Deciziile de admitere pronunțate de CCR – Noiembrie 2018
NOIEMBRIE 2018 | ||
Decizii admise în alte materii | ||
Decizia | Tipul deciziei | Obiectul deciziei |
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 noiembrie 2018 | Obiecție de neconstituționalitate | Legea privind Codul administrativ al României este neconstituțională, în ansamblul ei.
|
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 noiembrie 2018 | Obiecție de neconstituționalitate | Dispozițiile articolului unic [cu referire la art. 109 alin. (6)-(11), alin. (13)-(14) din O.U.G. nr. 195/2002] din Legea pentru modificarea art. 109 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, sunt neconstituționale. |
D.C.C. pronunțată în ședința din 6 noiembrie 2018 | Obiecție de neconstituționalitate | Dispozițiile Legii pentru completarea Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea ANI, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative sunt neconstituționale. |
D.C.C. pronunțată în ședința 20 noiembrie 2018
| Excepție de neconstituționalitate | Dispozițiile art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice sunt neconstituționale. |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în luna noiembrie 2018, Curtea Constituțională a pronunțat mai multe decizii de admitere.
Obiecții de neconstituționalitate
Prin Decizia pronunțată în ședința din 6 noiembrie 2018, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind Codul administrativ al României este neconstituțională, în ansamblul ei, fiind contrară prevederilor art. 141 raportat la art. 1 alin. (5), precum și celor ale art. 61 alin. (2) și ale art. 75 alin. (4)-(5) din Constituție.
Prin Decizia pronunțată în ședința din 6 noiembrie 2018, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Președintele României și a constatat că dispozițiile articolului unic [cu referire la art. 109 alin. (6)-(11), (13) și (14) din O.U.G. nr. 195/2002] din Legea pentru modificarea art. 109 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, sunt neconstituționale.
Prin Decizia pronunțată în ședința din 6 noiembrie 2018, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că prevederile Legii pentru completarea Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative sunt neconstituționale.
Excepții de neconstituționalitate
Prin Decizia pronunțată în ședința din 20 noiembrie, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 sunt neconstituționale.
În motivarea soluției de admitere pronunțate, Curtea a reținut, în esență, că posibilitatea de a exclude de la procedura de atribuire a contractului orice operator economic și în situația în care există în curs de derulare o procedură judiciară de investigație a săvârșirii uneia dintre infracțiunile prevăzute de lege restricționează participarea operatorilor economici care nu au fost condamnați printr-o hotărâre a instanței de judecată. În acest fel, prin norma legală criticată este încălcată prezumția de nevinovăție a operatorului economic, discriminându-l, totodată față de alți participanți la procedură.
Pentru a vedea comunicatele aferente respectivelor decizii vizitați site-ul Curții Constituționale (www.ccr.ro)