Formularele, cererile și informațiile aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate în Punctul de contact unic electronic

6 oct. 2016
Vizualizari: 1352

 

Toate informațiile și modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de marți, 4 octombrie. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal.

Reprezentanții Guvernului, ai ministerelor și ai Agenției pentru Agenda Digitală a României (care gestionează PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea și administrarea informațiilor din portal, modalitatea de comunicare și interacțiune cu cetățenii.

Întâlnirea a marcat lansarea oficială a noului portal și finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituție în parte, metodele prin care vor fi publicate informațiile pe platformă și administratorii care vor răspunde de publicarea informațiilor.

În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătățită și performantă, se pot vizualiza și descărca informații cu privire la procedurile de obținere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluționare, formularele și actele normative care reglementează procedura.

Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghișeu pentru depunerea lor.

PCUe va conține formularele, procedurile și legislația actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului și de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informațiile, iar utilizatorii vor putea să își exprime părerea cu privire la funcționalitățile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacțiune ale cetățenilor cu administrația publică.

Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administrației, astfel încât cetățenii să vizualizeze, dar și să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.

După 6 ani, această platformă și-a modificat interfața, pentru a fi mai accesibilă și mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire și se află într-un stadiu avansat în ceea ce privește desemnarea administratorilor și a operatorilor, definitivarea conturilor și publicarea informației.

Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea instituțiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor și a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.

Sursa informației

Formularele, cererile și informațiile aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate în Punctul de contact unic electronic was last modified: octombrie 6th, 2016 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: