Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României (Decizia CCIR nr. 7/2015)

2 feb. 2016
Vizualizari: 5349

Despre

  • M. Of. nr. 67 din 29 ianuarie 2016
  • Decizia CCIR nr. 7/2015
  • Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României

Art. 9 („Comisiile de specialitate ale Curții de Arbitraj”)

Art. 9 stabilește faptul că în ipoteza în care Curtea de Arbitraj constituie comisii de specialitate, acestea vor fi compuse dintr-un număr impar de membri (3 sau 5), coordonate de un membru al Colegiului Curții de Arbitraj, care vor funcționa pe baza programului și tematicilor aprobate de Colegiul Curții de Arbitraj.

Art. 10 prevede următoarele:

„(1) Curtea de Arbitraj are o structură funcțională compusă din Secretariat, Arhivă – registratură și Grefă, cu un personal auxiliar și de specialitate aferent, coordonat de asistentul arbitral șef.

(2) Statul de funcții, numărul de personal, încadrarea și salarizarea personalului se aprobă de conducerea Camerei de Comerț și Industrie a României, la propunerea Colegiului Curții de Arbitraj.

(3) Personalul de specialitate se compune din asistentul arbitral șef și asistenți arbitrali, iar personalul auxiliar din referenți, secretari, tehnoredactori, arhivari-registratori, aprozi și alți salariați.

(4) Secretariatul, Arhiva-registratură și Grefa funcționează în baza unui regulament aprobat de Colegiul Curții de Arbitraj.

(5) Asistenții arbitrali sunt încadrați în funcția de consilier juridic în schema Camerei de Comerț și Industrie a României”.

Art. 11 („Definirea tribunalului arbitral”)

Art. 11 stabilește formarea tribunalului arbitral dintr-un număr impar de arbitri desemnați în conformitate cu Regulile de procedură arbitrală ale Curții de Arbitraj.

Conform alineatului următor, Camera de Comerț și Industrie a României și Curtea de Arbitraj nu au dreptul ca, prin organizarea și administrarea arbitrajului, să intervină în soluționarea litigiului sau să influențeze în vreun fel tribunalul arbitral.

Art. 12 prevede la primul alineat faptul că desemnarea arbitrilor se face de părțile în litigiu, în conformitate cu convenția părților și Regulile de procedură arbitrală ale Curții de Arbitraj.

La alineatul următor, dispune faptul că arbitrii numiți de părți desemnează supraarbitrul, în termenele și condițiile prevăzute de Regulile de procedură arbitrală ale Curții de Arbitraj.

Conform alineatului următor, președintele Curții de Arbitraj va desemna arbitrii sau supraarbitrul în cazul în care părțile nu desemnează nu îi desemnează.

Art. 13 („Obligațiile arbitrilor și supraarbitrilor”)

Art. 13 prevede următoarele:

„(1) Arbitrul și supraarbitrul își exercită activitatea cu titlu individual, independent și imparțial, fiind supuși numai legii. Aprecierea probelor și luarea deciziilor se fac pe baza convingerii intime a arbitrului.

(2) Arbitrul și supraarbitrul trebuie să manifeste disponibilitatea cerută de exercițiul competențelor sale arbitrale, în termen util, după agenda Curții de Arbitraj, cu bună-credință și profesionalism.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(3) Arbitrii și supraarbitrii își exercită prerogativele și își îndeplinesc misiunea în conformitate cu dispozițiile art. 21 alin. (1)-(3) din Constituția României, republicată, și cu cele ale art. 6 alin. (1) din Convenția europeană a drepturilor omului, care garantează dreptul la un proces echitabil și într-un timp rezonabil, precum și dreptul la un tribunal independent și imparțial”.

Art. 14 („Înlocuirea arbitrilor și supraarbitrilor”)

Potrivit art. 14, înlocuirea unui arbitru sau supraarbitru se face pentru motivele și în condițiile prevăzute în Regulile de procedură arbitrală ale Curții de Arbitraj și în Codul de procedură civilă.

 

Cap. IV („Resurse”)

Art. 15 („Constituirea resurselor Curții de Arbitraj”)

Art. 15 are următorul conținut:

„(1) Resursele Curții de Arbitraj se constituie din taxele de înregistrare și taxele arbitrale încasate pentru serviciile prestate.

(2) Taxele de înregistrare și taxele arbitrale sunt stabilite prin Normele privind taxele și cheltuielile arbitrale, aprobate de Colegiul de conducere al Camerei de Comerț și Industrie a României, la propunerea Colegiului Curții de Arbitraj.

(3) Taxele de înregistrare acoperă costurile de inițiere a procedurii administrative de constituire a dosarului arbitral. Taxele arbitrale acoperă cheltuielile legate de activitatea de organizare și desfășurare a soluționării litigiilor, plata onorariilor arbitrilor și documentarea acestora, cheltuielile de secretariat și alte cheltuieli necesare funcționării Curții de Arbitraj.

(4) Membrii Colegiului Curții de Arbitraj, președintele Consiliului științific și asistenții arbitrali au dreptul la o indemnizație care se acoperă din taxele administrative, în condițiile prevăzute în Regulamentul Colegiului Curții de Arbitraj și cel al Secretariatului Curții de Arbitraj”.

Art. 16 („Asigurarea condițiilor necesare desfășurării activității Curții de Arbitraj”)

Conform art. 16, Camera de Comerț și Industrie a României asigură spațiul și condițiile materiale necesare desfășurării activității Curții de Arbitraj.

 

Cap. V („Dispoziții comune, finale și tranzitorii”)

Art. 17 („Obligația de confidențialitate”)

Art. 17 prevede faptul că, potrivit Regulilor de procedură arbitrală ale Curții de Arbitraj, Curtea de Arbitraj, tribunalul arbitral, precum și personalul Camerei de Comerț și Industrie a României au obligația să asigure confidențialitatea arbitrajului.

Art. 18 („Aprobarea Regulamentului. Codexul arbitral. Dispoziții tranzitorii”)

Art. 18 stabilește următoarele:

„(1) Prezentul regulament a fost aprobat în sesiunea din 10 decembrie 2015 de către Colegiul de conducere al Camerei de Comerț și Industrie a României, conform art. 29 alin. (3) din Legea nr. 335/2007, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Conținutul Codexului arbitral este stabilit de Colegiul Curții de Arbitraj, care aprobă elaborarea și difuzarea acestuia.

(3) Departamentul drept și legislație din cadrul Camerei de Comerț și Industrie a României va asigura comunicarea Codexului arbitral către cei interesați, la solicitarea acestora”.

Art. 19 („Abrogarea dispozițiilor contrare”)

Art. 19 prevede abrogarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, aprobat prin Decizia Colegiului de conducere al Camerei Naționale nr. 6/2014 (M. Of. nr. 328 din 6 mai 2014), precum și orice dispoziție contrară.

 

Regulamentul privind organizarea și funcționarea Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României (Decizia CCIR nr. 7/2015) was last modified: februarie 2nd, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.