Declarațiile de presă susținute de ministrul justiţiei, Raluca Prună, şi de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, la finalul ședinței de guvern de ieri

11 mart. 2016
Vizualizari: 1017

Dan Suciu, purtător de cuvânt al guvernului: Bună seara, mulțumesc de prezență. O să avem o prezentare a unei hotărâri de guvern pe care o susține doamna ministru Raluca Prună și apoi, sigur, întrebări pentru doamna ministru. Voi continua eu cu agenda ședinței de guvern, doamna ministru vă rog.

Raluca Prună: Vă mulțumesc, bună seara. Astăzi, Guvernul a adoptat, printr-o hotărâre de guvern, Regulamentul pentru aplicarea Legii 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate. Știți că legea aceasta a fost adoptată în februarie 2014, dată la care trebuia să fie adoptat și regulamentul. Și iată că astăzi, la capătul a 25 de luni, avem un regulament care este legislația secundară care va face posibilă o aplicare corectă a Legii nr. 254. Nu am să intru în detaliile acestui regulament, o să aștept întrebări dacă le aveți, vreau numai să spun că în ceea mă privește sunt foarte mulțumită de acest regulament; cred că rezultatul muncii unui grup de lucru în care au fost reprezentate mai multe instituții – Ministerul Justiției, ANP, Ministerul Sănătății, Ministerul de Interne, deci, rezultatul spun că este unul foarte, foarte bun.

Și aș vrea să mai fac o singură precizare, că în termen de cel mult trei luni de la data adoptării și publicării regulamentului vom avea și legislația terțiară, cum o numim noi, deci deciziile care trebuie elaborate, elaborate și adoptate la nivelul conducerii ANP și la nivelul conducerii Ministerului Justiției și a Ministerului de Interne, astfel încât, la capătul acestor maximum trei luni, vom avea toată legislația necesară pentru o corectă aplicare a legii și pentru o corectă executare a măsurilor privative de libertate.

Dan Suciu: Mulțumesc, dacă aveți întrebări pentru doamna ministru?

Reporter: Dacă ne puteți lămuri ce va face Guvernul, vorbeați acum două zile de ordonanță de urgență care va fi promovată de Executiv pe tema interceptărilor, având în vedere decizia Curții Constituționale. Mâine este CSAT, bănuiesc că așteptați CSAT. Și care este soluția pe care o are Ministerul Justiției în momentul de față?

Raluca Prună: Mulțumesc pentru întrebare. Păi ați spus, da –  și am spus și eu acum două zile – Guvernul a lucrat la o ordonanță de urgență, a făcut acest lucru împreună cu toate Parchetele, cu Ministerul Public, DIICOT și DNA și, într-adevăr, mâine avem CSAT, pentru că ne trebuie avizul CSAT. Și mâine seară Guvernul va adopta această ordonanță de urgență. Care este soluția? Și despre acest lucru am vorbit. România este astăzi în situația în care nu are altă infrastructură decât cea care este astăzi administrată de SRI, așa încât soluția pe care o propune Guvernul în ordonanța de urgență este, evident, folosirea infrastructurii care este a SRI, dar cu eliminarea oricărei intervenții umane din partea celor de la SRI și cu implicarea exclusivă a procurorului și a Poliției judiciare, adică a acelor organe care sunt de cercetare penală și care Curtea Constituțională a reținut că sunt singurele care pot să pună în executare astfel de măsuri de supraveghere.

Reporter: Deci, practic, prin această ordonanță de urgență veți detașa și numărul de polițiști pe care i-au solicitat cei de la DIICOT, DNA?

Raluca Prună: Nu, nu este locul acestei ordonanțe de urgență să detașeze efectiv procurori. Eu sper, dar discuțiile încă urmează a fi făcute împreună cu Ministerul de Interne, dar sper ca, imediat după adoptarea acestei ordonanțe de urgență, într-adevăr, să fim în măsură să avem un corp de poliție judiciară, un corp redus, dar, sigur, un corp care să fie la dispoziția procurorului și care să poată fi elementul uman pe care îl reclamă Curtea Constituțională în folosirea acestei infrastructuri existente, care este la SRI.

Dan Suciu: Aș vrea să fie clar: mâine seară avem o ședință specială de guvern, care va avea în discuție acest proiect de ordonanță. Sper că s-a înțeles.

Reporter: În acest context va fi necesară suplimentarea bugetelor pentru DNA și DIICOT?

Raluca Prună: Eu cred că deja procurorii-șefi și ai DNA și ai DIICOT au comunicat ieri că este necesară o majorare a bugetelor pe care le au, dar nu sunt în măsură acum să dau acest lucru ca pe un lucru cert. Însă este evident că punerea în acord a legislației pe care o avem acum cu decizia Curții Constituționale vine și cu niște costuri, nu poate veni fără costuri.

Reporter: Să înțeleg că nu mai trebuie cumpărată tehnică. Trebuie plătiți oameni sau angajați oameni.

Raluca Prună: Nu, acest lucru l-am spus și acum două zile, cred. Am spus că ceea ce facem prin ordonanță de urgență este ca la acest moment să punem în acord ceea ce avem ca legislație cu cerința Curții Constituționale și să folosim ceea ce avem. Și ce avem la acest moment este exclusiv infrastructura SRI. Am mai spus acum două zile că amploarea a ceea ce urmează a fi făcut este atât de mare încât trebuie să avem o dezbatere în societate și trebuie ca societatea să decidă dacă vrea să dubleze o asemenea infrastructură, astfel încât ea să fie, nu știu, la nivelul parchetelor, de exemplu, sau dacă este suficient să avem infrastructura SRI împreună cu garanțiile acestea despre care am spus de utilizare a personalului care nu este la SRI și care are, potrivit legii, competențe de cercetare penală.

Reporter: Și două precizări, vă rog frumos. Unu, cu SRI ați discutat? Ei sunt de acord să-și, să zicem, împartă tehnica cu polițiștii și procurorii? Și, doi, când sau de ce n-ați pus până acum ordonanța de urgență în transparență decizională și când o veți pune?

Raluca Prună: Răspunsul la prima întrebare este: da, evident că am discutat cu SRI, pentru că, așa cum am spus, ei sunt nu numai administratorii, dar ei sunt proprietarii acestei infrastructuri. Deci, da, în discuțiile pe care le-am avut pentru elaborarea acestei ordonanțe de urgență, după ce am discutat cu parchetele, am discutat, evident, și cu SRI. A doua întrebare era dacă…

Reporter: SRI să înțeleg că este de acord?

Raluca Prună: Da, SRI este de acord ca această infrastructură să fie folosită, în mod evident. Ați spus „a împărți infrastructura”. Vreau să fac o precizare: noi nu împărțim infrastructura, pentru că, după cum știți, SRI are competențe pe mandatele de siguranță națională, așa încât va fi foarte greu să o împărțim, în sensul de a spune avem, nu știu, zece servere, opt le iau eu, două îți rămân ție. Această soluție este o soluție exclusă. Noi vorbim de o infrastructură care are o anumită arhitectură care nu poate fi împărțită.

Reporter: Și de ce nu ați pus ordonanța de urgență în transparență decizională? Înțeleg că a ajuns deja la CSM.

Raluca Prună: De ce n-am pus-o în transparență decizională: unu, în primul rând că știți foarte bine că ordonanța de urgență tocmai din cauza caracterului de urgență nu este de regulă pusă în transparență decizională. Eu am făcut…

Reporter: Ba da.

Raluca Prună: Nu, nu există obligația de la lege, dar eu am făcut acest lucru atunci când am propus abrogarea dispoziției cu lucrările științifice. De ce n-am făcut-o acum? Este foarte simplu – pentru că noi am avut o decizie a Curții Constituționale publicată pe site-ul Curții de-abia ieri la ora 15. Și sigur că discutasem de principiu cu parchetele și cu SRI, dar noi n-aveam un draft pe care să-l putem pune în transparență decizională ieri la ora 13. A trebuit să vedem decizia, să ne uităm în elementele ei de detaliu și spun că numai astăzi la prânz am avut o versiune, când am și trimis la CSM o versiune care putea fi comunicată. Am considerat, ca ministru, unu, că nu am această obligație și, doi, mi-am luat riscul de a nu o pune în transparență decizională pentru că urmează să primesc un aviz al CSM. Deci, tehnic vorbind, ea mai poate fi modificată și urmează, desigur, să primim și un aviz al CSAT. Deci nu este un act. În mod normal ar fi trebuit să fie pus în transparență după ce primim și avizul CSAT, însă, dată fiind urgența, nu avem când. Aș putea să pun pentru cinci minute, probabil, mâine seară, dar nu va fi serios și suficient.

