Decizia ÎCCJ (Complet DCD) nr. 79/2024 (Comunicat): Art. 1 din Anexa nr. VII, art. 2 alin. (1) lit. c) şi art. 36 alin. (3) a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

21 nov. 2024
Vizualizari: 149
Decizia ÎCCJ Complet ÎCCJ Act normativ Sumar
Decizia ÎCCJ nr. 79/2024 Complet DCD Art. 1 din Anexa nr. VII, art. 2 alin. (1) lit. c) și art. 36 alin. (3) a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice Stabilirea nivelului de salarizare a personalului tehnic, economic și socioadministrativ din cadrul spitalelor publice finanțate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătății, nu trebuie să se realizeze la nivelul maxim al anului 2022.

Salarizarea personalului tehnic, economic și socio-administrativ din cadrul spitalelor publice finanțate integral din venituri proprii, dar care nu se află în subordinea Ministerului Sănătății, se realizează potrivit Anexei nr. VII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

 

În ședința din data de 18 noiembrie 2024, Înalta Curte de Casație și Justiție – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materie civilă, legal constituit în cauză, a soluționat sesizarea în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea unei chestiuni de drept în ceea ce privește interpretarea și aplicarea art. 1 din Anexa nr. VII, art. 2 alin. (1) lit. c) și art. 36 alin. (3) a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Obiectul dezlegării chestiunii de drept

Art. 1 din Anexa nr. VII, art. 2 alin. (1) lit. c) și art. 36 alin. (3) a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

„Articolul 2 Domeniul de aplicare

(1) Dispozițiile prezentei legi se aplică:

c) personalului din autoritățile și instituțiile publice finanțate integral din venituri proprii;”

„Articolul 36

(3) Salarizarea personalului din autoritățile și instituțiile publice finanțate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea Guvernului, ministerelor și a celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, din cele aflate în coordonarea prim-ministrului, precum și din cele aflate sub controlul Parlamentului se realizează potrivit anexei nr. VII, în limita cheltuielilor de personal aprobate”.

„Anexa nr. VII

Reglementări specifice personalului din autoritățile și instituțiile publice finanțate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea Guvernului, ministerelor și a celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, din cele aflate în coordonarea prim-ministrului, precum și din cele aflate sub controlul Parlamentului

Capitolul I Salarii de bază

Articolul 1

Salariile de bază ale personalului de execuție din autoritățile și instituțiile publice finanțate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea Guvernului, ministerelor și a celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, din cele aflate în coordonarea prim-ministrului, precum și din cele aflate sub controlul Parlamentului sunt diferențiate după nivelul studiilor.

           Nivelul studiilor            Salariul de bază       – lei        Coeficient 
     Anul 2022   
 minim   maxim*) minim maxim*)
Studii superioare                          3950      6909  1,58    2,76
Studii superioare de scurtă durată         3850      5324  1,54    2,13
Studii postliceale                         3700      5200  1,48    2.08
Studii medii                               3500      5162  1,40    2,06
Studii generale                            2500      4813  1,00    1,93

*) Salariul de bază prevăzut la nivelul maxim cuprinde sporul de vechime în muncă la nivel maxim”.

Decizia ÎCCJ (Complet DCD) nr. 79/2024

Prin decizia nr. 79/2024, ÎCCJ (Complet DCD) a admis sesizările conexate formulate de Tribunalul Cluj – Secția mixtă de contencios administrativ și fiscal, de conflicte de muncă și asigurări sociale în Dosarul nr. 165/117/2024 și de Curtea de Apel Suceava — Secția I civilă în Dosarul nr. 1.302/40/2023, prin care se solicită pronunțarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarei chestiuni de drept: „În aplicarea dispozițiilor art. 1 din Anexa nr. VII a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, stabilirea nivelului de salarizare a personalului tehnic, economic și socioadministrativ din cadrul spitalelor publice finanțate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătății, nu trebuie să se realizeze la nivelul maxim al anului 2022.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

În interpretarea și aplicarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) și ale art. 36 alin. (3) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, salarizarea personalului tehnic, economic și socio-administrativ din cadrul spitalelor publice finanțate integral din venituri proprii, dar care nu se află în subordinea Ministerului Sănătății, se realizează potrivit Anexei nr. VII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare”.

Sursa informației

 

Decizia ÎCCJ (Complet DCD) nr. 79/2024 (Comunicat): Art. 1 din Anexa nr. VII, art. 2 alin. (1) lit. c) și art. 36 alin. (3) a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice was last modified: noiembrie 20th, 2024 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Noutati editoriale

  • Noutati editoriale ujmag
Vezi tot

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.