Decizia ÎCCJ (Complet DCD) nr. 92/2024 (Comunicat): Anexa nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
Decizia ÎCCJ | Complet ÎCCJ | Act normativ | Sumar |
Decizia ÎCCJ nr. 92/2024 | Complet DCD | Subpct. 2 și 3 din Nota 2 de la pct. II lit. A din Capitolul I al Anexei nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, coroborat cu art. 16 alin. (1) din același act normativ și art. 4 alin. (1) din Regulamentul-cadru aprobat prin H.G. nr. 325/2018 | Majorarea salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii nu poate fi acordată pentru activitatea prestată în luna în care funcționarul a beneficiat de o majorare de până la 50% a salariului de bază pentru activitatea desfășurată pentru realizarea unor proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile. |
În ședința din data de 25 noiembrie 2024, Înalta Curte de Casație și Justiție – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materie civilă, legal constituit în cauză, a soluționat sesizarea în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea unei chestiuni de drept în ceea ce privește interpretarea și aplicarea dispozițiilor subpct. 2 și 3 din Nota 2 de la pct. II lit. A din Capitolul I al Anexei nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 16 alin. (1) din același act normativ și cele ale art. 4 alin. (1) din Regulamentul-cadru aprobat prin H.G. nr. 325/2018.
Obiectul dezlegării chestiunii de drept
Subpct. 2 și 3 din Nota 2 de la pct. II lit. A din Capitolul I al Anexei nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, coroborat cu art. 16 alin. (1) din același act normativ și art. 4 alin. (1) din Regulamentul-cadru aprobat prin H.G. nr. 325/2018
„2. Funcționarii publici din serviciile publice deconcentrate ale instituțiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerului Sănătății, Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Muncii și Protecției Sociale beneficiază, pentru complexitatea muncii, de o majorare a salariului de bază de 15%.
3. Majorarea prevăzută la pct. 2, precum și majorările prevăzute la art. 16 și 17 din prezenta lege nu se pot acorda cumulat aceleiași persoane”.
„Articolul 16
Drepturi salariale pentru activitatea prestată în proiecte finanțate din fonduri europene
(1) Personalul din instituțiile și/sau autoritățile publice nominalizat în echipele de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau fonduri externe rambursabile, precum și personalul implicat în implementarea Mecanismului de redresare și reziliență prevăzut la art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de majorarea salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare cu până la 50%, indiferent de numărul de proiecte în care este implicat. Această majorare se aplică proporțional cu timpul efectiv alocat activităților pentru fiecare proiect”.
„Articolul 4
(1) Personalul din cadrul instituției și/sau autorității publice, nominalizat, potrivit art. 16 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în echipele de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile, pe perioada în care își desfășoară activitatea în aceste condiții, beneficiază de o majorare a salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, cu până la 50%, în funcție de timpul efectiv lucrat lunar pentru activitățile proiectului și prevăzute corespunzător în fișa postului, după cum urmează:
a) până la 20 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 10%;
b) între 21-40 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 20%;
c) între 41-60 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 30%;
d) între 61-80 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 40%;
e) peste 80 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 50%”.
Decizia ÎCCJ (Complet DCD) nr. 92/2024
Prin decizia nr. 92/2024, ÎCCJ (Complet DCD) a admis sesizările conexate formulate de Tribunalul Suceava – Secția de contencios administrativ și fiscal, în dosarul nr. 451/86/2023* și de Tribunalul Sălaj – Secția civilă, în dosarul nr. 239/84/2024, prin care se solicită pronunțarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarei chestiuni de drept: „În interpretarea și aplicarea dispozițiilor prevederilor subpct. 2 și 3 din Nota 2 de la pct. II lit. A din Capitolul I al Anexei nr. VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 16 alin. (1) din același act normativ și cele ale art. 4 alin. (1) din Regulamentul-cadru privind stabilirea condițiilor de înființare a posturilor în afara organigramei și a criteriilor pe baza cărora se stabilește procentul de majorare salarială pentru activitatea prestată în proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 325/2018, majorarea salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii nu poate fi acordată pentru activitatea prestată în luna în care funcționarul a beneficiat de o majorare de până la 50% a salariului de bază pentru activitatea desfășurată pentru realizarea unor proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile”.