Reporter: Decât deloc…

Raluca Prună: Bun, atunci promit că o s-o pun pe site-ul ministerului mâine pentru cinci minute, imediat ce primesc avizul CSAT și am o variantă care este agreată, care primește avizele, potrivit legii, și de la CSAT și, înainte de asta, și de la CSM.

Reporter: Vorbeați de o dublare și o dezbatere în ceea ce privește o posibilă dublare a tehnicii în momentul de față folosite de SRI, o dezbatere cu societatea civilă. Eu vă întreb: cum ar putea societatea civilă să știe câte butoane sunt necesare procurorilor sau ofițerilor SRI, după caz, astfel încât să participe activ la o asemenea discuție?

Raluca Prună: Nici eu nu am un răspuns la această întrebare și tocmai pentru asta cred că trebuie să facem o dezbatere. Cred că, așa cum trebuie să facem un studiu de impact pentru absolut orice lege pe care o adoptăm în această țară, tot așa, și aici trebuie să facem o dezbatere. Și numai la momentul la care dezbatem vom putea ști ca să vă citesc câte butoane sunt necesare. Dar aș vrea să mai spun un lucru care este destul de important despre această infrastructură. Să știți că ea nu este complet necunoscută celor care fac cercetare penală și nu este necunoscută nici judecătorilor care aplică și care înfăptuiesc justiția. În 2011 și 2012, judecători ai Înaltei Curți au fost și au văzut care este această infrastructură, deci la limită putem avea o idee despre magnitudinea infrastructurii, dar numărul de butoane nu cred că vi-l poate spune nimeni la acest moment.

Reporter: Era o chestiune de…

Raluca Prună: Retorică, am înțeles. Tot retoric și metaforic am răspuns și eu.

Reporter: Încă o întrebare: în ceea ce privește serverele și consolele care sunt la SRI, potrivit hotărârii CSAT din 25 martie 2008, în momentul de față au avut loc discuții și cu furnizorii de telefonie mobilă care au acces, evident, și invers la aceste…?

Raluca Prună: Eu nu vă pot da un răspuns la această întrebare. Eu personal…, deci Ministerul Justiției nu a avut asemenea discuții cu furnizorii, dar, în ultimă, instanță furnizorii au obligația să asigure punerea în executare a unor asemenea mandate și cred că pentru ei este irelevant faptul că o face o structură a statului sau altă structură a statului. Și de aceea nu am considerat necesar că este cazul să discutăm cu ele. Pentru ele nu se întâmplă absolut nimic, nimic nu se schimbă. Cererea le va veni, indiferent că cel care introduce datele unui mandat este polițist de poliție judiciară, procuror sau ofițer SRI. Acum este clar că nu poate fi ofițer SRI. Dar ceea ce vine pe flux, la furnizor, este absolut același lucru, nimic nu se schimbă pentru furnizor, care continuă să aibă obligația să livreze în baza unui mandat ceea ce are de livrat.

Reporter: Mă gândeam că mâine ar urma ca în cadrul CSAT să revină asupra acestei hotărâri și, evident, să fie incluși și procurorii, de această dată, și nu reprezentanții SRI, care în momentul de față, dețin în mod legal accesul la aceste console. Prin urmare ar trebui și…

Raluca Prună: Îmi cer scuze că vă întrerup, prin efectul însuși al ordonanței, o să vedeți mâine ordonanța, ceea ce ne-am asigurat este ca accesul este exclusiv al procurorului și al polițistului, deci al acelor organe care sunt definite ca atare în legea de procedură penală pe care o avem, ca organe de cercetare penală. Și nu facem altceva decât să urmăm ceea ce Curtea Constituțională ne-a cerut. Mulțumesc.

Dan Suciu: Mulțumesc, încă o întrebare, vă rog.

Reporter: Doamna ministru, în condițiile în care spuneați chiar dvs. că atât procurorii șefi de la DNA cât și de la DIICOT au făcut niște estimări cu privire la costurile suplimentare în momentul în care, în urma acelei dezbateri, când va avea loc se va decide și o…cumpărarea de aparatură, crearea de infrastructură. Când am putea avea o posibilitate de mărire a bugetului pentru cele două instituții, DNA și DIICOT, în vederea cumpărării sau…

Raluca Prună: Nu sunt în măsură să vă dau acum un răspuns ferm, dar cred că ordonanța, prin chiar faptul că ceea ce propune este utilizarea unei infrastructuri care există la acest moment, cred că răspunde întrebării; deci nu cred că va fi posibilă suplimentarea de buget mâine-poimâine sau chiar în cursul acestui an. Și am să vă spun de ce. Tocmai pentru că trebuie să facem această dezbatere. Deci nu știm, poate că în urma dezbaterii rezultă faptul că există toate garanțiile pentru a folosi infrastructura SRI și atunci nu este necesar să mai cumpărăm niciun fel de altă aparatură, cu excepția unor chestiuni minore, cum ar fi console, care să existe efectiv în anumite sedii de Parchet, nu știu, la Curți de Apel. Dar acum suntem pe un tărâm în care am specula, pentru că, nefăcând dezbaterea, nu putem să știm cum anume se vor petrece aceste lucruri. Ce este cert acum, este că putem funcționa exact în condițiile de siguranță, pentru că despre asta discutăm, despre siguranța cetățeanului, pentru ca aici discutăm despre dosare penale, despre urmărirea penală. Și eu pot să asigur pe toată lumea că ordonanța aduce exact ceea ce este necesar pentru ca activitatea de urmărire penală să nu fie afectată absolut deloc, în condițiile în care, sigur, respectăm ceea ce Curtea Constituțională a cerut prin decizia pe care a motivat-o ieri.

Reporter: Adică nu excludeți ca o astfel de măsură provizorie, de urgență, să devină una permanentă?

Raluca Prună: Nu. În măsura în care… și dacă din dezbatere rezultă că infrastructura aceasta poate fi utilizată și că altele sunt prioritățile. Știți că această infrastructură nu este ceva ce avem acum și nu mai trebuie să îmbunătățim deloc. Sunt chestiuni… tehnica, știți mai bine decât mine că sunteți mai tineri, evoluează în fiecare zi. Toate aceste calcule trebuie făcute. Adică noi nu ne putem fixa un target și spunem ‘asta este infrastructura și nouă ne trebuie un an, doi, cinci să ajungem acolo, pentru că între timp lumea evoluează. Și între timp această infrastructură, chiar și cea pe care o avem acum, va trebui să fie îmbunătățită, deci nu știu, acum sunt efectiv numai… pot să speculez, dar nu cred că vă ajută acest lucru. De aceea spun: trebuie să avem o dezbatere cu societatea și cu experții în IT, cu cei din alte state membre care fac aceste lucruri, cu toți cei care pot și vor să contribuie.

Dan Suciu: O ultimă întrebare, vă rog.

Reporter: Este un subiect important. Din descrierea pe care ați făcut-o, reiese că ordonanța rezolvă problema parchetelor în a instrumenta dosare, după decizia CCR. SRI a spus că, în urma acestei decizii, au probleme și cu instrumentarea problemelor de securitate națională, trădare, terorism ș.a.m.d. Această ordonanță va rezolva și această problemă?

Raluca Prună: Eu aș dori să vă rog să vă adresați SRI, pentru clarificarea a ceea ce SRI a declarat. Ordonanța însă nu aduce nici un fel… nu atinge cu absolut nimic cadrul de siguranță națională, ordonanța în sine. Ordonanța nu face decât să pună în acord ceea ce Curtea a crezut că trebuie pus în acord cu decizia sa. Deci, nu pot face acum comentarii cu privire la modul în care ar fi afectată siguranța națională.

Reporter: Dar Guvernul are un punct de vedere referitor la această situație invocată de SRI?

Raluca Prună: Deocamdată Guvernul nu are un punct de vedere. O să analizăm și noi ceea ce au declarat cei de la SRI și sigur vom discuta cu ei, nu numai vom analiza. Ideea este că toate instituțiile trebuie să conlucreze și trebuie să discutăm, pentru că această chestiune nu ține numai de Guvern sau numai de SRI sau numai de Parchete sau numai de Curtea Constituțională, ține de societatea românească și de modul în care înțelegem noi să ne definim o arhitectură, o infrastructură care sa permită statului român să facă față nu numai terorismului, dar tuturor formelor de infracționalitate, omorului, de exemplu, sau… Știți, și în cazurile de omor, eu am mai spus, și acolo sunt interceptări. Noi vorbim numai de anticorupție și de terorism și de spălare de bani. Sunt infracțiuni altele decât acestea, cum ar fi – am spus – omorul, cum ar fi, nu știu, tâlhăriile, care poate că interesează în mod mai direct cetățeanul de rând și care, și acestea, sunt puse în chestiune.

Reporter: Lupta împotriva terorismului…

Dan Suciu: Vreau să concentrați întrebările, sigur, subiectul este de mare interes, sunt de acord cu dvs. și remarc interesul.

Raluca Prună: Lupta împotriva terorismului, da, sunt perfect de acord, este nu numai urgentă pe agenda internă, dar este urgentă pentru că, vedeți foarte bine, că agenda europeană ne-o impune. Eu vă asigur că în pozițiile pe care România le are în cadrul organismelor, la Consiliul JAI, de exemplu, este exact aceasta, că trebuie să fim foarte curajoși când combatem asemenea fenomene de infracționalitate. Și nu aș vrea să vă îndoiți că lucrurile sunt sub control în România. România este o țară mai sigură decât multe altele. Mulțumesc.

Reporter: CSM a avut vreo poziție vizavi de această ordonanță de urgență?

Raluca Prună: CSM a dat astăzi o poziție, dar, pentru că sunt la ședința de guvern de la ora 15:30, mărturisesc că nu cunosc. Este un punct de vedere consultativ, dar am discutat nu cu CSM ca for, ci cu membri din CSM. Știți că există și o secție de procurori acolo și am motive foarte, foarte bune să cred că nu puteau da decât un punct de vedere pozitiv. Mulțumesc foarte mult. Bună seara!

Dan Suciu: Mulțumesc foarte mult, doamnă ministru! Dacă îmi dați voie, o să vă prezint câteva elemente de pe agenda de lucru de astăzi. Guvernul a aprobat astăzi ordonanța de urgență pentru modificarea Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată cu modificările ulterioare. Este vorba de punerea în concordanță a noului Cod Fiscal cu legea reformei din sănătate, și anume: ca urmare a creșterii punctului de pensie la 872 de lei, se punea problema scutirii sau preluării impozitării pentru serviciile de sănătate sub cifra nouă indicată, de 872 de lei, și vechea prevedere considera că doar pensiile care sunt sub punctul de pensie, de 740 de lei, sunt scutite de contribuțiile la asigurările de sănătate. Noul plafon de scutire de contribuții este 872 de lei, ca urmare a majorării punctului de pensie. Această modificare va viza 508.000 de persoane, care nu vor plăti, așadar, contribuția la asigurări de sănătate, la pensia pe care o primesc.

Sunt și alte modificări în această ordonanță de urgență, una dintre ele privește dreptul asiguratului de a-și schimba medicul de familie mai repede de șase luni, în cazul în care există niște constrângeri semnificative și ele sunt bine definite în ordonanță. În mod normal, această schimbare se poate face la șase luni, dar acum se poate face mai repede, dacă sunt anumite condiții, cum ar fi decesul medicului sau alte lucruri de urgență. Se creează condițiile pentru evaluarea contractului-cadru de sănătate și se clarifică faptul că cardul european de sănătate are o valabilitate de un an, și nu de șase luni, cum era stabilit până acum. De asemenea, se clarifică modul în care se poate refuza acest card pacienților care nu sunt asigurați.

Vorbeam despre contractul-cadru de sănătate. Vreau să vă menționez faptul că proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului-cadru s-a amânat. Va fi discutat săptămâna viitoare. Nu sunt semnificative modificările față de contractul-cadru de anul trecut, dar trebuie puse mai bine în evidență modificările cu care nou contract-cadru va veni pentru 2016-2017, pentru că este eșalonat pe doi ani.

De asemenea, dacă este să vorbim tot de Ministerul Sănătății, s-a aprobat Hotărârea de Guvern pentru modificarea și completarea HG de organizare și funcționare a ministerului. Există o unitate de management de proiect introdusă în cadrul ministerului și sunt mai multe posturi legate de control și integritate.

Vreau să vă anunț că astăzi au fost două noi numiri de prefecți – și, evident, două încetări de exercitare a mandatului de prefect. Una este în județul Brașov și una în județul Sibiu. Noile numiri sunt următoarele: se numește, cu caracter temporar, prin detașare în condițiile legii, în funcția publică de prefect al județului Brașov domnul Băncilă Ciprian Marius; și tot cu caracter temporar, prin detașare în condițiile legii, se numește ca prefect al județului Sibiu domnul Roman Vasile Cristian. De asemenea, avem două numiri de subprefecți, tot cu caracter temporar, prin detașare, în condițiile legii – pentru județul Dâmbovița, domnul Păsăilă Ciprian Constantin, iar pentru municipiul București, domnul Cârstea Corneliu.

Aș vrea să vă mai prezint un element care cred că este important. S-a aprobat astăzi memorandumul având ca temă încadrarea schemelor de ajutor de minimis, participarea operatorilor economici la târguri și expoziții internaționale organizate în străinătate – este primul program. Al doilea e organizarea de misiuni economice în străinătate și, al treilea, realizarea de studii de piață și pe produs. Aceste programe sunt instituite de Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu mediul de afaceri. Vreau să vă dau și dimensiunea lor financiară: pentru schema participarea operatorilor economici la târguri și expoziții, programul este pe 3 ani, 2016, 2017, 2018 și cuantumul total este 113 milioane; pentru organizarea de misiuni economice în străinătate, tot pentru anii 2016, 2017, 2018, este vorba de 4,2 milioane de lei, iar pentru schema realizarea de studii de piață și pe produs, e vorba de 800 de mii de lei. Sumele sunt evident eșalonate pe toți acești 3 ani de care vorbim. Acestea sunt temele importante. Dacă aveți întrebări vă stau la dispoziție. Vreau să vă reamintesc că mâine seară vom avea o nouă ședință de guvern, pentru aprobarea ordonanței despre care am vorbit, evident, după ședința CSAT.

Reporter: /…./

Dan Suciu: Vom vedea dacă vor veni și alte elemente, dacă tot facem ședința mâine, poate că mai avem câteva lucruri de decis. Vă rog.

Reporter: Aș avea o întrebare despre ce s-a discutat în ședința de guvern de astăzi. Transportatorii acuză Ministerul Finanțelor că nu își primesc banii pentru supraaccize, deși ei fac cereri, au aprobările de la ARR; acești bani nu-i primesc, fie cererile se întorc înapoi la ARR pe motiv că nu sunt bani suficienți în buget.

Dan Suciu: Asta nu este o explicație, cu siguranță. Știu că la Ministerul de Finanțe se discută acest subiect. E în lucru în aceste zile – știu acest lucru, chiar am asistat la una din discuțiile pe această temă. Nu vă pot da detalii în acest moment, dar va fi clarificată în cel mai scurt timp și sper că vor fi răspunsuri mulțumitoare pentru persoanele pe care le invocați.

Reporter: Dar ați discutat ceva cu doamna ministru astăzi?

Dan Suciu: Nu, nu, nu a fost în ședința de guvern această discuție.

Reporter: Am înțeles. Aș mai avea o întrebare…

Dan Suciu: Doar ce am vrut să spun este că este în atenția Ministerului de Finanțe cu siguranță problema.

Reporter: Aș mai avea o întrebare, dacă s-a discutat ceva despre o declarație a domnului ministru al Culturii prin care fostele garaje Leonida să fie transformate într-o sală pentru concerte, pentru Festivalul Enescu și altele.

Dan Suciu: Una din propunerile importante sau obiectivele importante ale Ministerului Culturii e de a iniția lucrările pentru o nouă sală de concerte, iar una dintre locațiile pe care Ministerul Culturii le-a identificat ca fiind potrivite pentru a dezvolta acolo o construcție cu destinația unei săli de concerte și expoziții, o sală mare de concerte – vorbim de o sală de două mii de locuri – este acest Garaj Leonida, lângă Guvern, la doi pași de Guvern. Sigur că vorbim de o clădire de patrimoniu care își va păstra acest caracter de patrimoniu, dar va presupune în același timp o dezvoltare semnificativă, o construcție semnificativă. E unul din locurile în discuție, sigur, foarte agreat de Ministerul Culturii și în bună măsură și de guvern. Dacă vom găsi toate condițiile necesare pentru această aprobare, cu siguranță va fi un proiect agreat și susținut de guvern. Da, este o discuție, vă confirm, una din locațiile care poate găzdui această sală, și dacă găsim toate soluțiile tehnice și cele de mutare a actualului amplasament – acolo este un garaj al Ministerului de Interne – probabil că vom începe construcția acolo.

Reporter: Bună seara. În seara asta nu mai întreb de zonele umede, doar de cele tenebroase. Mai explicit, zonele care privesc ascultările și interceptările convorbirilor. Guvernul a făcut un estimativ al costurilor pentru crearea unor spații și aducerii unor console și tehnicii aferente, necesare celor care se vor ocupa acum, din Ministerul de Interne și Ministerul Justiției, de interceptări?

Dan Suciu: Nu. Veți vedea în ordonanță elemente care pot susține întrebarea dumneavoastră, dar deocamdată noi vorbim de o problemă de costuri, având în vedere că utilizăm o infrastructură deja existentă, cu mici îmbunătățiri, cel puțin într-un stadiu iminent, într-un stadiu inițial. Important este să avem un sistem funcțional, în primă instanță, să putem răspunde solicitărilor pe care Ministerul Public le are și celelalte instituții, care au nevoie de acest instrument. Deci nu vorbim în primă instanță de o evaluare de costuri semnificativă, pentru că preluăm sau propriu-zis se utilizează o structură deja funcțională, asta e evident.

Reporter: Mai explicit, cum se va întâmpla? În primul rând, accesul cum se va face?

Dan Suciu: Sunt elemente secundare. Haideți să vedem ordonanța, să vedem acordul CSAT-ului pentru acest instrument, pentru că, în primul rând, putem vorbi de un proiect de ordonanță abia după ce, mă rog, sigur putem vorbi de un proiect de ordonanță, dar putem vorbi de o coerență a acestui proiect abia după ce avem un aviz al CSAT-ului și toate aceste detalii tehnice, care țin până la urmă, de organizare și nu de legiferare, vor fi clarificate.

Reporter: Mulțumesc.

Dan Suciu: Dacă nu mai aveți întrebări, vă aștept mâine seară. Numai bine.

Reporter: La ce oră va fi ședința mâine?

Dan Suciu: După ședința CSAT.

Reporter: Îmi cer scuze. Despre pensiile militare, normele de aplicare la pensiile militare s-au aprobat?

Dan Suciu: Da. Este o clarificare a modului prin care anumite prevederi legate de pensiile militare vor fi aplicate. Este vorba de reglementarea unor restituiri de sume în cuantumul pensiilor, unele câștigate în instanță, altele care trebuie reglate în funcție de legislația existență și puse în concordanță cu vechea legislație, pe principiul cuantumului cel mai avantajos pentru cel care beneficiază de această pensie. Deci e vorba, mai degrabă, de un mecanism de reglare a unor drepturi deja câștigate și de clarificare a legislației care a fost subsecventă de-a lungul anilor pe acest subiect. Dacă nu mai aveți întrebări, vă reamintesc că mâine avem o întâlnite. O seară bună. Numai bine.

Sursa informației este Guvernul României (www.gov.ro).

Declarațiile de presă susținute de ministrul justiției, Raluca Prună, și de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, la finalul ședinței de guvern de ieri was last modified: martie 11th, 2016 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: