Deciziile de admitere pronunțate de Curtea Constituțională – MARTIE 2018
Decizia | Tipul deciziei | Sumar |
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 martie 2018
| Excepție de neconstituționalitate | Dispozițiile art. 505 alin. (2) din Codul de procedură penală, precum și sintagma „care nu a împlinit 16 ani”, din cuprinsul art. 505 alin. (1) din Codul de procedură sunt neconstituționale |
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 martie 2018
| Obiecție de neconstituționalitate | Dispozițiile Legii pentru modificarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, sunt neconstituționale |
D.C.C. pronunțată în ședința din 8 martie 2018
| Excepție de neconstituționalitate | Dispozițiile art. 23 din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor sunt neconstituționale |
D.C.C. pronunțată în ședința din 20 martie 2018
| Obiecție de neconstituționalitate | Dispozițiile Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale cuprinse în art. unic pct. 1, referitor la modificarea art. 66 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, referitoare la sintagmele „urmărirea penală” și „la cererea ministrului justiției”, precum și prevederile cuprinse în art. unic pct. 2, privind modificarea art. 68 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 sunt neconstituționale |
D.C.C. pronunțată în ședința din 20 martie 2018
| Sesizare de neconstituționalitate | Dispozițiile articolului unic pct. 1 din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 98/2017 privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților sunt neconstituționale |
D.C.C. pronunțată în ședința din 27 martie 2018
| Excepție de neconstituționalitate | Dispozițiile art. 94 alin. (1) lit. n) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, referitoare la modificarea art. 66 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, referitoare la suspendarea de drept a raportului de serviciu pe durata cercetării administrative, la propunerea motivată a comisiei disciplinare, în situația în care funcționarul public care a săvârșit o abatere disciplinară poate influența cercetarea administrativă. sunt neconstituționale |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în luna martie 2018, Curtea Constituțională a pronunțat mai multe decizii de admitere.
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 martie 2018
Prin Decizia pronunțată în ședința din 6 martie 2018, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi a admis excepția de neconstituționalitate formulată de către Judecătoria Iași – Secția penală și, în temeiul art. 31 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, potrivit căruia „în caz de admitere a excepției, Curtea se va pronunța și asupra constituționalității altor prevederi din actul atacat, de care, în mod necesar și evident, nu pot fi disociate prevederile menționate în sesizare”, extinzându-și controlul și asupra soluției legislative consacrate în art. 505 alin. (1) din Codul de procedură penală, a constatat că dispozițiile art. 505 alin. (2) din Codul de procedură penală, precum și sintagma „care nu a împlinit 16 ani”, din cuprinsul art. 505 alin. (1) din Codul de procedură sunt neconstituționale.
👍Vezi aici mai multe detalii din această decizie
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 martie 2018
Prin Decizia pronunțată în ședința din 6 martie 2018, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de către Președintele României și, a constatat că dispozițiile Legii pentru modificarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, sunt neconstituționale, raportat la dispozițiile art. 1 alin. (3) și (5) din Constituție, potrivit cărora: „(3) România este stat de drept, democratic și social, în care demnitatea omului, drepturile și libertățile cetățenilor, libera dezvoltare a personalității umane, dreptatea și pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradițiilor democratice ale poporului român și idealurilor Revoluției din decembrie 1989, și sunt garantate”, precum și „(5) În România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie”.
👍Vezi aici mai multe detalii din această decizie
D.C.C. pronunțată în ședința din 8 martie 2018
Prin Decizia pronunțată în ședința din 8 martie 2018, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi a admis excepția de neconstituționalitate formulată de către Tribunalul Dolj – Secția contencios administrativ și fiscal, și a constatat că dispozițiile art. 23 din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor sunt neconstituționale.
👍Vezi aici mai multe detalii din această decizie
D.C.C. pronunțată în ședința din 20 martie 2018
Prin Decizia pronunțată în ședința din 20 martie 2018, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de un număr de 38 de senatori, aparținând grupurilor parlamentare ale Partidului Național Liberal și Uniunii Salvați România și a constatat că dispozițiile Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale cuprinse în art. unic pct. 1, referitor la modificarea art. 66 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, referitoare la sintagmele „urmărirea penală” și „la cererea ministrului justiției”, precum și prevederile cuprinse în art. unic pct. 2, privind modificarea art. 68 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 sunt neconstituționale.
👍Vezi aici mai multe detalii din această decizie
D.C.C. pronunțată în ședința din 20 martie 2018
Prin Decizia pronunțată în ședința din 20 martie 2018, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de un număr de un număr de 56 de deputați aparținând grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, precum și de grupul parlamentar al Uniunii Salvați România și a constatat că dispozițiile articolului unic pct. 1 din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 98/2017 privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților sunt neconstituționale.
👍Vezi aici mai multe detalii din această decizie
D.C.C. pronunțată în ședința din 27 martie 2018
Prin Decizia pronunțată în ședința din 27 martie 2018, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art. 94 alin. (1) lit. n) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, referitoare la modificarea art. 66 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, referitoare la suspendarea de drept a raportului de serviciu pe durata cercetării administrative, la propunerea motivată a comisiei disciplinare, în situația în care funcționarul public care a săvârșit o abatere disciplinară poate influența cercetarea administrativă sunt neconstituționale.
👍Vezi aici mai multe detalii din această decizie
Pentru a vedea comunicatele aferente respectivelor decizii vizitați site-ul CCR (www.ccr.ro).