat și chiar de urgență această intrare în vigoare a Regulamentului privind GDPR, care afectează inclusiv profesia dumneavoastră și membrii filialei dumneavoastră, proiecte cu privire la aceste evenimente, în colaborare cu CECCAR (n.r. Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România) și ASE (n.r. Academia de Studii Economice) București, care ar mai fi alte chestiuni importante pe care ați dori să le împărtășiți?

Cătălin Andrei Dascăl: Încercăm să ne aglomerăm cât mai mult agenda la nivel de conducere a Filialei București, pentru că doar așa putem să venim în sprijinul colegilor noștri și să arătăm cu adevărat ce presupune această profesie și cât de importantă este. E greu să imaginezi astăzi o societate economică, fără să existe practicienii în insolvență și procedura insolvenței.

Alt proiect în care suntem angrenați în aceste moment este un proiect mai vechi. Speram să-l punem în aplicare, să-l implementăm în acest an, dar exact protecția datelor cu caracter personal, ne-a împiedicat, la acest moment. Este vorba de un protocol cu Direcția de Impozite și Taxe Locale, Sector 2. Sperăm ca după ce-l implementăm să-l ducem la nivelul Municipiului București, cu toate sectoarele.

Și ce presupune acest protocol? Presupune furnizare din partea Direcția de Impozite și Taxe Locale către practicianul în insolvență a unui utilizator și o parolă, care să-i dea posibilitatea să intre practic în baza de date a Primăriei Sector 2 și să vadă dacă o anumită societate, debitor în insolvență, are sau nu are, bunuri în patrimoniu.

Acest protocol a fost menit și va fi de natură să scurteze foarte mult timpul de lucru în procedură, pentru că o adresă scrisă către DITL – care dacă au fost foarte multe, evident că nu au cum să răspundă foarte repede, durează – poate, fi înlocuită cu o simplă accesare a site-ului, cu acest utilizator și parolă și poți să vezi, datele despre acea societate. Însă ca să intrăm în posesia parolei, trebuie să furnizăm date cu caracter personal, ceea ce înseamnă că de la toți membrii din București, care doresc acest lucru, trebuie să obținem consimțământ prealabil și aceasta ne-a blocat implementarea, dar sperăm să rezolvăm cât de repede, primind consimțământ.

[…]


Timp de 3 ani am spus în paginile revistei „Legal Point” poveștile de viață ale personalităților din lumea juridică, academică și culturală.

Printr-un proiect marca „Universul Juridic”, povestea merge mai departe!

Astfel, am lansat seria „Profesioniștii Legal Point” sub egida căreia organizăm emisiunea „Insolvența la ea acasă”, realizată de Editura Universul Juridic în parteneriat cu Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență. Cele două entități au încheiat de curând un parteneriat mai complex, care cuprinde, pe lângă realizarea în parteneriat a acestei emisiuni, promovarea evenimentelor profesiei, puncte de vedere exprimate în cadrul unor interviuri video preluate de către Editura Universul Juridic și promovate pe canalele sale, realizarea unei colaborări pe partea de comunicare, organizarea în parteneriat a unor evenimente, alături de editarea revistei Phoenix.

Ne propunem ca prin intermediul acestei emisiuni să clarificăm anumite aspecte care sunt importante pentru profesia de practician în insolvență, să intrăm în amănunte cu privire la chestiunile cele mai presante pe care colegii practicieni în insolvență le au în desfășurarea activității lor, sperând ca temele și subiectele acestor emisiuni să suscite interesul nu numai al profesiei, dar poate chiar și al comunității mai largi a juriștilor.

Emisiunea a avut loc, marți, 8 mai 2018, începând cu ora 17.00 pe canalele binecunoscute: www.universuljuridic.ro, Facebook, YouTube, dar și pe site-ul Uniunii: www.unpir.ro și a fost moderată de către domnul Nicolae Cîrstea, președintele Editurii Universul Juridic.

Invitat special a fost domnul av. drd. Cătălin Andrei Dascăl, Președintele Filialei UNPIR București.

Tema emisiunii a fost: „Provocări și proiecte la nivelul UNPIR Filiala București”.

Seria „Profesioniștii Legal Point” va fi transmisă în direct pe www.universuljuridic.ro.

Emisiunea 3 „Insolvența la ea acasă” – Av. drd. Cătălin Andrei Dascăl, Președintele Filialei UNPIR București: Provocări și proiecte la nivelul UNPIR Filiala București was last modified: mai 10th, 2018 by Universul Juridic

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: